Avatar uživatele
suedream

Přehodnocení výše alimentů

Jsem studentkou vysoké školy a ráda bych k soudu podala přehodnocení výše alimentů. Situace se jeví tak, že se moji rodiče rozvedli v mých 16 letech. V té době otci byly vyměřeny alimenty ve výši 3000kč. Matce nebyly stanoveny z důvodu, že v té době jsem s ní sdílela bydlení a živila mne. Od ní jsem odešla v 19letech, ale alimenty se z její strany neřešily. Otec momentálně platí 2000kč ze svého úsudku a také, že má malý plat. Matka tedy neplatí. Mám vůbec nárok na alimenty a existuje nějaký protokol či předloha o podání přehodnocení výše alimentů? Nyní je mi 23 let, studuji na vš denní studium, také denně docházím na brigádu, abych se nějak uživila, bydlím u přítele. Předem děkuji, s pozdravem suedream.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4753 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Nyny

Na výživné máš ze zákona nárok jak od otce tak od matky. Pokud nejste schopni se dohodnout na jejich výši a placení, budeš se muset obrátit na soud. Formulář na to neexistuje.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Lenjička

Ahoj 🙂 Jsem v podobné situaci.
Nárok na výživné máš od obou rodičů do 26 let, pokud studuješ VŠ.
Určitě si to s mamkou vyřiď co nejdříve. Nevím jaký máte vztah, ale vždycky je lepší napsat soudu, on si vás pozve a tam můžete uzavřít dohodu. Výhodou je, že když je to přes soud, máš to jisté.
S taťkou je to to samé. Ty máš teď možnost zažádat o vyrovnání toho, co ti neplatil. Protože podle soudu má platit 3000 Kč, ale platí 2000 Kč. Tím mu každý měsíc naskakuje dluh 1000 Kč. Můžeš o ty peníze žádat i zpětně, není žádná promlčecí lhůta.

Navýšení či přehodnocení může nastat kdykoli, když se změní situace. Pokud teď tedy jsi na VŠ bude se to brát v potaz, taky ale změna situace táty.

Co se týče sepsání, mě vždycky moc pomohly pracovnice sociálního úřadu. I když jsem se ptala ve městě, kde mám jen šklou, pomohly mi. Úřední dopisy myslím pomáhají sepsat i notářky na každém soudu.

Určitě si to zařiď soudně od obou rodičů. Neměj z toho špatný pocit, je to jen jistota. Pokud máš špatné vztahy s rodiči jako já, je to jediná páka.

P.S. Jako student bys myslím měla dostávat cca 6000 Kč.
P.P.S Když budeš podávat návrh, klidně tu navrhovanou částku přemršti o několik tisíc. Soudce nakonec rozhodne o částce, která bude nižší, ale nikdy by nedal víc. (Kdybys chtěla 3000 Kč a měla nárok na víc, dostaneš ten tebou daný limit 3000 Kč.)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
suedream

Děkuju mockrát za odpovědi. Bohužel nemám s oběma rodiči hezký vztah. Počítá se do toho tedy i můj příjem z brigády či nikoliv? Na soud tedy pošlu žádost o přehodnocení výše alimentů obou rodičů? Děkuji moc za rady:)

před 4753 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Rozhodující je potvrzení o studiu. Brigáda u studenta do 26 let se považuje pouze za doplňkový a příležitostný přivýdělek, což není považováno za pravidelný příjem. Takže není nutno dokládat a pokud by některá ze stran na to poukázala, je snadná obrana: právě pro neplacení výživného jste se snažila jakkoli zajistit základní životní a studijní náklady.

před 4709 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek