Avatar uživatele
Bronzový

Je lepší startovat s neutrálem, nebo se zařazenou rychlostí a spojkou?

Resp. co je šetrnější pro auto či motor.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Avatar uživatele

Se sešlápnutou spojkou a bez zařazené rychlosti.
;-)
Koneckonců - ´novější´ auta ti ani startovat bez sešlápnutí spojky nedovolí...


Avatar uživatele
Pokročilý

Neutrál a spojku. Dokonce jsem řídil auto (nákladní) kde musela ještě být zatažena ruční brzda aby šlo nastartovat.


Avatar uživatele
Pokročilý

Se spojkou (aby motor neprotáčel byť jenom polovinou převodovky, znamenalo by to zbytečnou zátěž pro startér) a zároveň s neutrálem (kdyby náhodou spojka špatně vypínala, aby ti auto neodskákalo). U nákladních aut a autobusů výhradně bez sešlápnutí spojky, pouze se zařazeným neutrálem. Spojka je totiž u NA a autobusů posilována vzduchem, který v soustavě většinou už není, a sešlápnutí spojky by mohlo vést k poškození membrány ve spojkovém válci, následném vytečení brzdové kapaliny a pak bys mohl šlapat na spojku jak bys chtěl.


Avatar uživatele
Stříbrný

ideláně se sešlápnutou spojkou,pak je jedno jaký kvalt tam máš,ale na rozjezd jstejmě jedničku nebo max. dvojku.Popř zpátečku pokuch chceš hned couvat.


Avatar uživatele
Bronzový

Záleží na výrobci,u mého dp beze spojky.Třeba na Lupu 3L (tiptronic )nenastartujete pro změnu bez sešlápnuté brzdy!


Avatar uživatele
Registrovaný

Moje praxe je taková, že startuji vždy s vyřazenou rychlostí bez sešlápnutého spojkového pedálu. Domnívám se, že tímto šetřím baterihi roztáčením menší hmoty.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 622
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.