Avatar uživatele
Registrovaný

Neutrál a spotřeba benzínu.

Mám Hyundai Atos Prime r.v.2006.Slyšel jsem,že u novějších aut nemá cenu jezdit z kopce na neutrál,protože se nic neušetří.Prý je to tím,že benzín je stále vstřikován.Je to pravda?Jezdím na neutrál a mám pocit,že mám nižší spotřebu,než když jsem jezdil "na motor".
Díky za odpovědi.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

No tuším, že to je tak, že pokud je auto už trochu inteligentní, tak pozná, že jedete z kopce na kvalt a benzín nevstřikuje, motor se točí díky tomu, že auto je v pohybu, ale brzdí ho to.

Pokud vyřadíte, motor stále musí běžet, tak tam alespoň minimum paliva vstřikovat musí. Mělo by se tedy vyplatit jezdit z kopce se zařazenou rychlostí.

U hodně starých aut to údajně neplatí, ty to nepoznají a i z kopce tam palivo cpou. Na čem to ale přesně závisí, to netuším.

Určitě to ale záleží na okolnostech ... pokud vím, že to kopec není velký a dlouhý a když zařadím, tak mě to zbrzdí natolik, že budu muset pod kopcem šlápnout opět na plyn, tak si radši vyřadím ... to si myslím, že vyjde někdy lépe.

Na druhou stranu, v zimě, když rozmrazuji auto, tak kolikrát, když je fakt zima a vrstva ledu na autě, tak nechám běžet motor třeba hodinu, než ho celé rozmrazím a nádrž za tu dobu nespálím, takže spotřeba na neutrál nebude nijak závratná ...

Je škoda, že palubní počítače neumějí spotřebu na neutrál počítat alespoň v litrech za hodinu nebo tak ...

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Samozrejme ze benzin je neustale vstrikovan-jinak by motor zhasl. Ale mnozstvi vstriku je mnohem mensi nez s nohou na plynu.Tim ze z kopce vyradite na neutral rozhodne usetrite ;-)


Avatar uživatele
Bronzový

Mojitek je ve své poslední větě vedle jak ta jedle. U tohoto auta zařazeným kvaltem, je-li jedno nebo dokonce dobře, že bude motorem mírně bržděno, musí spotřeba klesnout. Pokud praxe skutečně prokazuje, že je to naopak, a jste si jist, že nenecháváte kvalt zařazený i tehdy, kdy pak musíte víc šlápnout na plyn, doporučoval bych kontrolu systému vstřikování v servisu.


Avatar uživatele
Stříbrný

pro nevěřící
vyzkoušejte si, na stejném místě, pojedete s rychlostí kam dojedete, a pak zkuste bez rychlosti....motor silně brzdí....

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

mojitek

Butani : no,spotreba paliva zalezi na zatizeni motoru-na mnozstvi vstrikovaneho paliva,a na neutral se ho vstrikuje jen minimalni mnozstvi-proto se např.vetsinou uvadi spotreba za hodinu..
Na neutral motor točí cca 850 ot/min oproti... to jsou jednoduche pocty,prece

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.