Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 20.prosinec 10:22

Podle mě je víceméně v pořádku. Některý věci se určitě není potřeba učit, např. pamatuju, jak jsme na ZŠ velmi podrobně museli ovládat rozmnožování apod. jednobuněčných organizmů, zatímco o finanční gramotnosti apod. jsme se učili až na střední, nicméně to bylo před 20 lety a myslim, že dneska už právě tyhle věci školy začleňujou víc a víc, přičemž na anatomii slimáků pak zbyde logicky míň prostoru.

Co se mi nicméně nelíbilo, byla potřeba odříkávat věci doslovně zpaměti, zejména „zákonů“ v matice a fyzice, a taky nucení do čtení, který ale podle všech studií má skutečně blahodárnej efekt na vývoj mozku, takže jim to asi zazlívat nemůžu. Co bylo dál strašný bylo psaní písemek z informatiky na papír, kdy jsme museli zpaměti popisovat, jak bysme něco udělali, ale to byla spíš úchylka onoho pedantskýho učitele, než norma.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 20.prosinec 10:28

Podle mě je víceméně v pořádku. Některý věci se určitě není potřeba učit, např. pamatuju, jak jsme na ZŠ velmi podrobně museli ovládat rozmnožování apod. jednobuněčných organizmů, zatímco o finanční gramotnosti apod. jsme se učili až na střední, nicméně to bylo před 20 lety a myslim, že dneska už právě tyhle věci školy začleňujou víc a víc, přičemž na anatomii slimáků pak zbyde logicky míň prostoru.

Co se mi nicméně nelíbilo, byla potřeba odříkávat věci doslovně zpaměti, zejména „zákonů“ v matice a fyzice, a taky nucení do čtení, který ale podle všech studií má skutečně blahodárnej efekt na vývoj mozku, takže jim to asi zazlívat nemůžu. Co bylo dál strašný bylo psaní písemek z informatiky na papír, kdy jsme museli zpaměti popisovat, jak bysme něco udělali, ale to byla spíš úchylka onoho pedantskýho učitele, než norma.

Dál mě celou školní docházku trápila moje neschopnost psát čitelně, což vedlo ke škrtání nečitelnýho v písemce, nutnosti dvakrát přepisovat písemku, nebo už v první třídě opisování písanky možná pošestý celou přestávku, protože s tím, co jsem odevzdala v hodiněm, učitelka nebyla spokojená. Na střední to naštěstí aspoň u domácích úkolů a maturity vyřešila klávesnice, když jsem v 19 letech pro účely maturity konečně dostala potvrzení o dysgrafii.