Na jaké příspěvky mám nárok jako student, bydlící samostatně, bez příjmů?

Dobrý den, jsem vyučený a nyní studuji třetím rokem střední školu s maturitou. Je mi 21let a bydlím sám v pronajaté chatě, nemám trvalé zaměstnání a živím se sám jak je to možné pomocí brigád. Rodiče mi tvrdí, že od 18ti let jsem ztratil nárok na přídavek na dítě a žádné další možnosti nejsou. Slyšel jsem ale o příspěvku na bydlení a chci se zeptat jestli jsou nějaké další možnosti a na jaký úřad s jakými doklady bych se měl obrátit? Děkuji za odpověďi

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Bronzový

já teda nvm, ale moje mladší kamarádky si ještě na vysoké vyřizovaly pro sebe přídavky na děti (kontinuální příprava na povolání a věk do 26 let) - fakt je, že legislativa se od té doby změnila, ale za zeptání na sociálce nic nedáte... třeba máte nárok a ani o tom nevíte ;)

Další odpovědi:

Bronzový

Pukod studujete školu s denní docházkou máte nárok na přídavky na dítě a to do 26 let.
Zkuste zajít na st.sociální podporu,tam vám dají žádosti i na socíální příplatek a příspěvek na bydlení.Za vyplnění nic nedáte a uvidíte co všechno Vám vyjde.

Zlatý

Na příspěvek na bydlení má nárok vlastník nebo nájemce bytu, který je v bytě přihlášen k trvalému pobytu, jestliže
jeho náklady na bydlení přesahují částku součinu rozhodného příjmu v rodině a koeficientu 0,30 (na území hlavního města Prahy koeficientu 0,35), a zároveň
součin rozhodného příjmu v rodině a koeficientu 0,30 (na území hlavního města Prahy koeficientu 0,35) není vyšší než částka normativních nákladů na bydlení.

Zdroj: http://portal.mpsv.cz/soc/ssp/ obcane/prisp_na_bydleni

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1819
Zlatý standa 1247
Stříbrný ivzez 671
Zlatý mosoj 658
Zlatý gecco 480
Zlatý led 458
Zlatý zzzzz 450