Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.březen 9:54

Přístupem k životu, disciplínou, vojenskou výchovou, kolektivismem a oddaností ke státu (tj. vše pro dobro společnosti a společné soužití, které je důležitější, než třeba jednotlivec/in­dividualismum nebo dvojice/pár, či dokonce vztah rodič-dítě), i výchovu zajišťoval převážně stát; plus jistou „brutalitou“ (agoge, řekl bych akorát efektivním tvrdým výcvikem). Uctívání síly, snaha o dokonalost (kalokagathia, i když se snažili hlavně o tělesnou/fyzckou dokonalost), jednoduchost/pří­most, odlišná mentalita (i vnímání povinností vůči státu, sobě, životu), přísné hodnocení jedince (už od narození, kdy byli něžádoucí-nemocní „eliminováni“), atd.
Určitě se NĚCO aplikovat dá.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.březen 20:57

Přístupem k životu, disciplínou, vojenskou výchovou, kolektivismem a oddaností ke státu (tj. vše pro dobro společnosti a společné soužití, které je důležitější, než třeba jednotlivec/in­dividualismum nebo dvojice/pár, či dokonce vztah rodič-dítě), i výchovu zajišťoval převážně stát; plus jistou „brutalitou“ (agoge, řekl bych akorát efektivním tvrdým výcvikem). Uctívání síly, snaha o dokonalost (kalokagathia, i když se snažili hlavně o tělesnou/fyzckou dokonalost), jednoduchost/pří­most, odlišná mentalita (i vnímání povinností vůči státu, sobě, životu), přísné hodnocení jedince (už od narození, kdy byli něžádoucí-nemocní „eliminováni“), atd.
Určitě se NĚCO aplikovat dá. A nejen u dětí, ale třeba ve státě nebo hlavně armádě.