Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.leden 17:34

Jsou to apriorismy, předsudky; předsudky nemusí být nutně jen v negativním slova smyslu.

Člověk je člověk, individualita, bez ohledu na to, jestli je černý, bílý, žlutý, nebo třeba Sentinelec, jestli je věřící, bez vyznání, nebo něco podobného.

Israelité jsou, sice, původně semitský národ, takže takoví „Arabače“ & „čo, Aladín, nieštartuje, nieštartuje?“, ovšem až do haskaly (osvícenství Israelitů, https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Haskala) byla jednotícím prvkem národu religie, a protože judaismus připouští konversi jinověrců, tak za ty stovky a tisíce let se mezi, původně semitské, Israelity dostali lidé rozličné rasy, barvy kůže, či jiného ethnického původu.

Takže, dnešní israelský národ tvoří spousta Asiatů, spousta Evropanů, Američanů, ale i třeba černochů. Stát Israel dával státní občanství i třeba lidem, kteří z pohledu judaismu nebyli halachy nebyli Israelity (tj. nenarodili se s židovské matky, nebo nedokončili orthodoxní, či karaitskou, konversi k judaismu; k výkladu pojmu halacha zde: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Halacha), ale byli za israelity pokládáni říšskými orgány (či orgány Velkoněmeckou říší okupovaných území), na základě Zákona na ochranu německé cti a německé krve (tzv. Norimberské zákony – https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Norimbersk%C3%A9_z%C­3%A1kony), a podle toho s nimi bylo, „patřičně“, zacházeno.

Takže to, co popisuješ, byl docela pregnantní popis typického Israelity, řekněme, ve 14. století, za Karla IV. Tehdy ano. Dnes to, samozřejmě, neplatí, jsou to předsudky.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.leden 17:36

Jsou to apriorismy, předsudky; předsudky nemusí být nutně jen v negativním slova smyslu.

Člověk je člověk, individualita, bez ohledu na to, jestli je černý, bílý, žlutý, nebo třeba Sentinelec, jestli je věřící, bez vyznání, nebo něco podobného.

Israelité jsou, sice, původně semitský národ, takže takoví „Arabače“ & „čo, Aladín, nieštartuje, nieštartuje?“, ovšem až do haskaly (osvícenství Israelitů, https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Haskala) byla jednotícím prvkem národu religie, a protože judaismus připouští konversi jinověrců, tak za ty stovky a tisíce let se mezi, původně semitské, Israelity dostali lidé rozličné rasy, barvy kůže, či jiného ethnického původu.

Takže, dnešní israelský národ tvoří spousta Asiatů, spousta Evropanů, Američanů, ale i třeba černochů. Stát Israel dával státní občanství i třeba lidem, kteří z pohledu halachy nebyli Israelity (tj. nenarodili se z židovské matky, nebo nedokončili orthodoxní, či karaitskou, konversi k judaismu; k výkladu pojmu halacha zde: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Halacha), ale byli za israelity pokládáni říšskými orgány (či orgány Velkoněmeckou říší okupovaných území), na základě Zákona na ochranu německé cti a německé krve (tzv. Norimberské zákony – https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Norimbersk%C3%A9_z%C­3%A1kony), a podle toho s nimi bylo, „patřičně“, zacházeno.

Takže to, co popisuješ, by byl docela pregnantní popis typického Israelity, řekněme, ve 14. století, za Karla IV. Tehdy ano. Dnes to, samozřejmě, neplatí, jsou to předsudky.