Avatar uživatele
Registrovaný

Proč většina lidi používá letní a zimní pneu a málokdo UNIVERZÁLNÍ? A kdy ještě přibudou "jarní" a "podzimní" pneu? :-((

Doplňuji:
Pro "franku":

zatímco "letní" a "zimní" pneu jsou pro jaro a podzim přímo stvořené...

;-)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Pokročilý

Mám pocit,že otázka univerzálnosti pneumatik pro zimní aletní sezonu byla v několika motoristických televizních pořadech vyvrácena přizvanými zástupci výrobců pneumatik,kteří se vyjádřili v tom smyslu,že prodejci prodávající univerzální pneu pouze klamou zákazníky aby zvýšili finanční obrat.Ve zkutečnosti však neexistují a není technicky možné vyrobit pneumatiky které by splnovali požadavky dosud platných norem pro výrobu pneumatik pro letní i zimní provoz současně.Jedině že by tyto normy byly v nečekaně krátké době změněny.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

My máme už druhým rokem celoroční pneu a jsme spokojeni. Jsou úplně normální. Jde jen o to,že za letní a zimní víc utratíte a to stát potřebuje. Nemáte je kde skladovat a můsíte jezdit přezouvat. My máme celý rok pokoj a když bude v červnu sněžit,tak nás to nezaskočí :)


Avatar uživatele
Bronzový

Protože univerzální pneu není ideální ani v létě,ani v zimě.Spíše jsou to takové jarní a podzimní.


Avatar uživatele
Zlatý

Kdo nepoznal na vlastní kůži v krizové situaci rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou neuvěří. Již mnoho let auto přezouvám. Ne pneumatikách se vzorkem OR 6
( tehdy nazývané také jako univerzální)jsem jezdil v sedmdesátých létech. Tenkrát to stačilo, provoz na silnicích minimální a když se to člověku smýklo, celkem se nic nedělo.

1. Univerzální pneumatiku novela vyhlášky nedovoluje. Takže navíc nebudu jezdit na pneumatikách kterým nevěřím a ještě za to dostanu pokutu.Navíc se hodně pohybuji v horských oblastech a vím jaký je rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou.

Takto má vypadat značení pneumatiky která je v zimě povolena.
http://tn.nova.cz/…

Takže pneumatika bez vločky je na kluzké vozovce houby platná. Nemá ty potřebné přilnavé vlastnosti.


Avatar uživatele
Zlatý

Napadá mě, že ani v případě univerzálních nemusí být ta úspora tak velká... vždyť ty gumy o to rychleji sjezdíte, ne? Kdežto když máte dvoje, ojezdí se dvakrát pomaleji. Problém může být fakt asi jen v tom skladování... ale my máme celý zimní/letní kola mimo sezonu v garáži a ani o nich nevím, takže to tak strašně moc místa zase zabírat nebude... a když máte dvoje disky, je výměna otázka chvilky a průměrně zdatnej chlap to zvládne doma.
Taky myslím, že univerzálky nejsou nejlepší, není to aniryba anirak. Možná stačí na takový to běžný pojíždění domů-práce-nakoupit, ale třeba do hor na lyžování bych se na nich asi nevydala... Prostě na některých místech - a to bezpečnost je - je asi lepší nešetřit...


Avatar uživatele
Pokročilý

Dle mého soudu jsou CELOROČKY ROZUMNÝ KOMPROMIS...


Avatar uživatele
Stříbrný

Jezdil jsem na pneumatikách co jsem koupil z novým autem.Pracoval jsem na horách.Na zimní gumy nebylo.Než jsem se vyhrabal ze závějí,mám spálenou spojku.Všecho má své pro a proti.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 622
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.