Odpověděl/a – 7.září 2:34
Pochopitelně si jej nevolí. Stejně jako u lidí (tlupy- u pralidí, pak
kmeny,..), tak i u zvířat/živočichů – v tlupě, smečce, roji –
které jsou trochu složitěji organizovány a potřebují vedení, je ono
vedení přirozené, monarchické (je trochu hloupé nazývat to u živočichů
nebo jakékoli nestátní společnosti jako monarchie, ale v podstatě je to
tak. Ne nadarmo je zde včelí nebo mravenčí královna, lvi jako králové a
různé alfy). Je to přirozený stav, kdy vudce vede a ostatní následují.
Organizované společnosti/společenství (jakkoli primitivní/složité),
potřebují vedení, vůdce a celé stojí na vůdcovství. Otázka
následování nebo akceptace vůdce je přirozená a ano, je i v těch
instinktech, lidech, smyslech (vnímání jak myslí, emocemi, tak i třeba
smysly – jako třeba pachem) a biologii. Z vůdce vůdcovství vyzařuje. Je
vůdcem protože vede, autoritu má přirozenou.
Vůdcem je ten nejsilnější – což muže znamenat fyzicky, psychicky,
„mentálně“. Takže nejlepší a nejzkušenější bojovník, nebo taky
nejchytřejší z celé smečky (nebo jiného společenství), ale i třeba
nejvytrvalejší, nejstatečnější apod. Rozený vůdce – dědičné
i jinak. Někteří jsou přímo narození pro budoucí vládu (hlavně
u hmyzu/roje – a tento jedinec se i fyzicky liší od ostatních), potomci
předchozího vůdce (i alfa aj často hledí na odkaz, a i když ve
zvířecí říši se snaží udržet si vládu sám pro sebe dokud může,
předává se často potomkovi – dobrovolně, ale mnohem častěji
i konfliktně – bojem, přímým i nepřímým v podobě vnímání
autorit… jsou to přeci jen zvířata a konkurentem v boji o vedení je
klidně vlastní potomek. Pokud už je to navíc dospělý lev, vlk atd, tak už
to ani není syn jako spíše jen další dospělý člen smečky, který má
své místo, klidně i rival).
Dědičné, rozené anebo bojem získané – často i mezi rodičem a
potomkem (taky často jsou kolikrát skoro všichni potomci – alespoň
konkrétní generace – potomkem vůdce, alfy, krále/královny… Protože to
on/a má kolikrát na starosti množení). Často má alfa buď přednostní
právo při páření/plození (tedy chci samičkám) anebo je to pár, který
vede a který se jako jediný ve smečce množí anebo je to ona (rok,
královna), která jako jediná plodí… Tak ci tak, vůdcovství
(společnosti)je o privilegiích, o jedinci, o autoritě, u doživotnosti a
často dědičnosti. Tyto živočišné společnosti jsou taky založeny na
otcovství, mateřství (tedy že vůdcovství a rodičovství je zde totéž).
Patriarchální, matriarchální anebo vedou oba partneři/rodiče (často
u vlků – i když je to spíše alfa a jeho družka… Pokud má družku.
Někdy má třeba právo se sám množit – se všemi samicemi ve smečce…
Záleží na velikosti i uspořádání smečky).
A jinak tyto alfy, královny atd., jsou zpravidla doživotně. Ve smečkách
(nebo tlupách) je to i o boji, soupeření o moc. Ale prohra v souboji je
pro toho vůdce kolikrát konečná (smrt anebo téměř smrt, či se octne na
okraji toho jejich společenství – nebo ho rovnou vyženou).
Nějaká volba v tomto ohledu je cocotina (i v lidské společnosti). Ve
starověku u mnohých národů se dle jejich vnímání vláda volbou nelišila
od vlády losem (náhodou) – ba tu dokonce považovali za spravedlnější,
nestranější, atd. Ve výsledku jsou obě stejné a nesmyslné.
Vůdce se nevolí. Existují různé druhy vůdců (dle různých rozlišení),
ale v zásadě existují jen dvě možnosti. Buď dotyčný vůdcem je anebo
není. Takže formální a jiný vůdce si tak klidně může říkat, ale pokud
to není skutečný, přirozený vůdce a přirozená autorita, tak je mu to
k ničemu.
Taky rozuměj, že vudce to společenství (ať už lidí, či nějaké
zvířecí, celkové živočišné) někam vede. To on ostatní vede, určuje
směr, pravidla, atd. To on rozhoduje a ne druzí. Oni si nemůžou vybrat
vůdce. Vůdce vůdcem je. To je celé. A pokud se jedná o nějakou
společnost, kde se volí (u lidí – dnes bohužel všude), tak skutečnému
vůdci je to k ničemu, respektive je to maličkost. Pokud je to vůdce, tak
má vítězství jisté, protože ostatní přiměje, aby ho zvolili –
přirozeně zvolili… Ale taky demokratické společnosti mají velkou nouzi o
(skutečné) vůdce. Zde se nerodí ani netvoří skuteční vůdci, spíš jen
výjimečně. Jsou tam rádoby vůdci… Neschopní, průměrní,
nepovolaní.
Lidí si z kolektivu můžou za vůdce vybrat úplně neschopného a
nesmělého idiota (ať už třeba se srandy nebo vážně), ale vudcem se díky
tomu nestane (jen formálně).
Vůdcovství je o vedení a vůdce zkrátka vede a určuje pravidla, podmínky,
směr. To vůdce určuje a rozhoduje. Ostatní poslouchají a následují. Ne
naopak.
Monarchické prvky jsou zároveň přirozené prvky a stav společnosti a to
i u lidí (žádná anarchie, ani demokracie, ani komunismus).
I v nestátních (předstatnich společnostech, u tlup, barbarů, rodů,
kmenů). Dědičné, předávané, přirozené, doživotní.
I dnes to nedává smysl. Z demokracie je dogma, nové fanatické
náboženství (dřív to byla jedna z alternativ – kterou většina
zavrhovala). I z principu věci ani v republice nemuze být hlavou státu
(nebo vlády) kdokoli, leckdo. I zde je důležité, aby to byl jedinec, i on
musí splňovat podmínky, být vhodný, je obecně známé, že s větší
mocí a autoritou je to pak efektivnější, i zde je to privilegované, na
každého se opravdu nedostane (a možnost že každý BY MOHL být tou hlavou
státu je hezké, ale nereálné, hloupé a je to, co přináší problémy jako
nestabilitu, nekompetenci, špatný řád, nepravé vedení, nepřipravenost,
nepřirozenost, chaos, diskontinuitu, ve výsledku i neoprávněnost –
protože mínění většiny anebo jakékoli volby, které nemusí zakládat jen
na většině – nejsou žádným důkazem spravedlnosti, správnosti ani
potvrzením či určením pravdy). Takový systém/vláda, takto volená hlava
státu i vlády (republika) by se mohla postupně reformovat, aby její vůdce
byl skutečným vůdcem, byl připravený, mělo to vše potřebné, bylo to
efektivní, spravedlné (celé společnosti) a zkrátka to opravdu fungovalo,
až by se to reformovalo do monarchie. Která navíc s dobrým systémem,
zajišťuje nejlepší vůdcovství a organizací společnosti.
Odpověděl/a – 7.září 2:46
Pochopitelně si jej nevolí. Stejně jako u lidí (tlupy- u pralidí, pak
kmeny,..), tak i u zvířat/živočichů – v tlupě, smečce, roji –
které jsou trochu složitěji organizovány a potřebují vedení, je ono
vedení přirozené, monarchické (je trochu hloupé nazývat to u živočichů
nebo jakékoli nestátní společnosti jako monarchie, ale v podstatě je to
tak. Ne nadarmo je zde včelí nebo mravenčí královna, lvi jako králové a
různé alfy). Je to přirozený stav, kdy vudce vede a ostatní následují.
Organizované společnosti/společenství (jakkoli primitivní/složité),
potřebují vedení, vůdce a celé stojí na vůdcovství. Otázka
následování nebo akceptace vůdce je přirozená a ano, je i v těch
instinktech, pudech, smyslech (vnímání jak myslí, emocemi, tak i třeba
smysly – jako třeba pachem), psychologii (i u zvířat) a biologii.
Z vůdce ono vůdcovství vyzařuje. Je vůdcem protože vede, autoritu má
přirozenou.
Vůdcem je ten nejsilnější – což muže znamenat fyzicky, psychicky,
„mentálně“. Takže nejlepší a nejzkušenější bojovník, nebo taky
nejchytřejší z celé smečky (nebo jiného společenství), ale i třeba
nejvytrvalejší, nejstatečnější, „nejcharakternější“, apod.
Rozený vůdce – dědičně i jinak. Někteří jsou přímo narození pro
budoucí vládu (hlavně u hmyzu/roje – a tento jedinec se i fyzicky liší
od ostatních), potomci předchozího vůdce (i alfa aj často hledí na odkaz,
a i když ve zvířecí říši se snaží udržet si vládu sám pro sebe
dokud může, předává se často potomkovi – dobrovolně, ale mnohem
častěji i konfliktně – bojem, přímým i nepřímým v podobě
přechodu autorit… jsou to přeci jen zvířata a konkurentem v boji
o vedení je klidně vlastní potomek. Pokud už je to navíc dospělý lev,
vlk atd, tak už to ani není syn jako spíše jen další dospělý člen
smečky, který má své místo, klidně i rival). Podobně u lidí v
„barbarských“ kmenech.
Dědičné, rozené anebo bojem získané – často i mezi rodičem a
potomkem (taky často jsou kolikrát skoro všichni potomci – alespoň
konkrétní generace – potomkem vůdce, alfy, krále/královny… Protože to
on/a má kolikrát na starosti množení). Často má alfa buď přednostní
právo při páření/plození (tedy vůci samičkám) anebo je to pár, který
vede a který se jako jediný ve smečce množí anebo je to ona (roj,
královna), která jako jediná plodí… Tak či tak, vůdcovství
(společnosti)je o privilegiích, o jedinci, o autoritě, u doživotnosti a
často dědičnosti. Tyto živočišné společnosti jsou taky založeny na
otcovství, mateřství (tedy že vůdcovství a rodičovství je zde totéž).
Patriarchální, matriarchální anebo vedou oba partneři/rodiče (často
u vlků – i když je to spíše alfa a jeho družka… Pokud má družku.
Někdy má třeba právo se sám množit – se všemi samicemi ve smečce…
Záleží na velikosti i uspořádání smečky).
A jinak tyto alfy, královny atd., jsou zpravidla doživotně. Ve smečkách
(nebo tlupách) je to i o boji, soupeření o moc. Ale prohra v souboji je
pro toho vůdce kolikrát konečná (smrt anebo téměř smrt, či se octne na
okraji toho jejich společenství – nebo ho rovnou vyženou).
Nějaká volba v tomto ohledu je cocotina (i v lidské společnosti). Ve
starověku u mnohých národů se dle jejich vnímání vláda volbou nelišila
od vlády losem (náhodou) – ba tu dokonce považovali za spravedlnější,
nestranější, atd. Ve výsledku jsou obě stejné a nesmyslné. Zkrátka si
kandidáti zahrají kámen nůžky papír nebo si budou vytahovat oblázky
z košíku (kde konkrétní tvar nebo barva je výherní) a šťastlivec
dostane vládu.
Vůdce se nevolí. Existují různé druhy vůdců (dle různých rozlišení),
ale v zásadě existují jen dvě možnosti. Buď dotyčný vůdcem je anebo
není. Takže formální a jiný vůdce si tak klidně může říkat, ale pokud
to není skutečný, přirozený vůdce a přirozená autorita, tak je mu to
k ničemu.
Taky rozuměj, že vudce to společenství (ať už lidí, či nějaké
zvířecí, celkové živočišné) někam vede. To on ostatní vede, určuje
směr, pravidla, atd. To on rozhoduje a ne druzí. Oni si nemůžou vybrat
vůdce. Vůdce vůdcem je. To je celé. A pokud se jedná o nějakou
společnost, kde se volí (u lidí – dnes bohužel všude), tak skutečnému
vůdci je to k ničemu, respektive je to maličkost. Pokud je to vůdce, tak
má vítězství jisté, protože ostatní přiměje, aby ho zvolili –
přirozeně si zvolili jeho… Ale taky demokratické společnosti mají velkou
nouzi o (skutečné) vůdce. Zde se nerodí ani netvoří skuteční vůdci,
spíš jen výjimečně. Jsou tam rádoby vůdci… Neschopní, průměrní,
nepovolaní.
Lidí si z kolektivu můžou za vůdce vybrat úplně neschopného a
nesmělého idiota (ať už třeba se srandy nebo vážně), ale vudcem se díky
tomu nestane (snad jen formálně).
Vůdcovství je o vedení a vůdce zkrátka vede a určuje pravidla, podmínky,
směr. To vůdce určuje a rozhoduje. Ostatní poslouchají a následují. Ne
naopak.
Monarchické prvky jsou zároveň přirozené prvky a stav společnosti a to
i u lidí (žádná anarchie, ani demokracie, ani komunismus).
I v nestátních (předstatnich společnostech, u tlup, barbarů, rodů,
kmenů). Dědičné, předávané, přirozené, doživotní.
I dnes to nedává smysl. Z demokracie je dogma, nové fanatické
náboženství (dřív to byla jedna z alternativ – kterou většina
zavrhovala jako tu horší vládu a systém). I z principu věci ani
v republice nemůže být hlavou státu (nebo vlády) kdokoli, leckdo. I zde
je důležité, aby to byl jedinec, i on musí splňovat podmínky, být
vhodný, je obecně známé, že s větší mocí a autoritou je to pak
efektivnější, i zde je to privilegované, na každého se opravdu nedostane
(a možnost že každý BY MOHL být tou hlavou státu je hezké, ale
nereálné, hloupé a je to, co přináší problémy jako nestabilitu,
nekompetenci, špatný řád, nepravé vedení, nepřipravenost, nepřirozenost,
chaos, diskontinuitu, ve výsledku i neoprávněnost – protože mínění
většiny anebo jakékoli volby, které nemusí zakládat jen na většině –
nejsou žádným důkazem spravedlnosti, správnosti ani potvrzením či
určením pravdy). Je tam plno nedostatku a problémů. Takový systém/vláda,
takto volená hlava státu i vlády (republika) by se mohla postupně
reformovat, aby její vůdce byl skutečným vůdcem, byl připravený, mělo to
vše potřebné, bylo to efektivní, spravedlné (celé společnosti) a zkrátka
to opravdu fungovalo, až by se to reformovalo do podoby monarchie. Která
(„v kombinaci“) s dobrým systémem, zajišťuje nejlepší vůdcovství a
organizaci společnosti.