Avatar uživatele
Pokročilý

Proč výfukový ventil bývá menší než sací?

Témeř všechny salovací motory to tak mají... Proč to tak je, ví to někdo? =))

Odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Tak jsem měl rozebráno už dost klasických motorů a ventily si i zabrušoval a vždy byl výfukový ventil větší než sací.A to z jednoduchého důvodu.Spálená směs podle fyzikálních zákonů trochu zvětší objem a je potřeba ji z pracovního prostoru rychle odstranit.Proto i výfukové potrubí má větší průměr než sací.Pokud někdo viděl výfukový ventil menší než sací,pak viděl buď zázrak a nebo auto mělo výfukové ventily dva.Mosoj to nakonec ve své odpovědi zdůvodňuje,ale nemluví o sacím,ale o výfukovém ventilu.


Avatar uživatele
Bronzový

Kvůli lepšímu plnění válců, Píst při plnění vzduch nasává, kdežto do výfikových ventilů plyny tlačí a ještě je tam po pracovní době (výbuchu) tlak, není proto potřeba tak velký ventil. U nasávání by mohl vznikat částečně "podtlak" a výkonost motoru by se rapidně snížila. Jsou i motory které mají dva sací ventily a jeden výfukový.
Doplňuji:
jmhad raději to už nikde neříkej, všichni kdo o tom něco vědí by se ti jen smáli.
http://skoda.panda.cz/…

Který motor má větší talíř u výfukového ventilu než sacího při stejném počtu. Rád se poučím.


Avatar uživatele
Zlatý

No já bych řekl že hlavní důvod je to, že výfukový musí odvést daleko větší objem plynu. Po spáléní nasáté směsi vznikne mnohonásobně větší objem plynu. Je to podstata vzniku výkonu motoru.
Není v zájmu zachování výkonu motoru aby výfuk šel do malého otvoru. Vznikal by protitlak a ten by vlastní výkon motoru snižoval


Avatar uživatele
Stříbrný

mnozí to napsali, výfukový je větší!!!


Avatar uživatele
Registrovaný

jmhad--kde jsi na toto přišel????

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

Ar

Čekal jsem, že se poučím, který že to motor má výfukové ventily větší než sací jak psali mnozí !!!
Bohužel nic.
Tak tedy přidám průměry taliřků ventilů u některých motorů. Abychom nemuseli chodit daleko zabrousíme do českých luhů a hájů a zůstaneme u nejběžnějšího vozu v ČR což je Škoda.
Rozměry jsou v milimetrech
Škoda 120 (83-) sací 32,2 výfukový 27,2
Favorit 781 (50kW) sací 34 výfukový 30
Felicia 1.3 (40 kW) sací 34 výfukový 30
Felicia 1,6 (55kW) sací 35,6 výfukový 29
Felicia 1,9 D saci 36,1 výfukový 31,3
Fabia 1,4 (44kW) sací 34 výfukový 30
Fabia 1,4 TDI sací 36 výfukový 31,5
Fabia 1,4 16V sací 29,5 výfukový 26
Fabia 1,9 SDI sací 36 výfukový 31,5
Fabia 1,9 TDI saci 35,9 výfukový 31,5

To by asi satčilo, rozhodně nejde o zázračné motory. Klidně dodám i rozměry ventilů daších motorů pokud toto nebude stačit. Doufám, že se dozvím, který motor to má opačně. Rád bych se poučil, páč za cca 30 let co auta opravuji jsem takový motor neměl tu čest vidět.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 624
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.