Avatar uživatele
Npkf

Jak podat čestné prohlášení?

Zdravím. V roce 2017 od dubna do listopadu zřízenou živnostenskou činnost vedlejší. Neměl jsem žádný výdělek a po hledání na internetu jsem se dozvěděl, že stačí odevzdat čestné prohlášení. Chtěl bych se zeptat, jestli teda stačí to prohlášení, když jsem zaměstnaný ve firmě, kde jsem každym rokem chodil podepisovat daně, že to udělali za mě. Mám odevzdat čestné prohlášení na FÚ, ZP a ČSSZ v období od dubna do listopadu a v práci říct účetní, že mi má podat daně za rok 2017 pouze do dubna a od listopadu? Omlouvám se, jestli jsem to špatně napsal/pochopil. Díky za odpovědi.

Zajímavá 0 před 2300 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
MiKu

Nejsem účetní – to předesílám, jen napíšu svou zkušenost. Nechte účetní v práci, ať vám udělá daně jako obvykle za celý rok a přiložte to čestné prohlášení k tomu, ten nulový výdělek, možná je v těch pro mě šílených růžových papírech na to nějaká kolonka…
Druhá možnost je a to je právě můj případ, požádat v práci o Potvrzení o příjmech za celý rok, říct mzdové účetní v zaměstnání, že si podáte daňové přiznání sám, nechat někoho kdo tomu rozumí (určitě se ve Vašem okolí nějaká známá účetní najde), vyplnit daňové přiznání za celý rok – s nulovými příjmy za vedlejší činnost a dojít to podat na FÚ a následně na ČSSZ. Na ZP stačí většinou vyplnit online nebo zaslat to čestné prohlášení. Na ČSSZ většinou chtějí vidět potvrzené podané daňové přiznání z FÚ, takže si ho vytiskněte (vyplňte) a podepište dvakrát, ať si jedno můžete odnést. Snad je to srozumitelné :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek