Avatar uživatele
Pokročilý

Hodí se do úvahy i ironie a nadsázka v podobě řečnické otázky?

Vím, že to sklouzává k fejetonu, ale už nevím, co tam mám místo toho napsat. Níže je odstavec z mého textu; jde o poslední větu. Je to opravdu tolik mimo, nebo to tam mohu ponechat? Děkuji moc (:
"Náš pan ministr školství již delší dobu opěvuje tablety, studijní výsledky studentů jich užívajících a tolik „potřebnou“ technickou průpravu pro školáky. Představa moderních dětí, které nikdy si nezapomenou učebnici doma, nemohou se vymlouvat na zapomenutý pracovní sešit, když mají úkol, a tak dále. Je to téměř utopická myšlenka… Jestlipak by vyřešila i světový mír?"
Doplňuji:
annas: Já si tedy Vaší kritiky cením, protože reakce mých rodičů na tento text byla velice stručná, cituji: "Hm." Ani jsem netušila, že "jestlipak" je hovorový výraz. Takže tento text se nehodí ani na úvod? Z Vaší odpovědi vyplývá, že ta otázka není až takový "přestřel". V dalších odstavcích už mám ta "klišé" jako myslím si, dle mého názoru,... Pokud si chcete přečíst, zde je můj odstavec "pro":
( Souhlasím s tím, že dětem mohou výrazně pomoci ve studiu, avšak si myslím, že spíše těm, pro něž je jejich užívání opravdovým ulehčením života. Mám na mysli děti trpící autismem či jakoukoli poruchou autistického spektra, jimž aplikace a výukové pomůcky pomáhají komunikovat s okolním světem. Mimo jiné je z mého hlediska užitečné, že se do tak malé věci vleze celá školní aktovka, protože děti mají čím dál delší vyučovaní, a proto musí do školy každý den nosit mnoho pomůcek.)
Ještě jednou děkuji moc za Vaši odpověď a odpovědi všech ostatních (:

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Možná se vám můj názor nebude llíbit. Ale to, co jste napsala, není opravdu úvaha, natož fejeton.

Sice chybí kontext, takže neznám předchozí text, ale uvádíte myšlenky, které jste od někoho převzala. .Stejně tak formulace není pro úvahu vhodná - např. studentů jich užívajícch, navíc pozor na postavení příkonek si, se Kdo vám řekl, že je to utopická myšlenka? Nevyplývá to z předchozlích vět.

Poslední věta to nezachrání. Jestlipak se nehodí do písemného projevu. Je to výraz hovorový.

Üvahu nedělají jen otázky, ale musí být poznat, že jde o váš názor. Vím, dočetla jsem se, našla, četla jsem to a to, souhlasím, nesouhlasím, zastávám podobný názor., je obecně známé atd. Třeba vás moje myšlenka zaujala,, jste na tom stejně atd. ... Co ještě dodat? ....atd.


Doplňuji:
( Souhlasím s tím, že dětem mohou výrazně pomoci ve studiu, avšak si myslím, že spíše těm, pro něž je jejich užívání opravdovým ulehčením života. Mám na mysli děti trpící autismem či jakoukoli poruchou autistického spektra, jimž aplikace a výukové pomůcky pomáhají komunikovat s okolním světem. Mimo jiné je z mého hlediska užitečné, že se do tak malé věci vleze celá školní aktovka, protože děti mají čím dál delší vyučovaní, a proto musí do školy každý den nosit mnoho pomůcek.)
---

Samozřejmě nechci vkládat své myšlenky, takže jsen něco. Jde opravdu jen o náznak, myšlenky jsou vaše.

myslím ve druhé větě můžete vynechat,, stačí Souhlasím. místo mám na mysli - stejný zájklad jako myslím
----

...ulehčením .. života, především u dětí , které jsou postižené.... a jimž aplikace......
.Tudíž považuji za velmi užitečné, že ....do malé "věcičky" se uloží, ( schová) obsah školní aktovky,. Totiž ť dětem se prodlužuje ... , takže s vysším počtem předmětů a přibývají i učební pomůcky.

Užívat slovesa, která jsem uvedla, není kliše, samozřejmě je neopakují v každé větě. Vypravuji v první osobě, tudíž je řeba poznat, že jde o vlastní názor,, proto ho zdůrazním..
Ještě jsem zapomněla na užití vět důvodvých a důsledkových.

Jinak diskuse

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Rozbor úvahy tu už spravila annas, do jej odbornosti neleziem.
Ale zaujala ma samotná otázka
"Hodí se do úvahy i ironie a nadsázka v podobě řečnické otázky?"
Ak chceme, aby úvaha vyprovokovala diskusii, akékoľvek prostriedky, teda aj iróniu, alebo nadsádzku, možno použiť.
Veď úvaha je prejav názoru, pohľadu a ten máme, každý človek, svoj, prípadne ovplyvnený pohľadom iných.

Doplňuji:
Nielen do úvahy možno vložiť iróniu a nadsádzku, ale aj napríklad do odpovede na tejto stránke, viď fiktívna obhajoba Líšky - obžalovanej z únosu v otázke Kelta: "Kdo by měl být v pohádce o Budulínkovi více potrestaný?"
http://www.odpovedi.cz/…


Avatar uživatele

Pokud jde o jediné ´odlehčení´ jinak seriózní úvahy, je, myslím, i tento sarkasmus přípustný.
;-)
Já bych to tam nechal - ale nejsem tvůj pedagog.


Avatar uživatele
Stříbrný

Do které třídy chodíš?
Velmi mi nesedá fráze "náš pan ministr školství". Nevím, čeho se tvá úvaha týká, ovšem toto bych určitě nepoužil, raději pouze "ministr školství", pokud potřebuješ upřesnit, uveď jeho jméno, neboť se může během pár dnů změnit.
Také užíváš bez rozlišování slova "student", "školák" a "dítě".
Také nechápu, jak by mohla nějaká myšlenka vyřešit světový mír.
Náš pan doktor v prváku by ti za takovouto úvahu dal čtyři mínus z lítosti.

Doplňuji:
Odpovím na otázku-ano, hodí, pokud ji správně použiješ.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

annas

Ad led. Děkuji. Vzápalu psaní jsem zapomněla reagovat, že samozřejmě nadsázka i ironie se dají vhodně zařadit do kontextu. :-))

 

Zajímavé otázky v kategorii Věda

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Věda

Zlatý annas 2736
Zlatý quentos 1320
Zlatý mosoj 1305
Zlatý Drap 964
Zlatý hanulka11 627
Zlatý led 604
Zlatý gecco 589
Zlatý marci1 538
Zlatý arygnoc 507
Zlatý Lamalam 487

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.