Avatar uživatele
Petruse20

Proč se v reklamách na dámské hygienické potřeby mluví o tekutině a né o krvi?

Z jakého důvodu se podle Vás v reklamách na vložky a tampóny mluví o absorpci tekutiny
a né o absorpci krve? Ze strachu z pohoršení TV diváků? Přijde mi to v dnešní době zvláštní, když
jsou všude potoky krve v kriminálkách, že by to v reklamě „pohoršovalo“…

Děkuju za odpovědi

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 2984 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Protože reklama má evokovat příjemné pocity – jinak by, až na výjimky, byla k ničemu…
Takže zatímco propagace vložek zmiňuje „tekutinu“ (i když všichni vědí, že jde o krev), propagace ´akčního krváku´ ukazuje „krev“ (i když všichni vědí, že jde o potravinářské barvivo a sirup)…
😉

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… protože ne vždycky jsou na krev,ale používaj se i proti inkontinenci …

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Nikdy nevíš co jim tam teče.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hans51

gecco má v podstatě pravdu. V případě reklamy a její právní úpravy je nutno nahlédnout do zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů. Ten v § 2 vypočítává, jaké druhy reklamy jsou zakázány. Mimo jiné se tedy zakazuje reklama, která je v rozporu s dobrými mravy. Určitě není mravné vysílat reklamu na hygienické potřeby, které by explicitně vyobrazovaly krev. Proto ta tekutina 😉

Ještě mě napadá, že by důvodem mohl být i zákaz diskriminační reklamy, neboť zmiňované problémy se můžu netýkají.

Jde jen o můj názor, nechci vyvolávat diskuze o mravnosti či nemravnosti jiných vysílaných reklam.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Šidlo

  • lebo feministkám viac záleží na oslovení slečna/pani, než na prezentácií telesných funkcií a trápnej modrej tekutine…keby bola aspoň ružová

a ked môže v reklame na inkontinenčné vložky zaznieť ,,neželaný únik moču", môže zaznieť aj krv

nikdy sme sa na marketingu neučili, že toto je priamo zakázané povedať.....

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Luxx

nejde o krev v pravém slova smyslu, ale o odumřelou a vyloučenou děložní sliznici (endometrium) s příměsí krve

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Protože kdyby se v reklamách na hygienické potřeby pro dámy objevila, s odpuštěním, stará dobrá staročeská zabíjačka, tak by to všichni přepnuli a ještě jim to vyevokovalo negativní pocity. Holt reklamy na hygienické potřeby pro ženy jsou takové lehce zavádějící, protože jen málokterá ukáže to, jaká saň se vám z manželky během tety Irmy stane. :)

Avatar uživatele
Sabulak

Ahojky, no, když jsme už u této problematiky. Je tu někdo, kdo trpí inkontinencí? A pokud ano, jaké pomůcky jste kupovaly? A dáte na reklamu? Nebo podle čeho se orientujete?

Avatar uživatele
Petruse20

Ovšem co se týče třeba těch vložek na únik moči, tak tam v klidu řeknou, že se používají při nechtěném úniku moči a neřeknou při nechtěném úniku kapaliny…

a co se týče odpovědi Luxxe, tak tam už by vůbec neměli dávat slovo „tekutina“, když jsou tam ještě jiné „věci“…

před 2984 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Mám pocit, že „krev“ není v daném případě zcela přesný pojem. I když geccovo vysvětlení je pravděpodobnější, než že se jen reklamáci snažili nepoužívat nepřesné výrazy 😉

před 2984 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Dochy, obávám se, že použití přesných, správných a pravdivých termínů by reklamu obecně odkázalo do stavu nefunkčního…
😉
V reklamě na vložky by pak vedlo ke krachu výrobce, který by takovouto reklamu v pominutí smyslů markeťáků uvedl…
😉

před 2984 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Petruse20

Hezky vysvětleno:) Asi to tak bude, i když mě osobně zmínka o „tekutině“ spíš točí než aby ve mně evokovala příjemné pocity.

před 2984 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Já se na reklamy nekoukám – mně „točí“ i ty na nářadí či auta…
😉

před 2984 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek