Avatar uživatele
Registrovaný

běh na 1500 m

Zdravim, potřeboval bych poradit. Zhruba za 2 měsíce delam přijímačky na VS a je tam běh na 1500 m, je třeba tuto vzdálenost zaběhnout alespon pod 7 minut (nejlépe pod 6 minut). Chci se zeptat, jak se na to má trénovat. Jsem začátečník, nikdy jsem takhle neběhal. Fyzička téměř žádná. Je lepší například ze začátku běhat pomalu a delsi vzdálenosti a postupně zkracovat vzdálenost a zvyšovat rychlost? Dekuju moc za odpovědi..

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Avatar uživatele

1500 m za 7 minut zaběhne ´každý´ - vycházím ze svých výsledků, nikdy jsem nebyl ´běžec!´...
Nestresuj se...
Ale pokud chceš trénovat, zjisti si svou schopnost vytrvalosti, míle je vytrvalost,ne sprint... A pomalu zrychluj - tak, abys ´stačil´ s dechem...
;-)


Avatar uživatele
Zlatý

Avatar uživatele
Zlatý

Samozřejmě nejlépe začít běhat pomalu, střídat to s "indiánským během". Běhej na měkkém povrchu, ne na betoně a ve vhodných botách.


Avatar uživatele
Zlatý

Navštiv nějaký atletický oddíl, určitě rádi poradí. Ale za 7 min bych to uběhla i já.


Avatar uživatele
Bronzový

Jinak se běhají krátké tratě do 400 m, to je sprint, a jinak dlouhé tratě, nad 3 km, to je vytrvalostní běh. Začni pomalým vyklusáváním a prokládej to chůzí, když nebudeš moci. a snaž se udržet co nejdelší dobu běhu. Můžeš také zkoušet sprint a zbytek dojít a střídat, ale to je náročnější. 1500 m, to jsou 4 kola na stadioně, tak si choď , pokud můžeš trénovat. Nejlepší je začít chůzí , kombinovat to s klusem, prodlužovat domu klusu. Hlavní věc je to nepřehnat, být rozcvičený atd. Veď si deník , měř si čas , občas si změř celou vzdálenost 1500 m, a jednou týdně si změř teoreticky maximální výkon - například uběhneš sprintem 100 m, takže pokud bys vydržel tímto tempem běžet celou trasu, měl bys určitý čas. Bude dobré, když s tebou bude někdo chodit, ať neběháš sám. Záleží na správné obuvi, povrchu.
Sleduj si dech a tepovou frekvenci. A nechtěj ze sebe dostat hned ze začátku maximum, organizmus se musí přizpůsobit. Pokud si budeš zapisovat výsledky, což bys měl, pak se nediv, že se nebudeš pořád zlepšovat, ale výkony se budou střídat. Můžeš si dát i zátěž na nohy a trénovat s tím.


Avatar uživatele
Registrovaný

Já to uběhnu něco okolo 4,30, 2 měsíce je na natrénování tak akorát. chodit běhat obden, indiánský běh, správně dýchat, pod 7 to dáš určitě, pod šest také... hlavní je trénovat, nejdřív pomalu, s delšími přestávkami, pomalý běh - rychlá chůze, a chůzi a odpočívání se snaž postupně zkracovat. Hlavně nezapomeň na to, že to nemusíš celé uběhnout v kuse. Někdy je lepší spíš přejít do rychlejšího kroku, než s vypětím sil ještě chvíli běžet, a po 100 metrech se úplně zastavit. Hodně štěstí.
Doplňuji:
vlastně 1 měsíc.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Sport

Zlatý Drap 246
Zlatý marci1 160
Zlatý hanulka11 135
Zlatý annas 132
Zlatý gecco 123
Zlatý mosoj 101
Zlatý Alesh 100
Zlatý quentos 89
Zlatý Lamalam 82
Zlatý arygnoc 77

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.