Avatar uživatele
Akri014

Smím řídit velorex s řidičským oprávněním skupiny B?

Zajímavá 0 před 548 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Velorex tříkolový má, většinou, přidělenu kategorii LE nebo L5, a má tři stopy, takže ano, ale od 21 let.

Velorex 435.0 (čtyřkolový) má kategorii M1, tedy, ano.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Rokio

Nejsem odborník, ani nemám řidičský průkaz. Skupina B tě ale upravňuje řídit normální automobily se čtyřmi koly.

Velorex je automobil, i když se jedná o staré auto, takže podle mě ano.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mravenec

Ano i ne. Dle Wikipedie se Velorex řadí mezi skupinu vozidel A1. Já ale dodávám, že musí splňovat technické parametry, které jsou uděleny zákonem:

(1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,

2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,)

Zákon 361/2000 Sb. říká něco o rovnocennosti řidičských oprávnění, kdy oprávnění B opravňuje řídit skupinu A1 s AUTOMATICKOU převodovkou. Což v praxi znamená, že pokud Velorex bude vybaven automatickou převodovkou a bude splňovat výše zmíněné parametry, mělo by to být možné. V jakémkoli jiném případě ne.

Zdroj: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Velorex

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Mravenec: kategorie vozidel „A1“ neexistuje, podstatná je subsumpce vozidla pod příslušnou kategorii, nikoli kecy na wikipedii, nebo někde jinde. Velorex býval dříve LE, může mít v techničáku i L5, a je to tříkolka a tříkolku na řidičák B můžeš řídit, jakoukoli tříkolku, na kterou jinak potřebuješ řidičák A, ale od 21 let (§ 81 odst.3 sil­ničního zákona).

Avatar uživatele
Mravenec

Tak to jsem nevěděl. Dobrý poznatek.

Avatar uživatele
Filip84