Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.únor 21:20

Tak bránit: spíš smysluplně řešit.

  1. Zřídíš si datovou schránku fysické osoby nepodnikající. Minimálně o ouřední korrespondenci budeš mít postaráno – orgány státní správy, územní samosprávy, soudy, státní zastupitelství a policejní orgány mají ze zákona povinnost Ti do ní doručovat.
  2. Zřídíš si poštovní přihrádku na poštovním úřadu, který si vybereš, a k tomu dosílku do té poštovní přihrádky. Pokud budeš mít, zároveň, datovou schránku, Tvůj problém to pokryje absolutně. Obojí je ale služba zpoplatněná.

https://www.ces­kaposta.cz/sluz­by/ostatni-sluzby/p-o-box-zamykatelna-postovni-prihradka
https://www.ces­kaposta.cz/sluz­by/ostatni-sluzby/zmena-mista-dodani-dosilka-pro-vsechny-dosle-zasilky

III. Opatřením adresáta požádáš poštu o odnášku poštovních zásilek, poukázaných peněžních částek a platebních dokladů SIPO (tzv. výhrada odnášky). Je to služba bezplatná, pokud Tebou zvolený poštovní úřad je Tvým úložním poštovním úřadem. Prostě jde o to, že – až na zásilky, u kterých to výslovně adresát požaduje – pošta nebude vykonávat pokus o doručení, ale zásilky rovnou ukládat na poště. Pro Tebe to znamená nutnost se, alespoň zhruba 1× za týden, na tu úložní poštu dostavit a zeptat se, jestli tam, náhodou, něco nemáš.

https://www.ces­kaposta.cz/do­cuments/10180/461­522/zadost_opa­treni.pdf/0c046a­fe-0cbf-422f-8809-6059cf893cd0

IIII. Opatřením adresáta vyloučíš náhradní dodání peněžních zásilek a poukázaných peněžních částek, a zároveň požádáš o dodávání zásilek a poukázaných peněžních částek výhradně jen adresátovi. Obojí je služba bezplatná a, například, znamená, že když nebudeš poštovním doručovatelem zastižen Ty in personam, tak namísto aby rekomandovanou zásilku dodal sousedce, hodí Ti do schránky oznam a uloží ji na poště. A ta pošta ji nevydá nikomu jinému, než Tobě in personam, a to ani na základě Tvý plný moci.

https://www.ces­kaposta.cz/do­cuments/10180/461­522/zadost_opa­treni.pdf/0c046a­fe-0cbf-422f-8809-6059cf893cd0

V. Lépe si označíš poštovní schránku. Např. větším písmem, a za svý jméno a příjmení doplníš ročník narození. Prostě dáš tomu větší péči, aby nedocházelo k (zbytečným) omylům.

VI.** Každou jednotlivou** chybně avisovanou, nebo dodanou, zásilku budeš reklamovat. V tom případě ale budeš muset svá tvrzení také prokázat, takže budeš, ku příkladu, potřebovat součinnost souseda, aby Ti umožnil si Tvou zásilku / Tvůj oznam v jeho schránce vyfotografovat a ideálně Ti ještě podepsal místopřísežné prohlášení, že tam skutečně ta zásilka / oznam byly. Nebo si k tomu vyfocení přibrat nestranného svědka, který Ti to místopřísežné prohlášení podepíše. Pak za to bude poštovní doručovatel potrestán v mezích pracovněprávního vztahu.

VII. Obrátíš se s podnětem na Český telekomunikační úřad. To je správní orgán, který je, podle zákona o poštovních službách pověřen dozorem nad činností držitelů poštovní licence. Ten Tvůj podnět prověří, a bude-li důvodný, uloží České poště sankci. Pokutu, no, třeba tisíc korun. Nebo i dva! 👌😂

https://www.i­rozhlas.cz/eko­nomika/ceska-posta-pokuta-nedorucovani-zasilek_18061318­01_ako

Výčet je demonstrativní, rozhodně ne taxativní. Můžeš, třeba, na každýho doručovatele, který Ti to doručí blbě, objednat „Vasila s Igorem“, aby si s ním „přátelsky pohovořili“, a on potom bude doručovat zásilky správně. Otázka ale je, jestli Ty budeš nadále bydlet ve vlastním bytě. Zase, kdyby Tě VSČR „ubytovala“, postará se Ti i o doručování korrespondence, takže by to Tvůj problém také vyřešilo! 😎😜

Ne, vážně: kdysi byli doručovatelé, co měli svůj okrsek a doručovala ukládací pošta, takže měli místní znalost. Dneska doručují depa a dodejny a většinou jezdí autem. Plus má pošta velkou fluktuaci zaměstnanců na těchto posicích. Výsledek je takový, že doručuje „kdo má ruce a nohy“, takže ve výsledku je reklamace akorát boj s větrnými mlýny.

Musíš se, prostě a jednoduše, debilitě doručovatelů přizpůsobit. Nic jiného Ti nezbude! 🙃

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.únor 21:20

Tak bránit: spíš smysluplně řešit.

  1. Zřídíš si datovou schránku fysické osoby nepodnikající. Minimálně o ouřední korrespondenci budeš mít postaráno – orgány státní správy, územní samosprávy, soudy, státní zastupitelství a policejní orgány mají ze zákona povinnost Ti do ní doručovat.
  2. Zřídíš si poštovní přihrádku na poštovním úřadu, který si vybereš, a k tomu dosílku do té poštovní přihrádky. Pokud budeš mít, zároveň, datovou schránku, Tvůj problém to pokryje absolutně. Obojí je ale služba zpoplatněná.

https://www.ces­kaposta.cz/sluz­by/ostatni-sluzby/p-o-box-zamykatelna-postovni-prihradka
https://www.ces­kaposta.cz/sluz­by/ostatni-sluzby/zmena-mista-dodani-dosilka-pro-vsechny-dosle-zasilky

III. Opatřením adresáta požádáš poštu o odnášku poštovních zásilek, poukázaných peněžních částek a platebních dokladů SIPO (tzv. výhrada odnášky). Je to služba bezplatná, pokud Tebou zvolený poštovní úřad je Tvým úložním poštovním úřadem. Prostě jde o to, že – až na zásilky, u kterých to výslovně adresát požaduje – pošta nebude vykonávat pokus o doručení, ale zásilky rovnou ukládat na poště. Pro Tebe to znamená nutnost se, alespoň zhruba 1× za týden, na tu úložní poštu dostavit a zeptat se, jestli tam, náhodou, něco nemáš.

https://www.ces­kaposta.cz/do­cuments/10180/461­522/zadost_opa­treni.pdf/0c046a­fe-0cbf-422f-8809-6059cf893cd0

IIII. Opatřením adresáta vyloučíš náhradní dodání peněžních zásilek a poukázaných peněžních částek, a zároveň požádáš o dodávání zásilek a poukázaných peněžních částek výhradně jen adresátovi. Obojí je služba bezplatná a, například, znamená, že když nebudeš poštovním doručovatelem zastižen Ty in personam, tak namísto aby rekomandovanou zásilku dodal sousedce, hodí Ti do schránky oznam a uloží ji na poště. A ta pošta ji nevydá nikomu jinému, než Tobě in personam, a to ani na základě Tvý plný moci.

https://www.ces­kaposta.cz/do­cuments/10180/461­522/zadost_opa­treni.pdf/0c046a­fe-0cbf-422f-8809-6059cf893cd0

V. Lépe si označíš poštovní schránku. Např. větším písmem, a za svý jméno a příjmení doplníš ročník narození. Prostě dáš tomu větší péči, aby nedocházelo k (zbytečným) omylům.

VI. Každou jednotlivou chybně avisovanou, nebo dodanou, zásilku budeš reklamovat. V tom případě ale budeš muset svá tvrzení také prokázat, takže budeš, ku příkladu, potřebovat součinnost souseda, aby Ti umožnil si Tvou zásilku / Tvůj oznam v jeho schránce vyfotografovat a ideálně Ti ještě podepsal místopřísežné prohlášení, že tam skutečně ta zásilka / oznam byly. Nebo si k tomu vyfocení přibrat nestranného svědka, který Ti to místopřísežné prohlášení podepíše. Pak za to bude poštovní doručovatel potrestán v mezích pracovněprávního vztahu.

VII. Obrátíš se s podnětem na Český telekomunikační úřad. To je správní orgán, který je, podle zákona o poštovních službách pověřen dozorem nad činností držitelů poštovní licence. Ten Tvůj podnět prověří, a bude-li důvodný, uloží České poště sankci. Pokutu, no, třeba tisíc korun. Nebo i dva! 👌😂

https://www.i­rozhlas.cz/eko­nomika/ceska-posta-pokuta-nedorucovani-zasilek_18061318­01_ako

Výčet je demonstrativní, rozhodně ne taxativní. Můžeš, třeba, na každýho doručovatele, který Ti to doručí blbě, objednat „Vasila s Igorem“, aby si s ním „přátelsky pohovořili“, a on potom bude doručovat zásilky správně. Otázka ale je, jestli Ty budeš nadále bydlet ve vlastním bytě. Zase, kdyby Tě VSČR „ubytovala“, postará se Ti i o doručování korrespondence, takže by to Tvůj problém také vyřešilo! 😎😜

Ne, vážně: kdysi byli doručovatelé, co měli svůj okrsek a doručovala ukládací pošta, takže měli místní znalost. Dneska doručují depa a dodejny a většinou jezdí autem. Plus má pošta velkou fluktuaci zaměstnanců na těchto posicích. Výsledek je takový, že doručuje „kdo má ruce a nohy“, takže ve výsledku je reklamace akorát boj s větrnými mlýny.

Musíš se, prostě a jednoduše, debilitě doručovatelů přizpůsobit. Nic jiného Ti nezbude! 🙃