Avatar uživatele
Registrovaný

Jaký je rozdíl mezi stejnosměrným proudem z baterie a stejnosměrným proudem, který vzniká otáčením permanentního magnetu

uvnitř cívky ?
Doplňuji:
doplňuji:

mám za to, že je to to samé za předpokladu že:
1. ignoruji vybíjení baterie
2. magnet se otáčí ve stejném směru jako je vinutí cívky.

Odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

A čo, vynechal si nejaké hodiny fyziky, alebo elektrotechniky ?


Avatar uživatele
Zlatý

Z elektrochemického článku dostáváme dokonale vyhlazený el. proud. Z rotačního dynama je proud mírně zvlněný podle kolísání otáček.
Doplňuji:
Jo je to to samé, jenom parametry ss proudu jsou odlišné !


Avatar uživatele

1. baterie - dává stejnosměrné napětí (proud), které/ý se s časem snižuje (vybíjení baterie)
2. "otáčením permanentního magnetu" vzniká střídavé napětí (proud) - pokud máš na mysli dynamo, pak jsi - zřejmě, neuvažoval vliv komutátoru, který střídavé napětí (mechanicky) usměrňuje, případně elektronického ´komutátoru´ (funguje na základě Hallova snímače)


Avatar uživatele
Stříbrný

Odpověděl bych jako mosoj, ještě bych ke zvlnění přidal možné špičky při přepínání vinutí. A bacha, platí to pro dynamo (s komutátorem). Samotná cívka s rotujícím magnetem (alternátor) Ti dá střídavý proud.
Doplňuji:
K doplnění: Elektrika to bude stejná ;-) Nějaké rozdíly jsou, ale abysme Ti napsali ty správné, musíme vědět k čemu je to třeba. U generátoru se obecně dá očekávat zvlnění, z baterie bude zvlnění napětí snad jen v případě "zvlněného" odběru.
"Magnet se otáčí ve směru vinutí cívky" - tahle věta nedává smysl. Aby byl generován nějaký proud (napětí) v cívce, musí se magnet točit kolmo k cívce (osa cívky a osa otáčení magnetu mají k sobě zpravidla 90°). Pak je základní dělení generátorů el. proudu na dynama a alternátory. Dynamo má větší počet cívek na rotoru a statický magnet a cívky se "chytře" připojují komutátorem na výstup v době, kdy je na nich indukované nejhvětší napětí (zjednodušeně). Na výstupu je tedy stejnosměrné napětí. Alternátor má cívky ve statoru pevně připojené na výstup a na rotoru permanentní magnet (nebo elektromagnet). Výstupem alternátoru je střídavé napětí. (U automobilových alternátorů je vestavěn usměrňovací blok)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2416
Zlatý Drap 1489
Zlatý quentos 1219
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 567
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.