Avatar uživatele
anonym

Lze v slušné kvalitě přehrávat klasická DVD na televizoru Samsung LE40C 530F1W.

Dobrý den,
Jsem laik a před třemi dny jsem si koupil první LCD televizor.Samsung LE40C 530F1W.V obchodě hrál tu reklamní smyčku krásně,tak jsme se nechali zlákat.Nemilé překvapení přišlo až doma.Televizní signál zpacovává korektně.Horší je to s přehráváním filmů.Klasická DVD (kterých mám doma hromadu)jsou mnohdy téměř nekoukatelná.Je mi jasné že to bude mím starým DVD přehrávačem,navíc připojeným obyčejným Scartem.Zajímalo by mne zda nové přehrávače Blue-ray,umí obraz z DVD disku převzorkovat nebo už se na ta DVD nikdy nepodívám?Manuál jsem prostudoval ,televize to neumí.Tedy aspoň já jsem nic nezjistil.Používám DVD přehrávač H&B Dx3255.Ten disponuje AVvýstupem ve scartu .Zkoušel jsem i připojit televizi výstupem VGA.PC vstup v televizoru ale to bylo ještě horší než SCart.Předpokládá že koupí lepšího kabelu si nepomůžu.Dík za odpověd.Jonáš

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4881 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

DVD/BluRay přehrávače, satelity a multimediální centra připojujte k televizoru pomocí digitálního spojení, ideálně kabelem HDMI pokud máte tu možnost … určitě ne AV Scart, to je ta najhorší možnost.

nicméně toto není hlavní důvod proč vám obraz DVD připadá nekoukatelný, pravdou je že DVD Video je velmi starý formát a jeho obraz byl optimalizován svým rozlišením a kvalitou pro klasické televozory nikoliv pro LCD s DALEKO vyšším rozlišením než jaké dokáží využít sandardní DVD filmy.

tedy jediným řešením je skutečně přechod na vyšší rozlišení … tj. z DVD na BR (BluRay) disky, nebo sehnat televizní stanice v HD rozlišení (skylink), filmy distribuované na internetu v HD rozlišení (obvykle soubory s koncovkou MKV)

nebo DVD prehravac muzete nahradit multimedialnim centrem (ktere si poradi prave s MKV soubory a umi je prehravat z usb pameti, nebo primo pres sit z vaseho domaciho pocitace)