Jak vypočítat vzdálenost T od strany, když znám velikosti těžnic??

narysovane to mam, ale jde mi spise o ten vzorecek.Vim, ze je to vyska mensiho troj.co mi vznikne, ale nedari se mi spocitat. Ma to vyjit 2 cm, kdyz to rysuju,ale jaky vzorec pouzit? Dekuji PS. DU to neni, mela jsem to na prijimackach a snazim se to spocitat, a nejde mi to..
Doplňuji:
To zadani jsem asi omylem smazala. Mam v pravouhl.troj.odvesny delky 6 a 10 cm a mam zjistit vzdalenost teziste od odvesny delky 10cm.Teznice spocitane mam, ale nedari se mi spocitat tu vzdalenost T od te odvesny

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Těžiště je 1/3 strany.

Zdroj: prehled matematiky pro studujici ucitelskych ustavu, r. 1947

Další odpovědi:

Bronzový

Pošli zadání tahle je to zmatený. Je to težníce a zároveň výška? pokud jo, tak normálně sinem nebo cosinem by měla jít spočítat jako odvěsna.
Doplňuji:
Aha, jak psal česílko. Těžiště dělí těžnici v poměru 1:2, tak že 1/3 vzd. je T od strany a 2/3 vzd. je T od vrcholu.

Bronzový

Dá se to řešit pomocí vzorců z analytické geometrie, což asi nebudeš znát, ale měla by se na to použít i Pythagorova věta. Znáš vrchol a protější stranu, její rozměr. Mpůžeš si určit i přeponu trojúhelníka, který má vrchol v těžišti další ve zbývajících stranách. Pak dostatneš pravoúhlý trojúhelník, kde znáš přeponu - část těžnice, , další odvěsna je polovina strany, kterou znáš a zbývající odvěsna je výška - tedy pravoúhlý trojúhelník a použiješ tady Pythagorovu větu.
Doplňuji:
Doplňuji - získáš trojúhelníky, kde je možné zjistit přeponu jako část těžnice a počítáš výšku. Pokud si to převedeš na úlohu analytické geometrie, tedy určit vzdálenost dvou bodů. Z poměru odvěsen můžeš určit úhel.

Diskuze k otázce

Stříbrný

Dochy

Přesněji: Vzdálenost těžiště je 1/3 vzdálenosti protilehlého vrcholu - a ten je těch 6cm daleko. Také těžiště trojúhelníku dělí těžnice vždy na 1/3 a 2/3.

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …