Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.červen 20:33

Protože pokud bys měl alespoň základní hudební vzdělání, tak bys věděl, že podle samostatných not to ani zahrát nejde. V těch notách jsou poznámky v italštině – hudební italské názvosloví, např. agitato – vzrušeně, amoroso – milostně, cantabile – zpěvně, con spirito – oduševněle etc. etc.

Jak vidno ze samostatných názvů, nejde o vlastnosti exaktní – pod pojmem vzrušeně, či oduševněle, si každý představí něco jiného.

Každý člověk nemá shodný hudební sluch, arciť je i třeba dostatečný na to, aby hrál ve filharmonii – „každý zná stupnici, ale jen Lully umí skládat opery“. A každý hudbu jinak cítí a vnímá.

Potom záleží na nástrojích. Žádné housle na světě, a je trojctihodně Wurst, jestli jsou to housle od Antonia Stradivariho v ceně půlky obce Hlavní město Praha, nebo housle z nejmenované fabryky na výrobu houslí pro fakany ze ZUŠ za tři tisíce.

Třeba já nesnesu barokní hudbu zahranou na jiné, než dobové nástroje, a jinak, než se hrálo v té době.

https://www.y­outube.com/wat­ch?v=dYVXd5UB­DeU

https://www.y­outube.com/wat­ch?v=HTm2kEAfo8o

To druhé je, jak když tahá kočku za ocas. Jak když hraje „dechovka Pidlovanka“ důchodcům na farní den. V tom je života, jak rychlosti v cikánském kolotoči. To to ten člověk, který to diriguje, nevnímá!? No, zjevně nevnímá. 🙂

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.červen 20:35

Protože pokud bys měl alespoň základní hudební vzdělání, tak bys věděl, že podle samostatných not to ani zahrát nejde. V těch notách jsou poznámky v italštině – hudební italské názvosloví, např. agitato – vzrušeně, amoroso – milostně, cantabile – zpěvně, con spirito – oduševněle etc. etc.

Jak vidno ze samostatných názvů, nejde o vlastnosti exaktní – pod pojmem vzrušeně, či oduševněle, si každý představí něco jiného.

Každý člověk nemá shodný hudební sluch, arciť je i třeba dostatečný na to, aby hrál ve filharmonii – „každý zná stupnici, ale jen Lully umí skládat opery“. A každý hudbu jinak cítí a vnímá.

Potom záleží na nástrojích. Žádné housle na světě, a je trojctihodně Wurst, jestli jsou to housle od Antonia Stradivariho v ceně půlky obce Hlavní město Praha, nebo housle z nejmenované fabryky na výrobu houslí pro fakany ze ZUŠ za tři tisíce, nemají stejný zvuk. Taky je velký rozdíl, jestli na strunný nástroj natáhneš struny střevové, nebo struny kovové. Jestli máš housle moderní, nebo barokní. A tak by šlo pokračovat. Renaissanční kytaru moderní nenahradíš.

Třeba já nesnesu barokní hudbu zahranou na jiné, než dobové nástroje, a jinak, než se hrálo v té době.

https://www.y­outube.com/wat­ch?v=dYVXd5UB­DeU

https://www.y­outube.com/wat­ch?v=HTm2kEAfo8o

To druhé je, jak když tahá kočku za ocas. Jak když hraje „dechovka Pidlovanka“ důchodcům na farní den. V tom je života, jak rychlosti v cikánském kolotoči. To to ten člověk, který to diriguje, nevnímá!? No, zjevně nevnímá. 🙂