Avatar uživatele
1vlasta1

Jaký fotoaparát vybrat?

Dobrý den jsem začátečník a chtěl bych začít fotografovat. Jakou zrcadlovku byste mi doporučili upřednostňují značky canon a Nikon.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3260 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

Mezi značkami zásadní rozdíl není. Nejlevnější modely Nikonů působí oproti stejně drahým (levným) Canonům poněkud festověji a mě se lépe drží. Pokud jsi finančně limitován a opravdu prahneš po zrcadlovce, s jejími výhodami i nevýhodami, kup si klidně ten nejlevnější model z aktuální nabídky. Současně začni usilovně šetřit na kvalitní objektiv.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Klaproth

Jsem Canonista, takže doporučuji tuto značku. Ale v podstatě je to jedno. Nikon má ve stejné cenové hladině také slušné aparáty. Pentax je také zajímavá varianta, ale jejich LowEndové modely se v Evropě neprodávají.

Emefej – jj, bohužel máš pravdu. Fotím už několikátým Canonem, každý model měl hlavní vypínač jinde a jinak řešený. Nikon má zase obrácený průběh indikace expozice. Mínus mají vpravo, plus vlevo. To mi taky hlava nebere.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
gecco

Jako úplný začátečník se vykašli na zrcadlovku a kup si nějaký kompakt s plně manuálním režimem expozice a aspoň trochu slušným objektivem…
😉
Ten pak tahej všude sebou a uč se ´koukat´ přes objektiv a exponovat – vliv clony/času na výsledný obrázek (hloubka ostrosti, neostrosti…). A taky zjišťuj, co vlastně chceš fotit a v jakých podmínkách.
Pak si budeš schopen určit podmínky, pro které foťák chceš a zrcadlovku (a hlavně objektivy) už budeš schopen vybrat i sám.
😉
Doplňuji:
Z těch levnějších, ale pro učení dostatečných, by to byl třeba http://www.czc­.cz/panasonic-dmc-tz57-cerna/169324/pr­odukt?ppcbee-adtext-variant=Produk­t%3B+kategori­e+%2B+cena%3B+Po­bo%C4%8Dky&gclid=CK7a5dS­_2sUCFezKtAod­MwoAIQ …
😉

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele