Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.leden 14:58

Záleží jak velká nevnímavost a co tím myslíš. Často jsou inteligentní více zamyšlení, mohou žít více uvnitř, mít „divokou“ a hlasitou mysl, představy i myšlenky. Taky se mnozí mohou soustředit jen na něco určitého, čím se zrovna zabývají a stávat se tak nevnímavými ke svému okolí. Pokud je práce nebo nějaká problematika natolik pohltí, že nevnímají nic jiného, tak je to samozřejmě nedělá neinteligentními. Problém by byl, kdyby se stávali až ignorantní ke všemu, přestávali se učit, získávat zkušenosti, byli neopatrní, lhostejní ke všemu, apod.
Není nic špatného na tom, pokud se člověk dostatečně koncentruje na jednu věc. Dokonce to bývá nezbytné. Pro učení, práci, bádání.

Existují jisté předpoklady a dědičnost pro inteligenci. Tj. někteří mohou být inteligentnější, líp jim to šrotuje, i když se tolik nesnaží (ani neuč). Avšak ani to samo o sobě nestačí, musí to vycházet z jisté míry zkušeností/poznání, socializací, učení, interakcí s ostatními a se světem… Od dětství. Jejich mysl musí mít alespoň nějaké podněty pro své rozvíjení.
Platí totiž starověké tvrzení, že bez smyslů není ani žádné poznání. A ani intelekt neexistuje (ani ten potenciální, s dobrými předpoklady), pokud se nijak nerozvíjí a nemá žádné podněty. Vše vychází ze zraku a sluchu, případně z hmatu apod. Není v mysli/inteli­genci, co předtím nebylo ve smyslech. Smysly tedy budeme brát jako vnímání a když to vezmeme do krajností, tak kde není žádné vnímání, nemůže být ani poznání a tedy ani (rozvinutá) inteligence a rozum. Cokoli ses naučil, cokoli jsi poznal, to prošlo přes smysly/vnímání. Takže intelligence je vázána na vnímavost. Bylo sice již prokázáno, že člověk může získávat informace i mimo smysly, z neznámých sil a zdroje (Ch. Richet, Pojednání o metapsychice), ale na tom se nedá stavět a brát to za nějaký základní, obecný nebo častý/běžný poznávací zdroj.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.leden 14:59

Záleží jak velká nevnímavost a co tím myslíš. Často jsou inteligentní více zamyšlení, mohou žít více uvnitř, mít „divokou“ a hlasitou mysl, představy i myšlenky. Taky se mnozí mohou soustředit jen na něco určitého, čím se zrovna zabývají a stávat se tak nevnímavými ke svému okolí. Pokud je práce nebo nějaká problematika natolik pohltí, že nevnímají nic jiného, tak je to samozřejmě nedělá neinteligentními. Problém by byl, kdyby se stávali až ignorantní ke všemu, přestávali se učit, získávat zkušenosti, byli neopatrní, lhostejní ke všemu, apod.
Není nic špatného na tom, pokud se člověk dostatečně koncentruje na jednu věc. Dokonce to bývá nezbytné. Pro učení, práci, bádání.

Existují jisté předpoklady a dědičnost pro inteligenci. Tj. někteří mohou být inteligentnější, líp jim to šrotuje, i když se tolik nesnaží (ani neuč). Avšak ani to samo o sobě nestačí, musí to vycházet z jisté míry zkušeností/poznání, socializací, učení, interakcí s ostatními a se světem… Od dětství. Jejich mysl musí mít alespoň nějaké podněty pro své rozvíjení.
Platí totiž starověké tvrzení, že bez smyslů není ani žádné poznání. A ani intelekt neexistuje (ani ten potenciální, s dobrými předpoklady), pokud se nijak nerozvíjí a nemá žádné podněty. Vše vychází ze zraku a sluchu, případně z hmatu apod. Není v mysli/inteli­genci, co předtím nebylo ve smyslech. Smysly tedy budeme brát jako vnímání a když to vezmeme do krajností, tak kde není žádné vnímání, nemůže být ani poznání a tedy ani (rozvinutá) inteligence a rozum. Cokoli ses naučil, cokoli jsi poznal, to prošlo přes smysly/vnímání. Takže intelligence je vázána na vnímavost. Bylo sice již prokázáno, že člověk může získávat informace i mimo smysly, z neznámých sil a zdroje (Ch. Richet, Pojednání o metapsychice), ale na tom se nedá stavět a brát to za nějaký základní, obecný nebo častý/běžný poznávací zdroj.