Avatar uživatele
Jan Přibyla

Je vhodné použít ve formálním dopise/e-mailu frázi „omlouvám se za svoji neznalost,…“?

Potřeboval bych se zeptat v e-mailu kontaktujícím zákaznickou podporu na podrobnosti jisté doručovací služby a nejsem si jist jestli je vhodné tuto frázi použít.
Jaký je Váš názor?
A je vůbec vhodné se zákaznické podpory na něco takového ptát?
--

Je vhodné použít ve formálním dopise/e-mailu frázi „omlouvám se za moji neznalost,…“?

Ne moji, ale svoji/svou neznalost …

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 1710 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Za dotaz zákaznické podpoře určitě není třeba se omlouvat. Je lepší mít zdvořilý dotaz, typu „nerozumím tomu a tomu“

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Kromě toho, co píší kolegové, místo amerikanismu „mou neznalost“ je správně česky „svou neznalost“.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
klumprt

Když už, tak se „omlouvám za svoji neznalost“.

A moc se mi nezdá, že by se zákazník měl omlouvat za svoji neznalost. Nevím čeho. Od zákazníka se nečeká, že je odborníkem v určitém oboru. Od zákazníka se čeká nanejvýš to, že včas zaplatí za dodané zboží či službu.

Omluvit se by bylo možná na místě, pokud byste nevěděl něco, co by standradně měl zákazník vědět. Například zapomenete či ztratíte číslo objednávky, na kterou se ptáte a zákaznická podpora bude mít kvůli tomu nějakou práci navíc s hledáním konkrétní objednávky.

Zkušený zákazník se může omlouvat i ironicky. To jde, když se cítíte obzvlášť na koni, jste s něčím nespokojen, víte, že jste v právu a firma se k vám už předtím nezachovala slušně. Pak je možné si i pořádně rýpnout tím, že se omlouváte za absurdní věci, naoko se ponižujete, pak je seknete apod. Takhle se občas taky bavím.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Klidně se zeptej, když to potřebuješ nebo chceš vědět.
Jen možná bude vhodnější zvolit jinou formu.Jak píše Kepler.
Omlouvat se za neznalost mi přijde zbytečné.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Nikdo neví všechno, kontakt se zákazníkem probíhá tak, že zákazník zaplatí požadovanou částku v dané formě a termínu a za to něco obdrží. Stvrzuje to svým podpisem, případně dokládá nějaké doklady, totožnosti o příjmu a pod. Přijde zboží, zákazník převezme a potvrdí podpisem, případně zaplatí, pokud neučinil dříve. A zboží se může do určité doby reklamovat, ale to je všechno veřejně dostupné, buď na internetu nebo se to dodá při smlouvě. Takže pokud chcete něco reklamovat a prošvihla jste termín, tak tady se asi omlouvat nepomůže. Podpisem vyjadřujete souhlas a znalost všech požadovaných informací.
Já taky nemohu říct manželce, že jsem zapomněl na její narozeniny, výročí a podobně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Není důvod se omlouvat ani používat fráze, stačí být slušný.
Asi bych prostě požádal / poprosil o informaci („Prosím o vysvětlení, jak bude probíhat ......“) nebo se nechal ujistit, pokud si něco myslím, jen si nejsem jistý („Pokud … bude potom …? Z informací na vašem webu (ve vašich podmínkách …) si tím nejsem jistý. Děkuji“

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Takovou formulaci by použil jenom ten, kdo
by se chtěl „předvést v nelichotivém světle“.

Ví-li člověk, že něco neví, může si odpověď najít nebo se někoho zeptat.
Určitě NIKDY nezdůrazňujte, že něco nevíte nebo neznáte (jen to –není-li vyhnutí – konstatujte) a NIKDY se „neomlouvejte za svou neznalost“.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování