Avatar uživatele
Pokročilý

Myslíte, že lidé jsou dnes více vzdělaní?

Dnes lidé mají mocný prostředek a tím je internet. Tudíž dnes se školy stávají sekundárním vzdělávacím prostředkem, kde stačí se naučit pracovat s internetem, číst, psát a počítat.

Možná by bylo lepší celý vzdělávací systém změnit a místo klasických škol udělat praktická a poradenská centra, kde se lidé naučí především praxi (kterou se pomocí počítače ani internetu nenaučí vyjma programování)
Doplňuji:
Funna: s tím souhlasím, nedávno jsem cítil, jak mi zakrňuje mozek, tak si každý den zahraju 2x šachy a řeším nějakou logickou hádanku.

Více diskutovat o tom můžeme v diskuzi, ale nejspíš až večer. :)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

Nejsou, kvůli internetu

Doplňuji:
v dobách před netem, sis vše musel vyhledat v knihách, nebo někde jinde a pokud jsi to chtěl vědět, musesl sis to zapamatovat, něbo si to někam napsat...dnes jen klepneš na displej telefonu a můžeš si vše najít hned...takže proč si zatěžovat mozek nějakým pamatováním...nic proti netu nemám, ale myslím, že dřív lidé o věcech musleli víc přemýšlet a tím si trénovali mozek...dneska se na každou kravinu zeptají na netu...viz. tyhle stránky .-))

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nejsou, ale internet v tom nehraje roli

Doplňuji:
V obecné rovině spatřuji vinu v zastaralosti našeho školského sytému, kdy u základního vzdělávání leckde setrvávají metody z dob Marie Terezie a střední školy zase často tupě a nezáživně kopírují modely uplaťnované za první republiky. Pokud jde o studenty, tito pak často nevyvíjejí úsilí k tomu jak něco vylepšit, nýbrž často po vzoru svých rodičů ze všech sil přemýšlejí jak svoje povinnosti obejít nebo odrbat.


Avatar uživatele
Zlatý

Mám jiný názor, viz komentář

Chybí mně v anketě kombinace ano+internet a časové období.
Určitě jsou lidé celkově vzdělanější více než třeba před sto lety (vědecký pokrok,technologie,atd.) a v dnešní době nahrává vzdělanosti rozhodně i ten internet. Ostatně - tento prostředek se ve školství při výuce používá již běžně a stále se jeho využití zdokonaluje.


Avatar uživatele
Zlatý

Mám jiný názor, viz komentář

Pokud bychom vzali vzdělání jako všeobecné znalosti ze všech oborů, úseků lidského života, tak lidé vzdělání v oblasti informační techniky rozhodně jsou. Trochu horší to bude v oblastech jako znalost rodného jazyka, historie země a národa, zeměpisu, v oblasti mravních zásad, estetiky, společenského chování, duchovního života. Formální vzdělání dá člověku škola ( a to spíše jen teoretické ), ale důležité je pro něj neformální vzdělání, které mu dá rodina a společnost. A zde jsou ještě velké rezervy. Hlavně rodina by se měla na vzdělání člověka více angažovat. Jak budou lidé vzdělání, tak bude vypadat náš svět. A vezmeme-li v úvahu, že 80% dětí na zeměkouli žije v rozvojových zemích, pak nás jistě napadne, jak je důležité vzdělání pro všechny. :-)


Avatar uživatele
Bronzový

Mám jiný názor, viz komentář

Je to trochu nespravedlivé, ale u internetu to platí dvojnásob: kdo má, hodně získá, kdo nemá, tomu je bráno. Chytří a vzdělaní lidé dokážou využívat internet a zorientovat se v záplavě informací, pro nevzdělané a hloupé je pastí, která je uvrhuje do ještě větší hlouposti a nevzdělanosti.


Avatar uživatele
Zlatý

Nejsou, kvůli internetu

vzdelanie je istý súhrn znalostí, ktoré človek vie využiť v bežnom či pracovnom živote.
preto mnoho nedospelých ľudí pokladá napr. učenie sa matematiky za zbytočné (veď mám mobil s kalkulačkou), pričom ale poslanie matematiky nie je naučiť človeka násobilku, ale MYSLIEŤ.

a podobne je to i s ostatnými predmetmi - poznať, vedieť fakty a poznať ich uplatnenie, to sú dve zádané poslania vzdelávania.

prístup ku informáciám bez schopnosti uplatniť ich v živote či práci vedie ku degradácii vzdelania a intelektu (nepliesť si s inteligenciou!).

dnes sa dajú získať informácie získať a spracovať i bez znalosti práve pre JEDNODUCHÝ prístup k nim - v preinternetovej dobe musel človek vynaložiť nejaké ÚSILIE, aby sa k požadovaným informáciám dostal, musel prejsť množstvo iných informácií, niekedy jalových, zbytočných, niekedy inšpiratívnych (aha!), čo ho nútilo k selekcii (potrebujem/nepotrebujem) a hodnoteniu (toto si musím zapamätať!).

dnes je doba, kedy je vzdelanie úzko zamerané a to na úkor všeobecného vzdelania, všetko je to ospravedlňované kadejakými legasténiami (špecifickými poruchami učenia sa, napr. dyslexia, ...) a dyspraxiami (nemotornosťami), pričom ja zaujímavé, že v predinternetovaj dobe sa i dnes legastenické dieťa dokázalo naučiť čítať, písať, rátať a to bez nejakého špeciálneho prístupu (ak nepočítame pár faciek, ktoré boli samozrejme motivačné a potlačili prejavy (neexistujúcich) dyspraxií).
ono i vzdelávanie sa niekedy bolí - ono známe memorovanie násobilky, básničiek, dejepisných dát...
ale vedomosti, vzdelanie získané i slzami je získané naveky. (i tu, u vedomostí, platí české "lehce nabyl, lehce pozbyl").

informácie sú výborné pre toho, kto je vzdelaný.
informácie sú nanič nevzdelancovi.

súčasný prístup ku informáciám a infomačným technológiám v procese vzdelávania je skôr škodlivý ako prospešný, nenaučí človeka ich získavaniu empiricky, a ani použitiu.
a to je zle.

ľudia sú dnes VŠEOBECNE menej vzdelaní, vzdelaní ľudia sú skôr vzdelaní oborovo.

:-Q


Avatar uživatele
Bronzový

Mám jiný názor, viz komentář

Připojuji se k názoru, že školství by si zasloužilo změnu/reformu. Některé principy/metody/přístup jsou jako za Marie Terezie.
Žáci i studenti jsou často zbytečně přetěžováni informacemi a na druhé straně neovládají/neznají základní postupy a principy. (Pak vyroste účetní, která si neumí poradit s výpočtem různých typů mezd/platů. Jakmile jí vložené info PC program "nepobere", je výplatnice špatně spočítána. Chybí zdravý selský rozum a kupecké počty - v tomto případě tužka, guma, kalkulačka...).
Studenti pak "umí" všechno a nic ;)

K internetu jen tolik: díky němu se zvýšila náročnost SŠ a VŠ při vypracovávání seminárních a ročníkových prací, bakalářských a diplomových prací apod.
Ještě před 10 lety stačilo vypracovat práci na 8, 10 - 20 stránek. Dnes je nutné odevzdat stránek 40, 60 - 80 a více.
Na studenty jsou kladeny mnohem vyšší nároky, zejména na kvalitnějších školách.
Informací v různých odvětvích/oborech je mnohem více - právě na internetu.
Což ovšem souvisí s obecným technickým pokroem. lidstva
Využívá se často odkazů na cizojazičné zdroje (to v minulosti potřebné nebylo, nebylo "žádoucí" až tak ovládat cizí jazyky - mnohdy ani potřebné).
Školy jsou zbytečně zatíženy mnoha "doplňkovými" (často zbytečnými) předměty.
Rozhodně jsou dnešní studenti zahlceni větším počtem informací, snad někdy i více vzdělaní.
Jen mívám často pocit, že ne vždy je to znát, tedy ku prospěchu věci.
Na odborných školách a učilištích bývá problém s výukou praktických předmětů a s praxí (že by platilo heslo "Kdo neumí, učí"?!
Ministerstvo školství přiznalo, že posledních 15 - 20 let neodcházelo příliš mnoho kvalitních absolventů z pedagogických škol :(

Snad je něco shnilého ve školství českém ....:)


Avatar uživatele
Zlatý

Nejsou, kvůli internetu

kvůli internetu jsou vzdělaní toliko, aby byli lépe pod kontrolou


Avatar uživatele
Pokročilý

Mám jiný názor, viz komentář

Doplňuji:
Informací na internetu je nepřeberně a rozhodně pomáhá k rozšíření vědomostí. Ale člověk musí chtít a nebýt líný. Celkově bych řekl, že vědomosti nabyté nyní ve školách jsou slabší než dříve. Viz podívejte se na vědomostní soutěže kdo tam vyhrává. Je velká škoda, že soutěží je tak málo.


Avatar uživatele

Mám jiný názor, viz komentář

Určitě, díky pokroku a technologiím. Akorát že jsme zahlceni informacemi a je nutno filtrovat. I přes svou kapacitu se mozek brání té přehršle informací. Kdo neumí zpracovat a vybrat informaci je zahlcen a nepamatuje si.
Už si radši zapisuji a ukládám stránky s info, ano, do el. podoby, pak si akorát musím pamatovat kde hledat a vytáhnout tu správnou informaci.

Zdroj: hlava


Avatar uživatele
Stříbrný

Mám jiný názor, viz komentář

Doplňuji:
Úroveň všeobecného vzdělání se od roku 1989 hrozně snížila.
Vědomosti, jež člověk potřeboval např. k maturitě z cizího
jazyka před 40 lety, stačilo v roce 2000 na státní zkoušku.
Přivřu-li obě oči, odpovídá někdejší maturtě ± bakalář ...

Na střední školy přicházejí žáci s nedostatky v základním vzdělání,
dnešní maturita se snížila ± na úroveň někdejšího 2. ročníku SŠ.
Tomuto trendu se přizpůsobily i VŠ...

Vyšší vzdělání ale vidím u učňů technických oborů.


Avatar uživatele
Pokročilý

Ano, jsou více vzdělaní díky internetu


Avatar uživatele
Zlatý

Nejsou, kvůli internetu


Avatar uživatele
Registrovaný

Mám jiný názor, viz komentář

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2420
Zlatý Drap 1491
Zlatý quentos 1220
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 567
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.