Avatar uživatele
Mucillinka

Mohou mi jako studentovi na brigádě strhávat SP a ZP, když jsem předložila potvrzení o studiu, nebo mi to vrátí s daní?

Zajímavá 0 před 4440 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Michal Kole

Podle nového zákona pokud máš dohodu o provedení práce a vyděláváš více než 10 000 tak se pojištění platí.

Pokud máš dohodu o pracovní činnosti tak se pojištění taky platí, takže je to OK.

Nesrovnalosti konzultuj se správou souciálního zabezpečení nebo se svojí zdravotní pojišťovnou ta si může na zaměstnavatele došlápnou. I když ti asi zaměstnavatel za to zruší pracovní poměr.

Ukončit „Dohody“ je bohužel moc snadné. A když máš stály tak si stačí něco „vymyslet“ a dát ti výpověď podle §55 a tobě nezbyde nic jiného než soud a důkazní břemeno je bohužel na tobě.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
hawranek

Kole, nevím, proč by stráhávání sociálního a zdravotního mělo být ok, jak ty tvrdíš.

Sama jsem studentka- brigádnice. Sociální a zdravotní za nás studenty platí stát, takže by ti to strhávat neměli.
Ale i mě se to bohužel stalo a ne jednou (a to pracuji pořád u té samé společnosti).
Upozorni na to vedoucího nebo (pokud máte účetní oddělení přímo tam, kde pracuje) hlavní účetní.
U mě se nakonec v obou případech ukázalo, že se (jednou při změně účetních a jednou při stěhování) moje potvrzení ztratila.
Peníze jsem dostala následující rok při přepočítávání daní.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek