Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.listopad 9:40

Odlišnosti stavby kolejí v Severní Americe

Koleje v Americe vypadají na první pohled dost stejně jako u nás. Na druhý pohled je vidět, že při stejném rozchodu je skoro všechno ostatní trochu větší. Na třetí pohled se najdou různé sice nenápadné, ale často důležité další rozdíly.

Průjezdný průřez je, ve srovnání s Evropou, především vyšší. Má také jednodušší, víceméně obdélníkový tvar.

Přesněji řečeno existuje více průřezů, které se navzájem liší hlavně výškou a které se rozlišují písmeny,. Nejvyšší z nich, průřez H dosahuje výšky 6147 mm nad temenem kolejnice. Nejvyšší průřezy umožňují přepravu kontejnerů ve dvou vrstvách."

více v odkazu
http://www.li­tomysky.cz/dra­hy/kolejeusa.htm

"Jako normální rozchod se označuje rozchod 1435 mm, používaný zejména na železničních tratích ve střední a západní Evropě, severní Americe, na Blízkém Východě, v Austrálii a v Číně. V oblasti bývalého Sovětského svazu se používá široký rozchod 1520 mm. Také v ostatních částech světa je zpravidla pro nějakou ucelenější oblast vždy charakteristický určitý rozchod. "
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Rozchod_ko­leje

Rozchod kolejí v USA je stejný jako Evropě, ale jsou jinak sestavené pražce. Takže rozměr palec s rozchodem kolejí zřejmě nesouvisí.

„Parametry euro palet odpovídají předpisům Mezinárodní železniční unie (UIC) i předpisům European Pallet Association (EPAL). Nepoužívají se však pro transport ISO-kontejnery, neboť rozměry kontejnerů vycházejí z rozdílného systému délkových měr (USA) a nebyl by proto plně využit přepravní prostor kontejneru.“
https://www.pa­letymorava.cz/e­uro-palety

"Europaleta je stále nejmasověji rozšířená na starém kontinentě. Důvodů je víc. Jedním z nich je fakt, že si europalety příliš nerozumějí s podobně důležitým, jen o pár desítek let starším, důležitým vynálezem z oblasti přepravy – kontejnerem. Ač jde o vynález původně britský, po druhé světové válce se masově rozšířil v USA.

Problémem, proč příliš nejdou palety s kontejnery dohromady, je rozpor mezi angloamerickou a metrickou měrnou soustavou. Klasická paleta měří 1200×800×144 mm a kontejner má od 20 do 53 stop na délku" atd.

http://vtm.e15­.cz/transportni-fenomen-jmenem-europaleta

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.listopad 10:11

Odlišnosti stavby kolejí v Severní Americe

Koleje v Americe vypadají na první pohled dost stejně jako u nás. Na druhý pohled je vidět, že při stejném rozchodu je skoro všechno ostatní trochu větší. Na třetí pohled se najdou různé sice nenápadné, ale často důležité další rozdíly.

Průjezdný průřez je, ve srovnání s Evropou, především vyšší. Má také jednodušší, víceméně obdélníkový tvar.

Přesněji řečeno existuje více průřezů, které se navzájem liší hlavně výškou a které se rozlišují písmeny,. Nejvyšší z nich, průřez H dosahuje výšky 6147 mm nad temenem kolejnice. Nejvyšší průřezy umožňují přepravu kontejnerů ve dvou vrstvách."

více v odkazu
http://www.li­tomysky.cz/dra­hy/kolejeusa.htm

"Jako normální rozchod se označuje rozchod 1435 mm, používaný zejména na železničních tratích ve střední a západní Evropě, severní Americe, na Blízkém Východě, v Austrálii a v Číně. V oblasti bývalého Sovětského svazu se používá široký rozchod 1520 mm.

Také v ostatních částech světa je zpravidla pro nějakou ucelenější oblast vždy charakteristický určitý rozchod. "
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Rozchod_ko­leje

Rozchod kolejí v USA je stejný jako Evropě, ale jsou jinak sestavené pražce. Takže rozměr palec s rozchodem kolejí zřejmě nesouvisí.

„Parametry euro palet odpovídají předpisům Mezinárodní železniční unie (UIC) i předpisům European Pallet Association (EPAL). Nepoužívají se však pro transport ISO-kontejnery, neboť rozměry kontejnerů vycházejí z rozdílného systému délkových měr (USA) a nebyl by proto plně využit přepravní prostor kontejneru.“
https://www.pa­letymorava.cz/e­uro-palety

"Europaleta je stále nejmasověji rozšířená na starém kontinentě. Důvodů je víc. Jedním z nich je fakt, že si europalety příliš nerozumějí s podobně důležitým, jen o pár desítek let starším, důležitým vynálezem z oblasti přepravy – kontejnerem. Ač jde o vynález původně britský, po druhé světové válce se masově rozšířil v USA.

Problémem, proč příliš nejdou palety s kontejnery dohromady, je rozpor mezi angloamerickou a metrickou měrnou soustavou. Klasická paleta měří 1200×800×144 mm a kontejner má od 20 do 53 stop na délku" atd.

http://vtm.e15­.cz/transportni-fenomen-jmenem-europaleta