Avatar uživatele
Pokročilý

Jízda s meziplynem a pod plynem ???

Mohl by mi někdo toto definovat podrobně thx ???

Odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Jízda s meziplynem byla či ještě u starších nákladních aut je při řazení nutná k vyrovnání otáček v převodovce mezi hlavní a předlohovou hřídelí.Když řadím z 5 na 4,ze 4 na 3 atd. musím dát krátký meziplyn ke zvýšení otáček hlavní hřídele a umožnění plynulého řazení.Při řazení opačně pak dvakrát vyšlápnout spojku ke stejnému efektu. Dnes už jsou v převodovce synchrony - taková bronzová ozubená a drážkovaná kolečka,která tyhle otáčky srovnají.Ale některá starší osobní auta nemají synchron mezi 1 a 2 i dnes a bez meziplynu plynule nezařadíš.
Jízdu pod plynem používají převážně závodníci - soutěžáci - kteří to tam rvou bez ubírání plynu - ze 2 na 3,ze 3 na 4 atd.Opačne dávají meziplyn.
Doplňuji:
U těch soutěžáků záleží na tom,co mu auto dovolí.Někdy lze pod plynem řadit i z 5 na 4 a třeba i 3,ale dál už to málokterý vůz dovolí.Je to pro ten motor přeci jen náraz.


 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.