Odpověděl/a – 16.říjen 15:01
existsence boha. Bůh je transcendentní,protože ť není součástí
světa, ale jeho původcem (Stvořitelem), který každou smyslovou skutečnost
přesahuje. Z tsoho plyne, že přece Bůh stvořil Adama a Evu jako oprvnoí
lidi. Pokud by Adam a Eva byli dokonalí, jak by mohli hřešit? . Bible
neříká, že Adam a Eva byli dokonalí. Říká se, že byli dobří ( Genesis
1:31 ). Ale v jejich dobrotě byla schopnost hřešit – což udělali. Být
dobrý, jak je Bůh stvořil, neznamená, že nejsou schopni udělat něco
špatného. Pouze Bůh má neschopnost konat zlo. Zamysli se nad tím. Ať má
Bůh jakoukoli vlastnost, nevlastní její opak. Tedy On jediný je svatý (
1. Petrův 1:16 ). Je součástí Jeho přirozenosti. Biblicky řečeno, Bůh
nemůže porušit svou vlastní přirozenost a lhát ( Titovi 1:2 ). Nemůže
hřešit. To je vlastnost, která patří pouze Bohu. Vidíme to naznačené ve
skutečnosti, že existují vyvolení andělé ( 1 Tim 5:21 ), kteří byli
zjevně vyvoleni, aby nehřešili.
Ppopis v Genesis není zamýšlen jako filozoficky vyčerpávající
objasnění lidské svobodné vůle, protože se vztahuje k Evině schopnosti
být klamán. Zpráva v Genesis 3 ukazuje, jak k pádu došlo ve shodě se
zlým, který jako první pochyboval o Božím slovu ( Gn 3:1 ) – což je
něco, co kritici křesťanství dělají neustále. Kdykoli k tomu dojde,
následuje podvod.
Není to tedy tak, že by Adam a Eva byli dokonalí. Neměli kvalitu Boží
dokonalosti, protože Bůh je měřítkem toho, co je dokonalé. Byli to
stvoření. Proto byli otevřeni tomu, aby byli oklamáni a upadli do
hříchu.
https://carm.org/questions/if-adam-and-eve-were-perfect-how-could-they-sin/
Odpověděl/a – 16.říjen 15:07
Existence boha. Bůh je transcendentní,protože není součástí světa, ale jeho původcem (Stvořitelem), který každou smyslovou skutečnost přesahuje. Z toho plyne, že přece Bůh stvořil Adama a Evu jako první lidi.
Pokud by Adam a Eva byli dokonalí, jak by mohli hřešit? . Bible neříká,
že Adam a Eva byli dokonalí. Říká se, že byli dobří ( Genesis 1:31 ).
Ale v jejich dobrotě byla schopnost hřešit – což udělali. Být dobrý,
jak je Bůh stvořil, neznamená, že nejsou schopni udělat něco špatného.
Pouze Bůh má neschopnost konat zlo. Ať má Bůh jakoukoli vlastnost,
nevlastní její opak. Tedy On jediný je svatý ( 1. Petrův 1:16 ). Je
součástí Jeho přirozenosti. Biblicky řečeno, Bůh nemůže porušit svou
vlastní přirozenost a lhát ( Titovi 1:2 ). Nemůže hřešit. To je
vlastnost, která patří pouze Bohu. Vidíme to naznačené ve skutečnosti,
že existují vyvolení andělé ( 1 Tim 5:21 ), kteří byli zjevně vyvoleni,
aby nehřešili.
Popis v Genesis není zamýšlen jako filozoficky vyčerpávající objasnění
lidské svobodné vůle, protože se vztahuje k Evině schopnosti být klamán.
Zpráva v Genesis 3 ukazuje, jak k pádu došlo ve shodě se zlým, který
jako první pochyboval o Božím slovu ( Gn 3:1 ) – což je něco, co
kritici křesťanství dělají neustále. Kdykoli k tomu dojde, následuje
podvod.
Není to tedy tak, že by Adam a Eva byli dokonalí. Neměli kvalitu Boží
dokonalosti, protože Bůh je měřítkem toho, co je dokonalé. Byli to
stvoření. Proto byli otevřeni tomu, aby byli oklamáni a upadli do
hříchu.
Viz jablko, které přes Hospodinův zákaz pozřeli Adam a Eva v ráji,
čímž jednak spáchali prvotní hřích, jednak se naučili rozlišovat dobré
a zlé.
https://carm.org/questions/if-adam-and-eve-were-perfect-how-could-they-sin/