Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.leden 8:16

Neduhy vývoje offline webové hry?

Volný čas a hobby – Hry

Velmi velmi dlouho hledám koncept pro vývoj vcelku snadné hry. Prošel jsem desítky enginů, frameworků a distribučních platforem. Už jako první jsem věděl, že pro mne bude nejjednodušší prostý web, jenže mám hned několik proti. Reklama, distribuce a platební systém. Navíc tím se ke mně přenese zákaznický servis (nemyslím samotnou hru, ale účty, platby, …). A proti všem ostatním vývojovým platformám mám zase mohutnost, náročnost, učení a délku vývoje. Chci tak malý koncept, že se mi nelíbí myšlenka dělby 6 zprostředko­vatelům. Celou dobu myslím na distribuci skrze Steam. A vracím se zase k webu. No a proč jej neudělat offline? Koncept hry sám je naprosto kompatibilní i s mobilními platformami, takže jakmile udělám offline stránku, budu mít s minimem snažení hned multiplatformní hru a nenapadá mne žádné závažné negativum. Prvním drobným negativem bude, že namísto tichého průběžného ukládání budu nutit uživatele stahovat uložené hry, poněvadž web samozřejmě nesmí zapisovat na disk. A pro mne druhé negativum, těžko se mi bude zajišťovat hra proti pirátství, ale to by bylo i při mnoha dalších konceptech. Samotnou hru si myslím, že by šlo zamknout pomocí generovaného klíče ze Steamu (a zdrojáky schovám zakódováním), když mi to umožní. Přinejhorším přijdu o část zisku pirátstvím, ale v samotném konceptu distribuce offline webu nevidím žádný problém a s málem práce vidím velký přínos. S offline webem budu moci použít i HD obrázky a celkově náročnější koncept, takže po jednom stažení bude jen minimální rozdíl oproti desktopovému řešení. Naopak odpadne potřeba jakéhokoli dodatečného software, protože s webovým prohlížečem snad mohu dnes počítat. Android snad i umožní automaticky rozbalovat archiv tak, aby uživatel dostal odkaz na spouštěcí HTML a rozdíl oproti běžně spustitelné aplikaci bude zase minimální. Vyvaruji se tedy i složitým úložištím… Zákaznický servis zůstane na Androidu/Steamu a já zaplatím jednorázový poplatek…

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.leden 8:31

Neduhy vývoje offline webové hry?

Volný čas a hobby – Hry

Velmi velmi dlouho hledám koncept pro vývoj vcelku snadné hry. Prošel jsem desítky enginů, frameworků a distribučních platforem. Už jako první jsem věděl, že pro mne bude nejjednodušší prostý web, jenže mám hned několik proti. Reklama, distribuce a platební systém. Navíc tím se ke mně přenese zákaznický servis (nemyslím samotnou hru, ale účty, platby, …). A proti všem ostatním vývojovým platformám mám zase mohutnost, náročnost, učení a délku vývoje. Chci tak malý koncept, že se mi nelíbí myšlenka dělby 6 zprostředko­vatelům. Celou dobu myslím na distribuci skrze Steam. A vracím se zase k webu. No a proč jej neudělat offline? Koncept hry sám je naprosto kompatibilní i s mobilními platformami, takže jakmile udělám offline stránku, budu mít s minimem snažení hned multiplatformní hru a nenapadá mne žádné závažné negativum. Prvním drobným negativem bude, že namísto tichého průběžného ukládání budu nutit uživatele stahovat uložené hry, poněvadž web samozřejmě nesmí zapisovat na disk. A pro mne druhé negativum, těžko se mi bude zajišťovat hra proti pirátství, ale to by bylo i při mnoha dalších konceptech. Samotnou hru si myslím, že by šlo zamknout pomocí generovaného klíče ze Steamu (a zdrojáky schovám zakódováním), když mi to umožní. Přinejhorším přijdu o část zisku pirátstvím, ale v samotném konceptu distribuce offline webu nevidím žádný problém a s málem práce vidím velký přínos. S offline webem budu moci použít i HD obrázky a celkově náročnější koncept, takže po jednom stažení bude jen minimální rozdíl oproti desktopovému řešení. Naopak odpadne potřeba jakéhokoli dodatečného software, protože s webovým prohlížečem snad mohu dnes počítat. Android snad i umožní automaticky rozbalovat archiv tak, aby uživatel dostal odkaz na spouštěcí HTML a rozdíl oproti běžně spustitelné aplikaci bude zase minimální. Vyvaruji se tedy i složitým úložištím… Zákaznický servis zůstane na Androidu/Steamu a já zaplatím jednorázový poplatek…

Držím se toho, co na Steamu už je, jsou tam i 2 EUR hry s podobným konceptem, takže nevidím problém. Netvrdím právě, že se jedná o něco převratného, proto se nechvástám a nečekám nic velkého. Jednoduché top-down RPG s interaktivní mapou. Ve chvíli, kdy bych měl pohořet, pak jednoduše přejdu na vlastní web a hru vydám zdarma s dary. Jen bych ji chtěl prvně zkusit vydat seriózně. Hra by sázela na osvědčené RPG prvky, ručně kreslenou grafiku a bohatý příběh. Počítám s hratelností 8–20 hodin. Žádný převrat, jen přikrmení chudnoucí RPG základny – sám vášnivě hraji a zdroje mi vysychají. (Co už je, to se mi hraje dobře a nechci měnit, chybí jen nový příběh, další obsah. Celá myšlenka.)