Avatar uživatele
led

Jako přepojit „PAS“ (při pedálech?) na pohonu elektrokola, aby se dalo jezdit bez šlapání? (pokračování v textu otázky)

Již mě místy zmáha ta „asistence“ šlapání na elektrokole a chtěla bych někdy jet bez šlapání na pedále pouze na elektromotor (nejen z kopce, taky i do kopce). Mé kolo je poháněno pomocí PAS tak, abych šlapala. Dá se udělat přepínač změny v elektrickém rozvodu elektropohonu (zařazení/vyřazení PAS)?
Můžete mi poradit? Jenom mě neposílejte do servisu. Případně, kde bych mohla (na internetu) najít nějakej návod na udělátko přepínaní pohonu (vyřazení/zařazení PAS)…
Jde o 24V pohon elektrokola. Sportu zdar a hlavně zdraví.
Děkuji

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Lgee, aliendrone před 635 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Ve chvíli, kdy elektrokolo bude s to dosáhnout na rovině vyšší rychlosti, než 6 kmph bez příšlapu, de lege lata nejde o elektrokolo, ale moped, eo ipso, moped bez registrace, pojištění, Ty, případně bez řidičského oprávnění a bez helmy schváleného provedení.

To samé platí, pokud pohon nevypne při dosažení rychlosti 25 kmph (s tollerancí), nebo když je výkon vyšší, než povolený.

On to nikdo moc neřeší, pokud se něco nestane.

Jinak Ti to upraví tam, kde jsi to koupila, není to žádný problém.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
zjentek

https://www.cy­klosvec.cz/vo­zik-selvo-ctyrkolovy-invalidni-4800?utm_campa­ign=Heureka&ut­m_content=ca9ce­aa5db&utm_medi­um=produkt&ut­m_source=heure­ka.cz&gclid=Cj­0KCQjwuO6WBhDLA­RIsAIdeyDJPoIZ­XpKtZtMikr9WlPp8el­RseVLbrlJab9Q-KGQDvKQ05qXmd­GHUaAv8hEALw_wcB

Sportu zdar!

(Doufám, že víte, CO PŘESNĚ hledáte a neopouští vás taky smysl pro humor. Přeji pevné zdraví!)

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?aliendrone Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

Jestli jsem to dobře pochopil, tak Vám jde o přečůrání Hallova čidla tak, aby řídící jednotce posílalo signál o točení se pedálového ozubeného kola (tácu).

Nevím jak je to řešeno na Vašem pekelném stroji, ale v zásadě se nabízí toto:

  1. osadit zadní kolo magnety a přemístit čidlo k jejich snímání na zadní kolo (např. zde https://www.y­outube.com/wat­ch?v=in6VYZrgMws ), popřípadě zdvojit systém (dodatečné druhé čidlo + magnety dozadu) a mezi čidly přepínat. To pro případ potíží s legislativou – KDO Vám dokáže, že jste měla přepnuto na bezasistenční čidlo? ;) :D :D
  2. Totéž co výše v druhé časti (zdvojení čidel a volba přepínačem mezi čidly připojenými k řídící jednotce), ale s pulsním generátorem (regulovaným [rychlost pulsů] např. pomocí potenciometru), jehož cívka bude generovat příslušné mag. pulsy, které bude snímat čidlo. Výhody jsou zřejmé, netřeba rozepisovat.

K tomu ještě dodám:

  1. Zkusil bych ponejprv, co to udělá při prostém odpojení Hallova senzoru (čidla). Je zde malá možnost, že se z asistovaného kola stane bezasistenční (záleží na jeho provedení), ovšem mnohem větší šance je, že to bez připojeného čidla nepojede. Každopádně za pokus to stojí, místo složitého bastlení by stačil pouhý vypínač. ;) :)
  2. Dávejte pozor na POLARITU magnetů (případně cívky), hodně zapojení s Hallovými senzory je na to citlivých (jednou jsem na setrvák v autě to dal nahodile a výsledek NEÚSPĚCH)!
  3. Nejsem elektroinženýr/sla­boproudař, spíš elektrobrouk Pytlík. Prostě kutil, no. Goolge by ale MĚL VĚDĚT, hledal bych něco jako „bypass pedal assist“ apod., to samé na YT.

Jsem konsternován, to je tedy OPRAVDOVÝ ÚPADEK společnosti, když se ženským nechce už ani ŠLAPAT! ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

aliendrone, zaujímavé odkazy, no musím sa poradiť s odborníkmi, pretože v mnohých prípadoch ide o zásadný zásah do konštrukcie.

Avatar uživatele
aliendrone

led>>> Ó pekelná Barbie, tak to je to PRVNÍ, co bych Vám DOPORUČIL, jenže z dotazu jsem nabyl dojmu, že přesně to NECHCETE. :D :D :D
A nyní ještě dodám – pokud Vám mé návrhy připadají jako „zásadní zásah do konstrukce“, TAK VE VAŠEM VLASTNÍM ZÁJMU SE V TOM HRABAT VÁM VÝSLOVNĚ ZAKAZUJI! Hybaj do servisu, babuchen jedna zatrachtilá! ;) :D :D

Avatar uživatele
led

alík, čo by som to bola za čarodejnicu, keby som nedokázala čarovať?
Zakazujete mi, miesto toho aby ste mi svojim kyselinotvorným dychom pomohli?
Heš, Vesmíran, heš do svojej Čiernej hviezdy!

Avatar uživatele
aliendrone

zjentek>>> Tywoe, jsi HVĚZDA! Popravdě i mě to samé napadlo již při čtení otázky, ještě před tím, než jsem shlédl tvoji odpověď. Ale asi by mi to strach nedovolil, bo bych se bál prokletí „věčně zvadlého kvítí“ nebo tak něčeho (zahrávat si s bosorkami smrdí průšvihem). Tudíž JASNÁ NOMINACE! :D :D :D :D :D :D

Avatar uživatele
zjentek

Tak ono, když se nad tím zamyslíš, tak to zase taková švanda není a já osobně bych fakt začal zvažovat, co vlastně CHCI, ale… MLČIM MLČIM (; D; D;

Avatar uživatele
led

Filip84, máte pravdu, ale…
možno ste si všimli, že do rovnakej kategórie, „jazda bez vodičáku motorovým vozidlom patria aj moto a elektrokolobežky. Pozrite si ich parametre, ktoré vysoko prevyšujú zákonom stanovené podmienky pre jazdu motorovým vozidlom bez VP a pre jazdu maloletých.
Takže jednoducho odpoviem slovami (nezodpovedného?) predajcu: "ak uvidíte policajta, alebo radar, znížte rýchlosť“

Avatar uživatele
Filip84

led: O to vůbec nejde, jde o to, co by se dělo, došlo-li by, v té vyšší rychlosti, k nehodě.

I na legálním elektrokole můžeš jet rychleji, než 25 kmph, klidně i 3× tak rychle – stejně, jako na normálním kole. Problém je v tom, že tak rychle můžeš jet bez šlapání.

Elektrokoloběžku nemáš. Až budeš mít, budeme se bavit o koloběžkách. Ty máš elektrokolo. To spolu nemá nic společného.

Jízdní kolo je jediné nemotorové vozidlo, které má tu výjimku, že je právem považováno za nemotorové vozidlo, i když je osazeno motorem, ovšem za splnění přísných podmínek, které na takový motor positivní právo klade. Ve chvíli, kdy tam je jiný motor (např. výkonnější), jinak namontovaný, upravený či zapojený, nejde o jízdní kolo, protože jízdní kolo je nemotorové vozidlo, na tomto je motor, eo ipso, jde o motocykl.

Je to všecko dočasu.

Avatar uživatele
led

Filip84, len takú malú otázočku pán žalobca:
1 – kde v mojej otázke je slovo o rýchlosti? Dokonca rýchlosti vyššej, než je stanovená vyhláškou.
2 – Pre zaujímavosť, ktorú ste sa vo vyhláške nedočítali.
Ten PAS totiž súčasne slúži ako omezovač rýchlosti pri pohone motorom, pretože motor vypína po prekročení povolenej rýchlosti, merané pomocou radaru polície, nie tachometra bicykla. Ja som totiž na „drzovku“ prišla k nim a požiadala ich o úradné zmeranie rýchlosti (ešte, že sme sa poznali, tak to nebrali ako „útok na verejného činiteľa“) a testoval to mladý policajt 🙂 chudák, aj sa pri tom spotil…
3 – Prakticky, nejde mi o to, aby som lietala kozmickou rýchlosťou, na to mám „čarodejnú metlu“, ale o to, aby som v prípade potreby dožičila unaveným nohám oddych a súčasne sa premiestňovala. Ako mnohí hovoria „čas sú peniaze“ a je ho tak málo ako „Minimální starobní důchod přiznaný v roce 2021“… takže musím ním šetriť.

Takže o prekročení povolenej rýchlosti bicykla mi nič nehovorte a nevyťahujte paragrafy. Som voči nim odolná.
4 – elektrokolobežku, dokonca so sedením, používam na presuny v meste. Je to lepšie než bicykel, alebo hromadná doprava.

Avatar uživatele
led

zjentek, až tak hlboko som neklesla, nohy ešte mám a udržia ma 🙂.
Len som si trochu chcela prispôsobiť moju „ČLM“ (čarovnú lietajúcu metlu českej výroby z Brna). V tých zahraničných supermarketov pri čakaní na zaplatenie nákupu ma niekedy rozbolia nohy a nič na sedenie tam nemajú. Žiadna úcta k zákazníkovi. Ale ďakujem za humorný návrh.

Avatar uživatele
zjentek

Není vůbec zač (; ((;

Nový příspěvek