Avatar uživatele
Mravenec

Používáte k notebooku také externí klávesnici?

Jsem na to zvyklý – stolní počítač nemám, notebook tedy užívám jako monitor a je umístěn na konci stolu. Informace zadávám externí bezdrátovou klávesnicí, takže mám na pracovním stole vlastně dvě klávesnice. Máte to někdo taky tak?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 546 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Ano, ale jenom, když sedím u stolu a píšu, něco dlouhého, protože jinak bych neměl na noťasu klávesnici třetí, ale možná už desátou. 🙂

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

Nejen externí klávesnici, ale také myš a monitor 😉 Pokud používám NTB, tak jen leží někde bokem zapojený v stíti (kabel je kabel) a elekřině a já pracuji jako na PC.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

Jo, jsem na to zvyklý, jakkoliv je pryč doba, kdy jsem musel mít vysoce kvalitní (herní) periférie. Dnes se spokojím s trochu lepší kancelářskou jebkou (aby se do ní dalo naprogramovat nějaké to makro, stejně tak i s myší).

Navíc s postupujícím věkem (stává se ze mne slepjš) se dodatečná obrazovka/prac. plocha (ke stolnímu monitoru) skvěle hodí. Lepší než nějaké miniaturizování jen proto, aby se to vešlo najednou na jednu plochu. Urychlí to ZNAČNĚ práci. Ono se FAKTICKY BLBĚ píše na těch umrněných integrovaných. O tom jak MOC mi překáží touchpad nemluvě . Ne že bych psal všemi deseti nějak „závodnicky“, ale jako dostatečná pakárna stačí, když máš jen trošku větší ruce. A takový MOBIL, ten byl doslova pro mě PEKLEM (do doby, než Google přišel s hlasovými službami).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Většinou používám stolní PC s velkým monitorem, pouze jsem-li mimo domov, vozím sebou patnáctipalcový notebook, který má dostatečnou, kompletní klávesnici. Takže jinou nepotřebuji.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cochee

To, co je součástí notebooku, nemohu ani při nejlepší své vůli nazvat klávesnicí, to by mi upadla huba. Takže jsem-li už donucen pracovat na notebooku (tj. část času v práci), tak s externí klávesnicí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Obvykle jen v práci, kde notebook používám jako kancalářský počítač s externím monitorem, myší, klávesnicí. Pokud nejsem v kanclu, zpravidla se spokojím s notebookem takovým jaký je. Extrení klávesnici pak používám jen zřídka. Nicméně mám ji.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mravenec

Vyhovuje mi se pohodlně opřít, zároveň mít monitor dále od očí a u toho v klidu psát.

Avatar uživatele
Filip84

Ano, ale já mám někde mezi 400 – 500 údery za minutu, takže, sedět musím tak, abych měl lokty v úhlu 90°, monitor musí být rovně přede mnou. Prostě tak, jak se má.

Avatar uživatele
Mravenec

Tak to je mazec, je vidět že jsi taky nejspíš profesně zdeformován, nemoc z povolání. Já sám nevím, kolik bych dal takhle na čas. 😁

Avatar uživatele
Filip84

Ty, já jsem obecně zručný, a na tohle mám prostě talent. Jasně, to samo o sobě nic neznamená, nicméně, tím, že píšu, no tak se ta rychlost udržuje.

Psát všemi deseti se naučí téměř každý, dneska jsou na to programy, a pokud dodržuje, co má, nečumí na prsty atp., tak se to naučí, někdo dřív, někdo později, ale naučí. Ale naučí znamená, že splní normu, tj. cca těch 200 úderů za minutu. Velkou pílí se dokáže zhruba polovina lidí dostat někde ke třem stovkám, řekněme, 280, 300 atp. Chceš-li víc, musíš mít na to vyloženě talent, to už se naučit opravdu nedá, ani za XX let.

Těch 400 – 500 úderů je strop na mechanickém stroji, pak už se to začne zasekávat. Není úplně od věci si, čas od času, něco napsat na mechanickém stroji, protože ti to srovná tempo. No, 500 na mechanickém stroji neuděláš, to už se zasekávají ta táhla do sebe.

Velká výhoda počítače je v možnosti zkratkopisu. Já to mám ve Wordu: já nepíšu „která“, ale „á“, nepíšu „protože“, ale „pže“, nepíšu „podle ustanovení“, ale „pu“, nepíšu „po“, ale „p“, nebo nepíšu „ve znění pozdějších předpisů“, ale „vpp“. „ia“ je inter alia, „sl“ secundum et intra legem etc. etc. etc. To pak sviští! 🙂

Avatar uživatele
Mravenec

A tyto zkratky se musí ve Wordu nastavit, nebo jsem přednastavené?

Avatar uživatele
Filip84

Ne, nastavit, přes „možnosti automatických oprav“.

Avatar uživatele
Mravenec

Dobré vědět, může se hodit.

Avatar uživatele
Filip84

Jiná možnost není, protože ty zkratky si každý tvoří sám, nejsou nějaké universální, nedávalo by to sensus.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Počítače a internet