Pokročilý

Výpověď ze zdravotních důvodů a následné odstupné

Zdravotní důvody - odstupné 12 průměrných měsíčních mezd
na odstupné při skončení z výše uvedených důvodů máte nárok, když Vám dá zaměstnavatel výpověď, i když s ním uzavřete dohodu o skončení.
Byla mi daná výpověď zaměstnavatelem, ze zdravotních důvodů(osteoporóza páteře), řečeno mi bylo že to je civilní choroba, tudíž nemám nárok, přičemž jsem absolvoval vstupní prohlídku jako zdraví, a potíže jsem začal mít až v práci.Děkuji za případné odpovědi
Doplňuji:
nemůžete práci vykonávat pro nemoc z povolání nebo pracovní úraz

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Na tuto otázku jsem již (částečně) odpověděl v související otázce...viz zdroj.

Bez znalosti obsahu lékařské zprávy a hlavně proto, že nejsem lékař, tak neumím posoudit, zda ze ´zprávy´ vyplývá:

a) NESMÍ-LI zaměstnanec(...)dále konat dosavadní práci pro pracovní úraz, onemocnění nemocí z povolání(...)
(§ 52/d zákoníku práce)

nebo

b) POZBYL-LI zaměstnanec vzhledem ke svému zdravotnímu stavu(...)dlouhodobě způsobilosti konat dále dosavadní práci.
(§ 52/e zákoníku práce)

Je to nesmírně důležité, protože pokud se bude jednat o první možnost, tak nárok na odstupné a velmi slušné odstupné vzniká... a pokud jde o druhou možnost, tak nikoli.

DOPORUČENÍ:
Až budete držet v ruce výpověď s výpovědním důvodem "§ 52/e" a bude přesvědčen, že z lékařského posudku vyplývá, že ´zdravotní problémy´ mají příčinnou souvislost s prací..., tak se spojte s advokátem, aby vám poradil jak koncipovat žalobu o neplatnost výpovědi.

Před případným podáním této žaloby bych se pokusil se zaměstnavatelem dohodnout.

Zdroj: http://www.odpovedi.cz/otazky/ danna-vypoved-ze-zdravotnich-d uvodu

Otázka nemá žádné další odpovědi.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2419
Zlatý Drap 1490