Avatar uživatele
e1232851@trb

Kdo za mě platí sociální a zdravotní pojištění?

Dobrý den,
jsem student na denním studiu do července 2018, ale zároveň pracuji na plný úvazek (pracovní smlouva), kdo za mě platí sociální a zdravotní pojištění? (škola nebo zaměstnavatel)
Popřípadě kdybych ukončil pracovní poměr musím se hlásit na zdravotní pojišťovně?
Respektive kdybych ukončil studium musím něco řešit?
Děkuji za odpovědi.

Zajímavá 0 před 2443 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
da ny

Pokud máte pracovní smlouvu na HPP či DPČ platíte si Zpoj. a sociální sám a dvojnásobek odvádí ještě Váš zaměstnavatel Měl byste vědět z výplatní pásky/listiny. A pak je divné, že pokládáte tento dotaz. Znal byste i částky.
Škola za studenty nic neplatí! Jen přihlásí, platí Vám zdrav. poj. stát
Pokud jste veden jako student prezenčního studia, platí Vám ho možná stát
současně s Vámi a zaměstnavatelem.
ZP musíte nahlásit, že jste ukončil studium Každý školní rok po ukončení SŠ odevzdáváte potvrzení o studiu své ZP, je to Vaše povinnost. Pokud pracujete, platíte si sám (přihlásí Vás zaměstnavatel, který také odvádí svůj díl a též na ČSSZ
Během prezenčního studia nikdo neplatí sociální pojištění. To jen z pracovního poměru v HPP, DPČ a DPP s příjmem nad 10 tisíc hrubého.

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Škola za studenty nic nehradí, zdravotní pojištění
za ně hradí stát, sociální pojištění za ně nehradí nikdo.

V srpnu (za červenec) za Vás zdravotní i sociální pojištění
pravděpodobně odvede zaměstnavatel.

Pokud by zaměstnání skončilo, ale budete
dále studovat, nemusíte nikomu nic hlásit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
da ny

Pozor!
VŠ studium = MUSÍTE VŽDY doložit potvrzení zdravotní pojišťovně!
Vždy při/po zápisu do ročníku získáte potvrzení na studijním odd., které odnesete na svou ZP.