Jaký fotoaparát vybrat?

Dobrý den jsem začátečník a chtěl bych začít fotografovat. Jakou zrcadlovku byste mi doporučili upřednostňují značky canon a Nikon.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Mezi značkami zásadní rozdíl není. Nejlevnější modely Nikonů působí oproti stejně drahým (levným) Canonům poněkud festověji a mě se lépe drží. Pokud jsi finančně limitován a opravdu prahneš po zrcadlovce, s jejími výhodami i nevýhodami, kup si klidně ten nejlevnější model z aktuální nabídky. Současně začni usilovně šetřit na kvalitní objektiv.

Další odpovědi:

Bronzový

Jsem Canonista, takže doporučuji tuto značku. Ale v podstatě je to jedno. Nikon má ve stejné cenové hladině také slušné aparáty. Pentax je také zajímavá varianta, ale jejich LowEndové modely se v Evropě neprodávají.

Emefej - jj, bohužel máš pravdu. Fotím už několikátým Canonem, každý model měl hlavní vypínač jinde a jinak řešený. Nikon má zase obrácený průběh indikace expozice. Mínus mají vpravo, plus vlevo. To mi taky hlava nebere.

Zlatý

Jako úplný začátečník se vykašli na zrcadlovku a kup si nějaký kompakt s plně manuálním režimem expozice a aspoň trochu slušným objektivem...
;-)
Ten pak tahej všude sebou a uč se ´koukat´ přes objektiv a exponovat - vliv clony/času na výsledný obrázek (hloubka ostrosti, neostrosti...). A taky zjišťuj, co vlastně chceš fotit a v jakých podmínkách.
Pak si budeš schopen určit podmínky, pro které foťák chceš a zrcadlovku (a hlavně objektivy) už budeš schopen vybrat i sám.
;-)
Doplňuji:
Z těch levnějších, ale pro učení dostatečných, by to byl třeba http://www.czc.cz/… ...
;-)

Stříbrný