Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.říjen 20:18

Odpověděl bych jako mosoj, ještě bych ke zvlnění přidal možné špičky při přepínání vinutí. A bacha, platí to pro dynamo (s komutátorem). Samotná cívka s rotujícím magnetem (alternátor) Ti dá střídavý proud.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.říjen 14:01

Odpověděl bych jako mosoj, ještě bych ke zvlnění přidal možné špičky při přepínání vinutí. A bacha, platí to pro dynamo (s komutátorem). Samotná cívka s rotujícím magnetem (alternátor) Ti dá střídavý proud.
Doplňuji:
K doplnění: Elektrika to bude stejná 😉 Nějaké rozdíly jsou, ale abysme Ti napsali ty správné, musíme vědět k čemu je to třeba. U generátoru se obecně dá očekávat zvlnění, z baterie bude zvlnění napětí snad jen v případě „zvlněného“ odběru.
„Magnet se otáčí ve směru vinutí cívky“ – tahle věta nedává smysl. Aby byl generován nějaký proud (napětí) v cívce, musí se magnet točit kolmo k cívce (osa cívky a osa otáčení magnetu mají k sobě zpravidla 90°). Pak je základní dělení generátorů el. proudu na dynama a alternátory. Dynamo má větší počet cívek na rotoru a statický magnet a cívky se „chytře“ připojují komutátorem na výstup v době, kdy je na nich indukované nejhvětší napětí (zjednodušeně). Na výstupu je tedy stejnosměrné napětí. Alternátor má cívky ve statoru pevně připojené na výstup a na rotoru permanentní magnet (nebo elektromagnet). Výstupem alternátoru je střídavé napětí. (U automobilových alternátorů je vestavěn usměrňovací blok)