Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.červen 16:34

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.červen 16:48

Řízení je, veskrze, absolutně exaktní věc, prakticky všecko v silničním provozu se dá spočítat, nanormovat. Má to však několik ale: 1. neřídí exaktní stroj, ale člověk, 2. aby byl relevantní výstup jsou někdy potřeba vstupy, které není prakticky možné v daném místě a čase objektivně ustanovit, např. koeficient adhese vozovky (dá se odhadnout, ale někdy se mění co 5 metrů), nebo jejichž ustanovení bude vždy s jistou dávkou nepřesnosti (vzdálenosti) a 3. průměrný řidič neoplývá pamětí a úrovní kognitivních funkcí, aby byl vůbec s to (theoreticky) obsáhnout.

Většina lidí se dostane k řízení tak, že absolvuje autoškolu, kde ho, jak už to obvykle bývá, vůbec neučí řídit, ale učí ho udělat testy. Zbytek se učí, většinou, methodou hospodských kydů, jedna paní povídala, a slyšel jsi, což je to samé, jako dát dítěti zápalky a poslat je s nimi do stohu.

Průměrný řidič osobáku nemá sebemenší Ahnung o tom, jak se řídí autobus, náklaďák, kamion s návěsem, náklaďák s dvouosým trailerem. Ani v nejmenším. Krásně je to poznat, pokud náhodou musím jet autobusem – pokud to řídí rekvalifikant z B na D, tak to je jízda – brzda, jízda – brzda. To auto musí mít spotřebu tak 4 mpg, a samozřejmě, spojka jde do kopru, brzdy hoří.

Dneska řídí téměř každý, tedy, pomineme-li deriatrickou a pediatrickou část populace. Auta jsou levná a, poměrově k platu, je levný i jejich provoz – a podle toho to vypadá.

Do toho naše národy poněkud neoplývají zdravým sebevědomím a tollerance je pro někoho značka cigaret, pro jiného sprosté slovo, v žádném případě to však není pro spoustu lidí to, co by to mělo být. Takže více, než jeden člověk, který řídí v tvém okolí, bude mít neutuchající potřebu druhé vychovávat. Což je taky stejně bezpečné, jako dát dítěti zápalky a poslat je s nimi do stohu.

Těch „magorů“, co úmyslně ohrozí autobus, náklaďák, je minimum. Většina jenom prostě neví, co dělá, nezná možné následky, nebo toho nedbá, to je celé.