Avatar uživatele
aliendrone

Máte rádi moderní diesely? Jaký máte obecně názor na moderní spalovací motory s Euro 5 a vyšší?

Modelová situace – Nissan Navarra, dojdou „syntetické chcanky“ (jo, stane se, však víte – ještě tohle objedu a pak hned zajedu k pumpě, pak ještě tamto objedu… ;) :D) a řídící jednotka motor vypne. Nastartovat se NEDÁ, auto se musí NALOŽIT (páč automat) a odvézt do autorizovaného servisu (jednak protože je v záruce [přijít o ni neautorizovaným zásahem nechcete – chmeydi si to hlídají/poznají to], druhak to stejně zatím nikdo jiný neumí), kde resetují chybu v ŘJ – bratru bez 2 stovek celkové náklady 15 000 Kč (o promrhaném času se nebudu zmiňovat).

Přijde vám to normální? Chápu deaktivaci motoru, když dojde AdBlue, ale proč se auto musí tahat do servisu, proč nestačí jen dolít AdBlue a po dolití jedu dál? :(

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, Otazník123 před 1379 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Emefej

Názor na moderní motory si musím nechat pro sebe. Tady se nesmí psát spostě.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Otazník123

Dieselový motor byl kdysi synonymem pro nesmrtelnost, bez potíží najel i půl milionu kilometrů, nové dieselové motory mají životnost cca 200–250 tis. jak sama neoficiálně přiznává třeba automobilka Wolksvagen. Toť k moderním dieselům. I když stále se ještě najdou výjimky např. některé japonské značky které však bohužel svou strategii soustředí na benzíny a hybridy. Poslední kvalitní naftové motory tak mizí i z velkých offroadů a SUV kde má pak motor reálnou spotřebu 15 litrů místo 5–6 litrů (nafta).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Motory i auta jsou složitější a se všema těma serepetičkama váží o polovinu víc, než srovnatelné auto před 40ti lety. Když nemáš momentový klíč, tak si ani sám nevyměníš svíčky, o ostatních věcech ani nemluvě. Diesely jsou citlivé na kvalitu paliva, se vším musíš do servisu. Mám neodbytný pocit, že vše je komplikované právě kvůli tomu. Nedávno jsem četl porovnávací test hybridu a turbodieselu v oktávce. Co myslíš, že bylo úspornější? Ano, turbodiesel!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Některé Euro 5 nejen od VW bylo Euro 3, auta jsou vyráběna nikoliv na dlouhou životnost, ale na odbyt.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Kepler>>> Jasný s tím palivem, ale tohle není o kvalitě paliva, to je kvůli ekošmejdům (emisním normám). Prostě tankuješ naftu a k ní ještě navíc do zvláštní nádrže kupuješ AdBlue (močovina) kvůli emisím. MUSÍŠ. :(
Jsem dojel na to, že ono to hlásí nedostatek chcanek nějakých cca 600+km dojezd, říkáš si pohoda, to ještě zmáknu objet tohle a támhleto, zvykneš si na výstrahu a bác – nejdeš a jedině naložit plečku a odvézt do servisu! Fakticky to mají vychytaný, hajzlíci. :(

Po „inteligentním dobíjení“ snad největši kktina u novějších motorů. (nepočítám kraxny, kde se nedá vypnout start-stop systém, taky parádní svinstvo) :( :( :(

před 1378 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek