Odpověděl/a – 7.březen 9:54
Přístupem k životu, disciplínou, vojenskou výchovou, kolektivismem a
oddaností ke státu (tj. vše pro dobro společnosti a společné soužití,
které je důležitější, než třeba jednotlivec/individualismum nebo
dvojice/pár, či dokonce vztah rodič-dítě), i výchovu zajišťoval
převážně stát; plus jistou „brutalitou“ (agoge, řekl bych akorát
efektivním tvrdým výcvikem). Uctívání síly, snaha o dokonalost
(kalokagathia, i když se snažili hlavně o tělesnou/fyzckou dokonalost),
jednoduchost/přímost, odlišná mentalita (i vnímání povinností vůči
státu, sobě, životu), přísné hodnocení jedince (už od narození, kdy
byli něžádoucí-nemocní „eliminováni“), atd.
Určitě se NĚCO aplikovat dá.
Odpověděl/a – 7.březen 20:57
Přístupem k životu, disciplínou, vojenskou výchovou, kolektivismem a
oddaností ke státu (tj. vše pro dobro společnosti a společné soužití,
které je důležitější, než třeba jednotlivec/individualismum nebo
dvojice/pár, či dokonce vztah rodič-dítě), i výchovu zajišťoval
převážně stát; plus jistou „brutalitou“ (agoge, řekl bych akorát
efektivním tvrdým výcvikem). Uctívání síly, snaha o dokonalost
(kalokagathia, i když se snažili hlavně o tělesnou/fyzckou dokonalost),
jednoduchost/přímost, odlišná mentalita (i vnímání povinností vůči
státu, sobě, životu), přísné hodnocení jedince (už od narození, kdy
byli něžádoucí-nemocní „eliminováni“), atd.
Určitě se NĚCO aplikovat dá. A nejen u dětí, ale třeba ve státě nebo
hlavně armádě.