Avatar uživatele
Lucyfer

Jak to obecně je – když někde na eshopu uvádějí, že můžete zboží vrátit do X dnů – počítá se to včetně dopravy?

Mám čas na rozmyšlenou a poslání třeba 14 dní? Nebo to musí stihnout i přijít k nim do 14 dní?

Zajímavá 0 před 11 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Ve lhůte je zapotřebí (prokazatelně) ODESLAT prodávajícímu odstoupení od smlouvy (§1818 občanského zákoníku). Zákon tak nepožaduje doručení vráceného zboží. Dtest doporučuje využít formulář obchodníka nebo souběžné oznámení a vrácení zboží. https://www.dtes­t.cz/clanek-8627/jak-spravne-vratit-zbozi-e-shopu

Zdroj: https://www.co­i.cz/faq/c-jak-se-pocita-lhuta-pro-odstoupeni-od-smlouvy/

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Citace: „Lhůta pro odstoupení od smlouvy (vrácení zboží) je dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dní, avšak v některých případech nemusí platit, např. v případě CD, DVD, hygienických potřeb, časopisů. Prodejce musí vrátit veškeré peněžní prostředky, které obdržel“.
Podrobněji zde: https://www.mpo­.gov.cz/cz/ochra­na-spotrebitele/pru­vodce-pro-spotrebitele/jaka-mate-prava-pri-nakupu-zbozi-na-internetu---252591/,
případně ještě zde: https://www.dtes­t.cz/clanek-8627/jak-spravne-vratit-zbozi-e-shopu

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Pokud jde o zákonný nárok odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem, který vyplývá také z práva Společenství, odpověděl Ti Pepa.

To je minimum podle práva, které musí obchodník splnit.

Pokud Ti poskytuje delší lhůtu pro vrácení zboží, ustanovuje k ní, také, podmínky. Lišit se to může, například, v tom, že v rámci té lhůty (třeba 90 dnů) musí být to zboží doručené prodávajícímu. Že, v tomto případě, dostaneš zpátky peníze, ale bez poštovného. Ale, zase, některý Ti poštovné vrátí, a ještě Ti k tomu nabídne, že to nemusíš posílat svým nákladem, ale že pro ten Hebel pošle svoz nějaké té kurýrní služby. Etc., etc., etc.

Prostě je to zákaznický bonus, smluvní záruka práva vrátit zboží, a to s těmi podmínkami, které si ujednáte, a to i konkludentně (tzn. odesláním objednávky, např.).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Lucyfer

,,Nákup uskutečněný takzvaně na dálku si můžete ve lhůtě 14 dnů rozmyslet. Důvodem je, že jste si zboží objednané přes internet, z katalogu nebo po telefonu nemohli prohlédnout a vyzkoušet. Do 14 dnů od převzetí zboží tedy můžete dát obchodníkovi najevo, že od smlouvy odstupujete. Musíte tak učinit nejpozději v poslední den této lhůty třeba tak, že pošlete e-mail nebo dopis." Díky.

Avatar uživatele
Lucyfer

,, K vrácení peněz spotřebiteli může dojít až poté, co prodejce obdrží své zboží zpět nebo obdrží doklad o jeho odeslání." To bude asi ono…

Avatar uživatele
Lucyfer

elkon Ale to neodpovídá na moji otázku (nebo jo?). Zkusím uvést konkrétní příklad. Objednala jsem si věc ve 22:40 (a rovnou zaplatila) 1.5.(2024) a na eshopu, kde jsem to koupila, jsem našla něco o 14 dnech, ale nevím, zda stačí jim napsat mail, že to nechci/vracím a poslat ten poslední den a neřešit… nebo musím „brejnit“, jak to udělat, aby to do čtrnácti dní přišlo poštou k nim. A teď mi i došlo, že to možná bude i posunuté, od data vyzvednutí (ne objednávky)…

Avatar uživatele
Pepa25

Lucyfer: je naprosto běžné, že elkon neodpovídá na otázku, ale jen skopíruje privní odkaz, který mu hodí Google … Ale ten článek dTestu to řeší.

Nový příspěvek