Avatar uživatele
Lgee

Jak je to s vozy na elektrinu?

Jsou auta na elektrinu lepsi pro prirodu, jak se nabijí a proč je jeste nepouziva kazdy? Dekuji za odpoved.

Zajímavá 0 před 2287 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

Ta ekologičnost je velmi sporná. Výroba vozidla i energie moc ekologická není, vybudování dosud neexistující nabíjecí sítě spolkne také spoustu zdrojů.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Pro životní prostředí je to výhoda jen tak napůl, stále se vyrábí většina elektřiny z fosilních paliv. Opodstatnění to může mít ve městech, protože tam nepřispívá ke smogu. Otázka dojezdu už není tak palčivá, některá auta mají i přes 400 – 500 km, což je celkem dostačující. Jde spíš o dlouhou dobu nabíjení. Podle mně je ale zásadní nedostatek, že tato auta vycházejí velmi draze, co do investic. Jednak je drahé samotné auto a pak hlavně baterie. Ty mají životnost jen 5 let (možná že už o něco více) a tvoří až polovinu ceny auta. Ale o tom se nepíše. Jedinou budoucnost vidím v pohonu vodíkovými palivovými články, se kterými si auto vozí výrobník elektřiny sebou a je nezávislé na fosilních palivech.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

1/ Jejich prospěšnost pro přírodu je sporná. Elektřinu pro jejich pohon je třeba vyrobit a to se děje většinou také spalováním fosilních paliv. Celková účinnost soustavy elektrárna – přenos – akumulátor – elektromotor se příliš neliší od účinnosti moderních spalovacích motorů. Moderní osobní auta se spalovacím motorem nejsou rozhodujícím zdrojem exhalací ani prachu.
2/ Současné elektromobily se nabíjí z běžného rozvodu el. energie, pomocí k tomu určených nabíječek. Příkon při nabíjení je ale dosti značný. Osobní elektroauto má typicky akumulátor s kapacitou desítek kWh, z toho lze spočíst, jaký proud a po jakou dobu bude potřeba dodávat. Nabíjení z běžné zásuvky trvá mnoho hodin. Rychlé nabíjení trvá desítky minut a je k němu potřeba speciální nabíječka s přívodem el. energie dimenzovaným jako pro menší továrnu.
3/ Jednak jsou dosti drahé, jednak nejsou tak univerzální jako auta se spalovacím motorem. Nehodí se pro dlouhé cesty, naproti tomu jsou velmi vhodné pro pravidelné kratší cesty, např. dojíždění do práce nebo pro rozvážku zboží ve městech. Elektrické auto je méně náročné na údržbu a snáze se řídí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Brání tomu celá řada věcí. Doposud vysoká cena, neni jich dostatek vyrobeno, relativně malý dojezd,nedostatečná nabíjecí síť, delší doba načerpání energie a spousta dalších problémů

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Pokud by všichnni současní automobilsté přesedli do elektromobilů, zhroutil by se obchod s ropou a to řada států nepotřebuje. Těžba a rafinace kovů nutných pro baterie by způsobila velké ekologické problémy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Co se ekologičnosti týče, tak to samotné jedoucí auto nemá žádné emise, tedy je to nepochybně lepší. Záleží ale, kde se ta elektřina vyrobí.
Nabíjení se provádí kabelem, podobně jako jakýkoli jiný elektrický spotřebič. Zkouší se i jiné koncepty (indukce, přehazování baterií), ale to se zjevně neosvědčuje.
Tato auta nepoužívá každý, protože jsou dražší, zatím se moc nevyrábí, mají zatím horší dojezd než spalovací motory a chybí infrastruktura nabíjecích míst.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Protože technologie akumulátorů je stále ještě v plenkách. Nabíjení trvá dlouho atd. Mechanické technologie a elektronika o několik desetiletí předběhly technologii akumulátorů.
Představ si, že by u „pumpy“ stálo auto jenom půl hodiny. Dovedeš si představit ty fronty.

O ceně nemá cenu mluvit. Pokud by začala velkosériová výroba, ceny půjdou zákonitě dolů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Proč je nepoužívá každý?

  • protože jde zatím o luxusní komoditu. Do jejich výroby není zapojeno tolik levnějších výrobců

jako do výroby ropáků. Lidé kteří si kupují elektromobil dnes mají pocit že získávají něco lepšího, chlubí se tichým provozem, chlubí se autonomním řízením, brutální akcelerací, a tak podobně … zkrátka nejde zatím ještě o produkt pro masy ale spíš pro ty, kteří jsou ochotni si něco připlatit. A to přesto, že výroba elektromobilů je konstrukčně mnohem jednodušší a teoreticky výhledově levnější než dnešní optimalizovaná výroba ropáků.

  • dalším zásadním důvodem proč ne každý kromě výše uvedené ceny je nedostatečná technologie dnešních baterií, který není schopna pokrýt celosvětovou poptávku. Není možné nahradit všechny benzinové automobily elektromobily najednou. Bude nutné tento proces provádět pozvolna a to jistě bude chtít čas. Už proto aby se technologie baterií stihly znatelně vylepšit aby pokrytí poptávky v budoucnu byly schopny.

Lepší pro přírodu ?

  • prostá logika říká ano. Když používáte benzínový motor tak stoprocentně vyrábíte energii spalováním fosilii a produkcí skleníkových plynů. Zatímco pokud používáte elektromobil pak se spalování uhlí a plynu podílí na výrobě elektřiny jen částečně s tím že výhled do budoucna jednoznačně nahrává produkci energie z obnovitelných zdrojů (vzduch, solar, vlny, termo, ..), zatímco produkce elektrické energie neekologickými způsoby je celosvětově spíš omezována. Už dnes je tedy elektromobil skutečně šetrnější k životnímu prostředí s výhledem že se to bude ještě zlepšovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Proč je nepoužívá každý? Protože jsou (šíleně) drahá. Pro naprostou většinu zájemců platí, že to co ušetří na palivu za celou životnost vozu nevyváží dvoj(či více)násobnou cenu vozu.

Ekologie? Těžko říct. Co se provozu týče, pak se dá předpokládat že výroba elektřiny ve velkém bude ekologičtější, protože na velkém provozu je možné použít lepší technologické řešení a řízení oproti rozměrově, váhově i cenově omezenému motoru v autě. Ale jestli se to opravdu vyplatí s ohledem na ztráty při přenosu energie?? Kdo ví.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek