Avatar uživatele
Registrovaný

Proč by se při jízdě autem nemělo nechávat vyřazeno? Při jízdě z kopce to chápu, ale jinak?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Vyřadit si můžete kdykoliv, netuším, že by se říkalo, že by se nemělo nechávat vyřazeno. To nám myslím říkali akorát zezačátku v autoškole, asi abychom nezapomněli zařadit a pak se nelekli, že plyn nereaguje :)

Jinak na neutrál se to v některých případech podle mě jezdit skutečně vyplatí - vím, že na kopci vyřadím a prakticky konstantní rychlostí projedu půlku jablonce, kde při zařazené rychlosti musím mít stále nohu lehce na plynu - pak to ušetří :)
Doplňuji:
chudst má pravdu - hlavně v zimě, když je náledí a klouže to, je opravdu kvalt bezpečnější, zaručuje to vyšší stabilitu ... v zatáčkách asi také. To mi při psaní odpovědi nedocvaklo, jak venku svítí sluníčko :)

Jinak je vhodné raději dobržďovat motorem, než brzdami ... pokud vidím, že budu muset zastavit například na semaforech, tak sundám nohu z plynu, podřadím a nechám auto postupně zpomalovat, kolikrát není brzda ani potřeba - provoz nezdržuji, když stejně zastavíme, ušetřím pár kapek benzínu, brždění je plynulejší a tedy příjemnější pro cestující a neopotřebovávám brzdy.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nemelo by se nechavat skutecne vyrazeno pri jizde z kopce, na naledi, pri velkych kaluzich na silnicich, pred prejezdem ci pred ostrejsi zatackou. (Mozna jeste nekde, ted z hlavy me to nenapada. Proste logicky tam, kde muzete nad autem ztratit kontrolu - nebo ho naopak potrebujete ovladat se zvysenou opatrnosti, tam nechavate zarazeno.)

Za normalni jizdy je ale, jak uz tu blesk26 psal, naprosto normalni a dokonce obcas vyhodne vyrazovat; pred dojezdem na semafor, na konci kopce vyradite a nechate auto setrvacnosti jet, na rovince, kde vam auto jede po rozjezdu samo a jen treba po 100 metrech je potreba znova zaradit a trosku pridat a zase znova vyradit, apod. Usetrite hodne benzinu.


Avatar uživatele
Bronzový

No, mám na to ještě trochu jiný názor.

1) Jízda z kopce se zařazeným kvaltem je povinná u náklaďáků (bezpečnost).

2) Nezazněla tady jedna důležitá věc - při zařazeném kvaltu bez nohy na plynu je mnohem nižší spotřeba, než na neutrál (u novějších aut dokonce nulová). Proto je v případě, kdy je jedno nebo dokonce dobře, že mi auto zpomalí, lepší kvalt nechat zařazený. Další věc samozřejmě je, že tím šetřím brzdy.


Avatar uživatele
Stříbrný

kdyz se budeme bavit o spotrebe, tak je pravda, ze jak v kterem aute... na prumerne modernich autech je spotreba phm pri brzdeni motorem nulova

jelikoz ucim v autoskole nakladni auta a autobusy, kde je jizda na neutral zakonem zapovezena, preferuji zpusob jizdy bez neutralu i u novodobych ridicu skupiny B


Avatar uživatele
Stříbrný

majdule,
proč by se mělo....

kvalitní řidič reaguje podle momentální situace.
Dovedu si představit, že stejný kopec či rovina, jednou nechám rychlost, jednou vyřadím. Nelze dát pravidlo jak se vždy zachovat.
U náklaďáku,,,ano je předpis z kopce zařazená rychlost" ale klidně i bez rychlosti, jako když stojíte v zákazu....
přestupek jako přestupek. Žádný náklaďák nepojede "mohelničák" bez rychlosti, ale menší klidně...

U všech aut, proč nevyužít setrvačnost vozidla..... dám tam rychlost, přístroj ukazuje spotřeba nula, ala dejedeta kousek. Když necháte volnoběch, dojdete hooodně daleko, pak můžete dát rychlost na zpomalení....

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 624
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.