Avatar uživatele
Bronzový

Jak předejít křečím?

Pravidelně se mi stává, že se probouzím a automaticky se začnu protahovat, vtom mi však do lýtka vjede neuvěřitelná křeč, kterou potom ještě musím dlouho vydýchávat a poté mě to bolí ještě dva dny potom. Vždy je to vlastně den potom, co mám ve škole tělocvik nebo hodinu baletu v ZUŠce (2x do týdne - jednou balet, občas i na špičkách, a jednou modernu). Je to dost nepříjemné a byla bych ráda za nějakou radu, jak tomu předejít.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Já mám dobrou zkušenost s hořčíkem, používám Magnesium 250 mg v šumivých tabletách, někomu stačí pít minerální vodu Magnezia.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Ano, dostatek hořčíku ve stravě je důležitý nejen z tohoto důvodu. Pokud nepomohou tablety, pomůže a poradí lékař.


Avatar uživatele
Zlatý

Křeče má za následek nejčastěji sport, prochlazení, špatný spánek, plavání ve studené vodě, nedostatek minarálů a soli, sedavé zaměstnání, nevhodná obuv, špatný krevní oběh.
Jejich příčinou můžou být:
· Žilní problémy (křeče se objevují v teplejších ročních obdobích a vznikají při dlouhém stání nebo sezení)
· Při namožení svalu sportem (křeč vzniká během nebo po sportovním výkonu a jde o krátkodobou obtíž)
· Nadmíra kouření a alkoholu
· Diabetes, arterioskleróza, nezdravé postavení nohou
· Nerovnováha v těle, způsobena nedostatkem soli, minerálů a vitamínů

Účinná pomoc
· Dodání hořčíku
Hořčík má pro svaly uvolňující účinek. Působí však pouze v případě, když ho tělo neobsahuje dostatečné množství a jeho nedostatek je příčinou křečí. Nedostatek hořčíku je často způsoben alkoholismem, jednostrannou dietou, fyzickou námahou, či užíváním močopudných prostředků.
· Další alternativní metody:
Masáž a protažení svalu (při protažení tlačit chodidlo směrem nahoru. Při masáži použít i masážní, uvolňující olej)
Koupel v teplé vodě (použít uvolňující olej nebo sůl)
Chůze po měkkém povrchu (pochopitelně naboso)
Strava bohatá na vitamíny a minerály (vyhýbat se jídlům s vysokým obsahem živočišných tuků)
Relaxace a odpočinek (polevit v tempu a minimalizovat napětí. Dopřát si čas na spánek, relaxaci a přiměřenou pohybovou aktivitu)
Pozor! Náhlá křeč v lýtku může být způsobena trombózou nebo natržením svalu. Zde je nutná lékařská pomoc.

Také doporučuji Magnesii, ale hořčík můžeš doplnit i ve stravě.

Vysoký obsah hořčíku je ve 100g těchto potravin v syrovém stavu:
Kešu oříšky 260 mg (Obsahují také vitamín B1 a B6, které jsou také potřebné pro odolnost nervové soustavy. Energetická hodnota 100g je 2.402kJ)
Vlašské ořechy 169 mg (Energetická hodnota 100 g je 2.686kJ)
Kokosový ořech 32 mg (Energetická hodnota 100 g je 1.480 kJ)
Žito 121 mg (Má nedostatek vápníku, proto je dobré jej kombinovat s mléčnými výrobky.)
Slunečnicová semínka 354 mg
Oves 177 mg
Čočka 107 mg

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1605
Zlatý mosoj 1494
Zlatý marci1 1277
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 990
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 714
Zlatý quentos 713
Zlatý iceT 565
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.