Avatar uživatele
Registrovaný

Jak tank zatáčí?

Před chvílí jsem zhlédl video o tancích a mě by zajímalo ,jak takový tank zatáčí. Ve videu jsem si nevšiml ,že by nějak zatáčel s koly do strany (no ,ono by to ani s těmi pásy asi nebylo možné).

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

jendnoduše...prostě ten pás, na straně kam chce zatočit, zpomalí, nebo úplně zastaví...

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Podobně jako pásové buldozery a jiné pásové stroje. Místo volantu jsou dvě páky / rajčáky/ a těmi se ovládá pohyb jednotlivých pásů


Avatar uživatele

Řízení tanku už tady vysvětloval jediný zdejší majitel vyprošťovacího tanku VT-55, honza19hk (drahně poté, co ses zaregistroval) - viz odkaz ve zdroji:

Zdroj: http://www.odpovedi.cz/otazky/ jak-brzdi-tank


Avatar uživatele
Pokročilý

Řidič tanku přibrzdí jeden pás a tím se změní směr jízdy. Některé tanky mají rozdělovací převodovky a proto se mohou otočit na místě (levý pás se točí dozadu zatímco pravý dopředu a naopak). Dnes už se klasické rajčáky nepoužívají, nahradil je joystick


Avatar uživatele
Stříbrný

jako sběratel vojenské pásové i kolové techniky jsem to tady vysvětloval, není to tak dlouho,tak se podívej.
Dost záleží na tom co to je za tank.

U tanků co mají tzv rajčáky zatáčí přibržděním jednoho pásu přes pásovou nebo kotoučovou brzdu a přidáním druhého pásu..Je to podobné jako u pásových bagrů nebo buldozerů, jen s tím rozdílem že to mají hydrostatické.
Aby tank zatočil např doleva musíš levý pás přibrzdit a pravý přidat.Pro otočení na fleku musí levý pás na zpátečku a pravý dopředu,tak se otočíš na fleku stejně dlouhém jako je tank-jen pozor trhá to asfalt.

U hydrostatického pojezdu a zatáčení (u moderních tanků a OTček) slouží k pohonu hydromotory,podle toho kolik do nich jde oleje a pod jakým tlakem se mění rychlost. Tam je pak zatáčení podobné ale není přes spojku a brzdu jako u rajčáků ale přes hydromotory-tzn např u zatáčení doleva levou páku pojezdu dáš do nulové polohy a pravou páku pojezdu přidáš.Tím zvýšíš tlak v levém hydromoru a tank zatočí doleva.při otáčení na fleku a jízdu poznátku je ale nutno zanout páčkou druhý okruh aby kostka pouštěla olej v protisměru a tím mohl pás jakoby couvat. Dost často mívají také místo pák volant podobný těm z F1. Ale princip je stejný. U tanků co mají hydrostatický pojezd je velká výhoda, že ani pokud není nijak zabržděný z kopce ti neujede.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.