Avatar uživatele
Pokročilý

benzín SPECIAL

Prosím Vás, poslední dobou je v našem okolí na stále méně benzinkách k dostání benzín Special 91. Dnes jsem se svou Škodou 125 dojel k další takové. Před časem jsem zkoušel (nic jiného mi nezbylo, palivo nebylo) nalít do nádrže Natural 95 + aditivum, ale dopadlo to zle - motor začal zdechat, v servise to museli vyčistit a vyměnit svíčky.

Tak se chcu zeptat - je možné nějak levně motor Š120 předělat na benzín NATURAL (aby nebylo třeba aditiva).

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Avatar uživatele
Registrovaný

Hezký den ;-)
Tato změna by si pro Váš vůz vyžádala výměnu stávající litinové hlavy motoru za novější - hliníkovou hlavu motoru, která má upravená sedla ventilů tak, aby nedocházelo k jejich podpalování - nadměrné opotřebení shořením z důvodu jiného složení paliva.
Záleží, jak hodně na svém voze lpíte - je mono použít hlavu motoru z novodobější Š125, či 130 ovšem obojí si vyžádá úpravy vzhledem k rozdílnému vrtání motoru - jiný průměr válců a pístů pro tehdejší zvýšení výkonu novějších vozů.
Samozřejmě to ale je možné a řešitelné. Podle mě možná snažší by byla výměna celé pohonné jednotky například ze Škody Favorit.. Vrakovišť jsou tyto motory plné, nestojí mnoho a získáte i větší výkon.
V dnešní době již není třeba mít v technickém průkazu zapsáno číslo motoru a tudíž je vše legální. na technické kontrole vám nemohou absolutně nic říci a pokud ano, můžete zajít na úřad a nechat si číslo fyzicky vymazat. Posléze na Vás nemůže ani stanice STK.


Avatar uživatele
Pokročilý

Do speciálu se přimíchává daleko největší množství ekosračky, která se Vám usazuje.Také se přimíchává myslím draslík místo olova. Je možné, že nalitím čistšího a kvalitnějšího benzínu jste rozpustil úsady a tím pádem se zacpaly trysky.

Můžete zcela bez obav tankovat jakýkoliv benzín s oktanovým číslém 91 a výše.
Aditiva nejsou nezbytná, dá se jezdit i bez nich.
Slouží k ochraně sedel ventilů, ale i bez nich se dá nalítat 50 000Km.
Předělat na "bezaditivovaný" benál lze tak, že by se navařila TVRZENÁ sedla z jiné hlavy, nebo dát jiný motor.
Doporučuji brát kvalitní benál u jakštakš snad důvěryhodných čerpacích stanic.


Avatar uživatele
Pokročilý

a pozor!!! dulezita vec!! U znackových benzinek davaji ruzne prisady na cisteni palivove soustavy a jak se to dostane do nadrze plechove vse se uvolni a trada do karborace. Ale vyresi to papirovy filtr na hadicku pred karbec. Jinak 95 okt. benzin pro skodu neni zadny problem!!! jen doporucuju pridat adetiva a predejit tak podpaleni ventilu. Upravy bych nedelal dokud to drzi pohromade. Zatim Dejv


Avatar uživatele

Já osobně bych koupil nový motor je to výhodnější, úspornější, výkonější.


Avatar uživatele
Pokročilý

Já osobně bych tam šoupnul motor z Favorita a je klid. A nemusite hledat 91ku.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 622
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 217
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.