Avatar uživatele
picnimok

Výpověď ze zdravotních důvodů a následné odstupné

Zdravotní důvody – odstupné 12 průměrných měsíčních mezd
na odstupné při skončení z výše uvedených důvodů máte nárok, když Vám dá zaměstnavatel výpověď, i když s ním uzavřete dohodu o skončení.
Byla mi daná výpověď zaměstnavatelem, ze zdravotních důvodů(osteoporóza páteře), řečeno mi bylo že to je civilní choroba, tudíž nemám nárok, přičemž jsem absolvoval vstupní prohlídku jako zdraví, a potíže jsem začal mít až v práci.Děkuji za případné odpovědi
Doplňuji:
nemůžete práci vykonávat pro nemoc z povolání nebo pracovní úraz

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5059 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
standa

Na tuto otázku jsem již (částečně) odpověděl v související otázce…viz zdroj.

Bez znalosti obsahu lékařské zprávy a hlavně proto, že nejsem lékař, tak neumím posoudit, zda ze ´zprávy´ vyplývá:

  1. NESMÍ-LI zaměstnanec(…)dále konat dosavadní práci pro pracovní úraz, onemocnění nemocí z povolání(…)

(§ 52/d zákoníku práce)

nebo

  1. POZBYL-LI zaměstnanec vzhledem ke svému zdravotnímu stavu(…)dlouhodobě způsobilosti konat dále dosavadní práci.

(§ 52/e zákoníku práce)

Je to nesmírně důležité, protože pokud se bude jednat o první možnost, tak nárok na odstupné a velmi slušné odstupné vzniká… a pokud jde o druhou možnost, tak nikoli.

DOPORUČENÍ:
Až budete držet v ruce výpověď s výpovědním důvodem „§ 52/e“ a bude přesvědčen, že z lékařského posudku vyplývá, že ´zdravotní problémy´ mají příčinnou souvislost s prací…, tak se spojte s advokátem, aby vám poradil jak koncipovat žalobu o neplatnost výpovědi.

Před případným podáním této žaloby bych se pokusil se zaměstnavatelem dohodnout.

Zdroj: http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/danna-vypoved-ze-zdravotnich-duvodu

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek