Odpověděl/a – 7.červenec 15:07
Kvůli lepšímu plnění válců, Píst při plnění vzduch nasává, kdežto do výfikových ventilů plyny tlačí a ještě je tam po pracovní době (výbuchu) tlak, není proto potřeba tak velký ventil. U nasávání by mohl vznikat částečně „podtlak“ a výkonost motoru by se rapidně snížila. Jsou i motory které mají dva sací ventily a jeden výfukový.
Odpověděl/a – 7.červenec 20:14
Kvůli lepšímu plnění válců, Píst při plnění vzduch nasává,
kdežto do výfikových ventilů plyny tlačí a ještě je tam po pracovní
době (výbuchu) tlak, není proto potřeba tak velký ventil. U nasávání by
mohl vznikat částečně „podtlak“ a výkonost motoru by se rapidně
snížila. Jsou i motory které mají dva sací ventily a jeden výfukový.
Doplňuji:
jmhad raději to už nikde neříkej, všichni kdo o tom něco vědí by se ti
jen smáli.
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=433
Který motor má větší talíř u výfukového ventilu než sacího při stejném počtu. Rád se poučím.