Avatar uživatele
JájsemRaibek

Kde by mohla být chyba v motoru, když se těžce startuje?

Motor u sekačky. Dva válce, tudíž dvě svíčky.
Vše vyčištěno, baterie nabitá, dokonce ani přes start. kabely nepomůže.
Motor se velmi těžce roztáčí při startování, někdy se i zasekne a neotočí se vůbec.
Pokud jsem jednu svíčku vyndal a nastartoval, roztočil se krásně a hned chytnul. Po zašroubování svíčky zpět fungovalo vše jak má.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2116 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Moc tomu nerozumím. To se ti povedlo nasadit svíčku za běhu motoru? I když u sekačky… :)

Každopádně pokud po nastartování – prohřátí a protočení/promazání motoru startér s oběma svíčkama zvládá (a za studena ne), hledal bych příčinu v něm, když to nejde ani přes kabely. (jinak by se do toho musela tahat i kontrola baterky) Rozhýbaný promazaný zahřátý motor je pro startér mnohem snažší protočit, než studený.

  1. kontrola konektoru přívodu ovládacího napětí (50) na relé startéru (když je tam velký přechodový odpor (oxidace konektoru), relé sepne nedostatečně (malý přítlak kontaktů – ergo velký přechoďák v relé = malý proud ve startéru > netočí dostatečně) Vyčistit pomocí kontaktolu / brusného papíru / tím co máš na skladě včetně případného natvarování „rozjeté“ koncovky kabelu – prostě zajistit dostatečně pevné vodivé propojení kabelu s kontaktem. Pokud zajišťuješ spínání relé táhlem/lankem mechanicky, tak tento problém pochopitelně odpadá.
  2. uhlíky ve startéru mají dost – vyměnit (malý přítlak na komutátor = velký přechoďák na kotvu > netočí dostatečně) BTW – obvykle to působí jeden uhlík, ale vyměň VŠECHNY, když už v tom budeš, jinak to brzy budeš dělat znovu s jiným uhlíkem – častá chyba některých íkvošů.
  3. v důsledku počínajících potíží z bodu 1 došlo v relé startéru k nadměrnému opotřebení kontaktů relé startéru (opálení/oxidace) > následky stejné jako v bodu jedna > vyčistit a zajistit dokonalý styk kontaktů relé pokud to jde, jinak vyměnit.
  4. pouzdra (ložiska) kotvy se zadírají -vyčistit, promazat, popřípadě vyměnit
  5. někde je problém ve vinutí – proměřit
  6. jsou i jiné (exotické) důvody (např. velký pokles napětí na 50ce [to je ta co spíná relé – samotný kontakt na staréru je v pořádku, ale relé díky poklesu stejně sepne nedostatečně – obvykle bývá problém ve spínačce, ale viděl jsem i skoro utržený kabel])

Body 4, 5 a 6 jsou spíš jen na doplnění pro zajímavost, obvykle (témeř vždy) to bývají první tři poruchy. Pozor – v případě popsaných potíží může naprázdno startér točit jak ďas, ale při zátěži nestíhá/„nemá sílu“, tak se tím nenech oblbnout. Někdy je startér opatřen dodatečným kabelem (propojení ke kostře) – zkontrolovat i ten pokud tam je a zajistit vodivost(odstranit oxidace na přechodech). (BTW – tohle je PARÁDNÍ zrada, joj – pamatuji, že kdysi v mládí na „Poláku“ [125P] mi hlava nebrala PROČ to točí jak ludra, když je startér naprosto OK – to bylo panečku řevu, když jsem zjistil, že se mi u bloku hongá placatá měďpáska utržená od očka, xixixi) Pochopitelně předpokládám, že přívodní kabely (silové) na startér jsou zkontrolovány (matice dotaženy a kontaktní plochy bez oxidace)

Držím palce bejku, myslím, že tohle dáš bez větších problémů. Pohodová prácička a důvod se jít „schovat“ do garáže před případnými typicky víkendovými opruzy. :) ;)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
autacek

Zkus čerstvý benzín, případně s vyšším oktanovým číslem.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek