Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.březen 19:13

Pokud to chceš smysluplně řešit, tak:

  1. obrať se na call centrum CETINu, a.s., na telefonním čísle +420 238 461 111 (v úřední dny a jsou tam cca do 3–4 PM), řekni, jakou technologii, a na jaké adrese, využíváš, a ať Ti sdělí, jaká je tam reálně dostupná rychlost. Ona Ti to ta operátorka zjistí: třeba já mám ADSL, podle mapy CETINu i operátorů je tu dostupných 20 Mbps. Není, protože ADSL je vedeno po staré kabeláži pro JTS, která vůbec s přenosem internetu nepočítala. Theoreticky tu těch 20 Mbps pustit mohou, ovšem stane-li se tak, bude docházet k výpadkům, proto mám nastavenu rychlost 4.5 Mbps a (krom, případného, ADSL Bondingu) není v dohledné budoucnosti, v rámci technologie, zvýšení rychlosti reálné. Stejné reálie mohou být u Tebe.
  2. Až budeš vědět, jestli „je vina jak na straně manželky, tak na straně tchýně“, tj. jestli, vůbec, ta rychlost je na Tvý adrese technicky dostupná, a pak je chyba na straně poskytovatele služeb elektronických komunikací (špatné nastavení, atp.), nebo prostě není (kde není, ani exekutor nebere!), a pak Tě o tom měl informovat poskytovatel služeb elektronických komunikací a ten nejvyšší tarif Ti vůbec nenabízet, tak jako tak: podej reklamaci! Je, samozřejmě, dobré k reklamaci připojit opakované měření, na více zařízeních, v rozličnou denní a noční dobu, aby z něj bylo patrno, že rychlost je opravdu cca poloviční. Nemusím, snad, poznamenávat, že musíš odpojit od připojení všecka ostatní zařízení krom toho, na kterým aktuálně měříš. Připojíš mobil, změříš, uděláš PrintScreen. Pak zase laptop, změříš, uděláš PrintScreen. A tak dále.
  3. Lhůta pro reklamaci služeb elektronických komunikací je 2 měsíce ode dne vyúčtování služby (PostPaid) a je preklusní. To znamená, že reklamovat můžeš, teďka, únor a leden, prosinec už stihneš stěží.

IV.** V reklamaci požaduj slevu**, a to do částky tarifu, který odpovídá Tebou využívané (reálné) rychlosti. A až potom jednej s poskytovatelem služeb elektronických komunikací o ponížení PostPaid plane na cenovou úroveň, která odpovídá Tobě technicky dostupné rychlosti.

Pokud přejdeš k jinému poskytovateli služeb elektronických komunikací, poškodíš se: pokud služba není poskytována v kvalitě garantované, máš právo na slevu, i podle práva Společenství. Jako, abychom si rozuměli zcela správně, klidně si k jinému poskytovateli služeb elektronických komunikací přejdi, ale reklamuj, a hlavně si zjisti dostupnou rychlost.

Nepočítej s tím, že pracovníci call center, informačních linek, prodejen, partnerských prodejen, atp., jsou nějak technicky zdatní. Nejsou, jsou to gumy! Jsou výjimky, ale raději počítej s tím, že to jsou gumy. „Voják se stará, voják má“, na to jsem přišel hodně, hodně dávno!

Zdroj: https://ctu.gov.cz/reklamace-sluzeb-e-komunikaci

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.březen 19:15

Pokud to chceš smysluplně řešit, tak:

  1. obrať se na call centrum CETINu, a.s., na telefonním čísle +420 238 461 111 (v úřední dny a jsou tam cca do 3–4 PM), řekni, jakou technologii, a na jaké adrese, využíváš, a ať Ti sdělí, jaká je tam reálně dostupná rychlost. Ona Ti to ta operátorka zjistí: třeba já mám ADSL, podle mapy CETINu i operátorů je tu dostupných 20 Mbps. Není, protože ADSL je vedeno po staré kabeláži pro JTS, která vůbec s přenosem internetu nepočítala. Theoreticky tu těch 20 Mbps pustit mohou, ovšem stane-li se tak, bude docházet k výpadkům, proto mám nastavenu rychlost 4.5 Mbps a (krom, případného, ADSL Bondingu) není v dohledné budoucnosti, v rámci technologie, zvýšení rychlosti reálné. Stejné reálie mohou být u Tebe.
  2. Až budeš vědět, jestli „je vina jak na straně manželky, tak na straně tchýně“, tj. jestli, vůbec, ta rychlost je na Tvý adrese technicky dostupná, a pak je chyba na straně poskytovatele služeb elektronických komunikací (špatné nastavení, atp.), nebo prostě není (kde není, ani exekutor nebere!), a pak Tě o tom měl informovat poskytovatel služeb elektronických komunikací a ten nejvyšší tarif Ti vůbec nenabízet, tak jako tak: podej reklamaci! Je, samozřejmě, dobré k reklamaci připojit opakované měření, na více zařízeních, v rozličnou denní a noční dobu, aby z něj bylo patrno, že rychlost je opravdu cca poloviční. Nemusím, snad, poznamenávat, že musíš odpojit od připojení všecka ostatní zařízení krom toho, na kterým aktuálně měříš. Připojíš mobil, změříš, uděláš PrintScreen. Pak zase laptop, změříš, uděláš PrintScreen. A tak dále.
  3. Lhůta pro reklamaci služeb elektronických komunikací je 2 měsíce ode dne vyúčtování služby (PostPaid) a je preklusní. To znamená, že reklamovat můžeš, teďka, únor a leden, prosinec už stihneš stěží.
  4. V reklamaci požaduj slevu, a to do částky tarifu, který odpovídá Tebou využívané (reálné) rychlosti. A až potom jednej s poskytovatelem služeb elektronických komunikací o ponížení PostPaid plane na cenovou úroveň, která odpovídá Tobě technicky dostupné rychlosti.

Pokud přejdeš k jinému poskytovateli služeb elektronických komunikací, poškodíš se: pokud služba není poskytována v kvalitě garantované, máš právo na slevu, i podle práva Společenství. Jako, abychom si rozuměli zcela správně, klidně si k jinému poskytovateli služeb elektronických komunikací přejdi, ale reklamuj, a hlavně si zjisti dostupnou rychlost.

Nepočítej s tím, že pracovníci call center, informačních linek, prodejen, partnerských prodejen, atp., jsou nějak technicky zdatní. Nejsou, jsou to gumy! Jsou výjimky, ale raději počítej s tím, že to jsou gumy. „Voják se stará, voják má“, na to jsem přišel hodně, hodně dávno!

Zdroj: https://ctu.gov.cz/reklamace-sluzeb-e-komunikaci