Zbavení rodičovských práv u otce

Potřebuji poradit. Mám dceru, má 2,5 roku. Její otec se o ní přestal před rokem zcela zajímat, předtím to taky bylo jen občas. Nyní on má novou přítelkyni a stará se o její roční dítě. Příjde mi to nefér vůči mé dceři, protože to, co by měl dávat jí, dává cizímu dítěti (ať už citově nebo materiálně). Je možné požádat o zrušení rodičovských práv kvůli této situaci? Mám totiž strach že si pro dceru třeba za 5 let příjde. Ona ho vůbec nezná. Naposled za ní byl když měla 10 měsíců. Děkuji za informaci a radu.
Doplňuji:
ATRIPLEX: Jde vidět, že nevíš, o čem mluvíš. Rodičovská práva jdou zrušit. Otec, který se o dítě nestará, nemá na dítě nárok po rozhodnutí soudu. Bude mít zákaz styk s dítětem apod. Výživovací povinnost se ale nemění, tak zůstává. Zůstává i zápis v rodném listě. To jsem zjistila u právníka.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Breberko , myslim , ze kdo vam ted napise pravdu - to znamena , ze rodicovska prava nejdou zrusit ( resp. jdou , ale z velice zavaznych duvodu ) - bude vas nepritel.
Urcite nezrusi byvalemu priteli pravo proto , ze ma novou pritelkyni a momentalne se nezajima o vasi spolecnou dceru.
Je to smutne - z jeho strany , ze o dceru zajem nema. Vy ale , v zajmu ditete ponechte vse tak jak je a alespon ze plati vyzivne.
A strach , ze si pro dceru prijde treba za 5 let mit nemusite. Kdyz si prijde ( dostane rozum ) , tak pak bude hlavne na vas zalezet , jak to dceri DOBRE vysvetlite, aby spolu vztah pomaloucku navazali. Asi jsme vas moc nepotesila. -iv-

Další odpovědi:

Tady ani tak nejde o právní, ale morální otázku.
Oč ti jde? Pomstít se otci na úkor dítěte?
Dítě má právo na oba rodiče, a to i tehdy, kdy si rodiče přes dítě vyřizují své účty a zapomínají nejen na svou roli, ale hlavně na dítě, jehož jménem se zaštiťují.
Nepíšeš, zda jste byli oddání nebo šlo o tzv. "sexuální nehodu", kdy po tvých hysterických projevech otec logicky odešel k normální partnerce.