Avatar uživatele
Rys95

Vyplatí se dnešním velkopodnikatelům investovat do profesionálních fotbalových klubů?

Je to ziskové prostředí? Například v anglické lize se toho hojně ujímají šejci, kteří do profesionálních klubů investují obrovské částky, skupují podíly v klubu. Proč je to tak dobrá investice, nejsou nejisté výsledky odrazujícím faktorem při podnikání tohoto typu. Ačkoliv, žádná investice, pravda, není bez rizika. Děkuji.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Disraeli před 880 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Jinak by to nedělali

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Disraeli

Vyplatí, je to velice ziskové, mega. Samotné kluby těží už jen z populatiy, známosti, reklam a podobně.
Nejistými výsledky myslíš, jako výslekdy sportovních utkání? To je celkem jedno (jako není, úspěšnost hraje roli), ale jinak jde o sledovanost/po­palaritu a vlastnická práva (na spousty věcí se kterými se obchoduje. Rozhodně se to netýká jen sledovanosti/vy­sílání utkání – i když to tvoří primární a největší zisky, hned za tím jsou reklamy/propagace a pak prodje tiketů přímo na obřích stadionech, no a pak jsou sekundární příjmy, kterých je víc), nemovitosti, pronájem, investoři nebo spíš hlavně sponzoři, dotace, obchodování s hráčemi a taky prodej známých hráčů, spolupráce s jinými firmami, výroba a prodej (zboží spojené s fotbalem, hráči, klubem), cena/hodnota značky a osob/hráčů a vůbec hospodaření, protože je to prostě „normální“ firma. A samozřejmě taky třeba prodej vstupenek/tiketů přímo na stadionech. Fanoušci = zákazníci (miliony, desítky i stovky po celém světě). Což jsou různé příjmy, nejen zápasy na stadionech.

Příjmy/zisky jsou různé. Čím ZNÁMĚJŠÍ klub (což nemusí být zcela vždy nejúspěšnější, i když často je), tím víc vydělává… v miliardách. Profesionální hráči jsou milionáři (nespočet v desítkách, ti lepší ve stovkách a někteří ti topoví mají i miliardu nebo dvě, al to budou tak dva, tři… samozřejmě to beru v Kč).
Důležitá je často samotná účast v nějakých utkání a aktivita, než přímo výhra. Hrají proti sobě dva týmy a ten, který vlastní stadion, ve kterém se zrovna prohraje? No a co – desítky tisíc míst na stadionech, práva na vysílání a sledovanost, sponzoring (tvl, víš kolik milionů zaplatí nějaká JEDINÁ firma, aby tam nějak propagovali jejich značku.. právě kvůli té sledovanosti, fanouškům, známosti) a sekundrání příjmy… to jsou celkově gigantické příjmy … a teď ještě, jak často hrají (taky čím víc, tím víc příjmů). Víc než o výhru, jde o účast a aktivitu a samotnou značku.. ale jako jasně, že značce se zvyšuje popularita taky jejich úspěšností.

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání