Odpověděl/a – 29.březen 11:51
Funguje to tak že do nápravnice je přiveden vzduch a ten pokračuje přes speciální kanálek do uložení nábojového ložiska dále přes náboj kola ven směrem k ventilku, nebo taky vývrtem v poloose a pak středem poloosy ven. Náboj kola má speciální labyrint z gufer, který zabrání úniku vzduchu přes ložiska náboje kola do atmosféry. Každé kolo má dvojitý uzávěr vzduchu mezi ventilkem a nábojem kola a tím se zajistí dlouhodobá těsnost po dobu stání vozidla, není-li právě v provozu.
Odpověděl/a – 29.březen 11:58
Funguje to tak že do nápravnice je přiveden vzduch a ten pokračuje přes
speciální kanálek do uložení nábojového ložiska dále přes náboj kola
ven směrem k ventilku, nebo taky vývrtem v poloose a pak středem poloosy
ven. Náboj kola má speciální labyrint z gufer, který zabrání úniku
vzduchu přes ložiska náboje kola do atmosféry. Každé kolo má dvojitý
uzávěr vzduchu mezi ventilkem a nábojem kola a tím se zajistí dlouhodobá
těsnost po dobu stání vozidla, není-li právě v provozu.
Podrobně je to popsáno zde, včetně nákresu: https://www.autolexicon.net/cs/articles/ctis-central-tire-inflation-system/