Odpověděl/a – 6.březen 14:14
Uvedu i systém a funkci, nejen zřízení.
Absolutní dědičná monarchie s lehce volným následnictvím – ale
upřednostňující mužskou primogenituru. Vládu dostane nejschopnější syn,
vybrán ještě jeho předchůdcem, popřípadě královskou radou nebo
povolanou komisí/orgánem.. to celé se řídící pravidly, zákony a přesně
daným postupem (pojistky, jmenování a akceptace, smlouvy, „zkoušky“,
..).
Panovník: hlava státu i hlava vlády, úplná výkonná moc, částečná
zákonodárná a určitá soudní, samozřejmě vrchní velitel a podobně.
Vládnoucí orgán prostě královská rada, účel hlavně poradní, volená
čistě panovníkem nebo jeho zástupcem (a podle určitých
pravidel/postupů) – podle zásluh, kompetencí, vypracování se; monarcha
může mít svého zástupce, který ho může v nepřítomnosti zastupovat,
pak mu podávat informace/hlášení atd. (po způsobu velkovezíra).
Volby pouze na vesnicích a městech, v důležitějších a větších
správních velcích pak spíše dosazování shora, podle povolanosti.
Guvernéři a podobně.
Lidová shromáždění/sněmy a různé organizace podílející se na chodu
státu, ale bez právní moci/vlivu a nějakých peněz. Pouze by probírali
lokální problémy/potřeby, ty pak předkládali správcům/guvernérům nebo
rovnou radě, či povolanému orgánu… Jako, co je třeba uděalt, zlepšit,
změnit, opravit, financovat, nápady, inovace,…
Častá referenda a různé lidové spolky.
Dozor nad politiky, vedení/vůdcvovstí, řád, mravní vzor, sjednotitel.
Výchova následníků: přesný postup, co ale taky JAK se něco osvojit,
naučit. Vše potřené, všechyn kvality: vědomosti, schopnosti, dovednosti,
intelekt, moudrost/sečtělost, charakter, schopnosti (a talenty, hlavně
vůdcovský a organizační). Domácí výuka/škola, učitelé a povolaní
mistři, různé formy učení, systematický a motivační postup, vzor a
zdrooj zkušeností a znalsotí taky od panovníka/otce, později přímé
zkušenosti: jako správa provincie pod dohledem a kontrolou, ale jinak se
samostatností.
Jednotlivá řídící a organizační centra – jako pro armádu atd.
Ekonomický systém, kapitalismus, volný trh, co nejméně regulovaný.
Žádná složitá byrokracie, nulové daňové zatížení, kompetentní
ekonomové, … možná novější druh kapitalismu, vylepšený.
Dbání na přírodu, ekologii.
Zcela nový právní systém (ani „anglo“ ani „evrop.kont“ ani šária), rozumové/logické, efektivní a spravedlivé, čerpající taky ze všech různých historických říší/států a jejich práv – vybrání toho nejlepšího. Jednoduchý, ale efektivní a správný.
Spíše sekulární stát, ale formálně s hlavou státu, coby
představitelem náboženství, mírná teokracie.
Tolerační a podobné orgány, taky instituce pro překonávání bariér mezi
lidmi (národy, rasy, kulutrami). Zároveň ale uchovávní tradic, kultur
jednotlivcýh národů. Podobně náboženští představitelé – každý
konkrétního náboženství – vykladači, ale hlavně správci a kontroloři
dbající na toleranci a zakročující proti případnému fanatismu,
netoleranci, nenávisti.
Samozřejmě, co největší, tedy říše, spíše světovláda… jendotný
svět, lid, politika, armáda, ekonomika, právo.
Provinční monarchie v jednotlivých zemích – jako správci té provincie
spadající pod státního panovníka. Od jiných správů/guvernerů odlišnost
v tom, že by byli hůř odvolatelní (pouze při závažných přečinech),
dědiční, dosmrtně zastávající úřad… prostě jako panovníci, ale
nikoli už suverénních zemí, ale jako součástí většího státního
celku – pod jehož vládu by taky spdali.
Taky když už ideální, tak samozřejmě spravedlivý, bohatý, efektivní,
morální, čestný, „zdravý“, ekologický a celkově přírodní
(zalesňování a podobně), ale zároveň vyspělý, nejmodernější a
rozvíjející se vědy, filozofie, bohaté výzkumy a jeich financování,
estetický (architektura, umění, apod.), vysoká spolupráce (nikoli jen
ziskuchtivá), přátelská a nápomocná komunita, žádný egosismus,
vzkvétání všech oborů, bohaté mecenášství, odstraňování negativ,
soustředění se na renesančního člověka – motivování (vedení) lidí
k seberozvoji, učení, (polyglot, polyhistor) a vzájemné spolupráci za
účelem, co nejschopnějších řešení, inovací a ku společnému
prospěchu. :D
Stát a vláda založené na vůdcovství, kompetentního a připraveného
vůdce, určující směr společnosti a dbající na spravedlnost, řád a
správný chod.
Odpověděl/a – 6.březen 14:18
Uvedu i systém a funkci, nejen zřízení.
Absolutní dědičná monarchie s lehce volným následnictvím – ale
upřednostňující mužskou primogenituru. Vládu dostane nejschopnější syn,
vybrán ještě jeho předchůdcem, popřípadě královskou radou nebo
povolanou komisí/orgánem.. to celé se řídící pravidly, zákony a přesně
daným postupem (pojistky, jmenování a akceptace, smlouvy, „zkoušky“,
..).
Panovník: hlava státu i hlava vlády, úplná výkonná moc, částečná
zákonodárná a určitá soudní, samozřejmě vrchní velitel a podobně.
Vládnoucí orgán prostě královská rada, účel hlavně poradní, volená
čistě panovníkem nebo jeho zástupcem (a podle určitých
pravidel/postupů) – podle zásluh, kompetencí, vypracování se; monarcha
může mít svého zástupce, který ho může v nepřítomnosti zastupovat,
pak mu podávat informace/hlášení atd. (po způsobu velkovezíra).
Volby pouze na vesnicích a městech, v důležitějších a větších
správních celcích pak spíše dosazování „shora“, podle povolanosti
(nebo vypracováním se zdola – podle pravidel). Guvernéři a podobně.
Lidová shromáždění/sněmy a různé organizace podílející se na chodu
státu, ale bez právní moci/vlivu a nějakých peněz. Pouze by probírali
lokální problémy/potřeby, ty pak předkládali správcům/guvernérům nebo
rovnou radě, či povolanému orgánu… Jako, co je třeba uděalt, zlepšit,
změnit, opravit, financovat, nápady, inovace,…
Častá referenda a různé lidové spolky.
Dozor nad politiky, vedení/vůdcvovstí, řád, mravní vzor, sjednotitel.
Výchova následníků: přesný postup, co ale taky JAK se něco osvojit,
naučit. Vše potřené, všechyn kvality: vědomosti, schopnosti, dovednosti,
intelekt, moudrost/sečtělost, charakter, schopnosti (a talenty, hlavně
vůdcovský a organizační). Domácí výuka/škola, učitelé a povolaní
mistři, různé formy učení, systematický a motivační postup, vzor a
zdrooj zkušeností a znalsotí taky od panovníka/otce, později přímé
zkušenosti: jako správa provincie pod dohledem a kontrolou, ale jinak se
samostatností.
Jednotlivá řídící a organizační centra – jako pro armádu atd.
Ekonomický systém, kapitalismus, volný trh, co nejméně regulovaný.
Žádná složitá byrokracie, nulové daňové zatížení, kompetentní
ekonomové, … možná novější druh kapitalismu, vylepšený.
Dbání na přírodu, ekologii.
Zcela nový právní systém (ani „anglo“ ani „evrop.kont“ ani šária), rozumové/logické, efektivní a spravedlivé, čerpající taky ze všech různých historických říší/států a jejich práv – vybrání toho nejlepšího. Jednoduchý, ale efektivní a správný.
Spíše sekulární stát, ale formálně s hlavou státu, coby
představitelem náboženství, mírná teokracie.
Tolerační a podobné orgány, taky instituce pro překonávání bariér mezi
lidmi (národy, rasy, kulutrami). Zároveň ale uchovávní tradic, kultur
jednotlivcýh národů. Podobně náboženští představitelé – každý
konkrétního náboženství – vykladači, ale hlavně správci a kontroloři
dbající na toleranci a zakročující proti případnému fanatismu,
netoleranci, nenávisti.
Samozřejmě, co největší, tedy říše, spíše světovláda… jendotný
svět, lid, politika, armáda, ekonomika, právo.
Provinční monarchie v jednotlivých zemích – jako správci té provincie
spadající pod státního panovníka. Od jiných správů/guvernerů odlišnost
v tom, že by byli hůř odvolatelní (pouze při závažných přečinech),
dědiční, dosmrtně zastávající úřad… prostě jako panovníci, ale
nikoli už suverénních zemí, ale jako součástí většího státního
celku – pod jehož vládu by taky spdali.
Taky když už ideální, tak samozřejmě spravedlivý, bohatý, efektivní,
morální, čestný, „zdravý“, ekologický a celkově přírodní
(zalesňování a podobně), ale zároveň vyspělý, nejmodernější a
rozvíjející se vědy, filozofie, bohaté výzkumy a jeich financování,
estetický (architektura, umění, apod.), žádná korupce, kriminalita,
žádné předsudky a dezinformace, vysoká spolupráce (nikoli jen
ziskuchtivá), přátelská a nápomocná komunita, minimum egosismu,
vzkvétání všech oborů, bohaté mecenášství, odstraňování negativ,
soustředění se na renesančního člověka – motivování (vedení) lidí
k seberozvoji, učení, (polyglot, polyhistor) a vzájemné spolupráci za
účelem, co nejschopnějších řešení, vývoje, inovaci a ku společnému
prospěchu a dobrému životu. :D Vše jednotné a spolupracující navzdory
rozdílům.
Stát a vláda založené na vůdcovství, kompetentního a připraveného
vůdce, určující směr společnosti a dbající na spravedlnost, řád a
správný chod.