Avatar uživatele
Registrovaný

Na co mám nárok při obdržení nesprávného produktu?

Zdravím, objednal jsem si americko-českou redukci do zásuvky, ale dostal jsem místo toho japonsko-českou. Redukce stála 5 Kč a pošta 89 Kč. Mám nárok na vrácení peněz včetně pošty? A musím zasílat pětikorunovou redukci zpět? Pokud ano, kdo hradí poštu? Děkuji za objasnění.
______________________________ ______________________________ ___________________

Dochy: Japonské zásuvky jsou podobné, ale nemají jednu ze zdířek rozšířenou, jak ty americké.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

záleží kde jsi ji objednal (u jakého obchodu) a jaké jsi odsouhlasil obchodní podmínky (při objednávce přes net se "zafajfknutím" odsouhlasují)...takže si je v prvé ředě nastuduj..
obecně platí, že mužeš zboží vrátit bez udání důvodu (odstoupení od smlouvy) a samozřejmě ho MUSÍŠ poslat zpět a pak by ti měli vrátit celou částku i s oběma poštovnými...

PS: kupovat zboží za 5 Kč a platit 89 poštovné je naprostá hloupost...dnes existuje spousta výdejních míst a uloženek a poslat si to tam je mnohem levnější...

PSS: drap nemá pravdu, tohle je upraveno v novém občanském zákoníku - musí ti vrátit i dopravné zpět, ale jen takovou částku, kolik u nich stojí nejlevnější dopravné
příklad: pokud mají na stránkách Česká pošta - 89, - a PPL 200,- a ty to pošleš PPL vrátí ti jen 89,-, protže jsi to měl poslat tou levnější cestou...

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nevím, proč si Drap myslí, že nemáš na nic nárok. Podle mně máš nárok na to abys dostal výrobek, který sis objednal a zaplatil a nemělo by Tě to stát nic navíc. Takže se telefonicky spoj s prodejcem, zeptej se ho zda mu máš chybně zaslané zboží na jeho náklady odeslat zpět, on Ti nejspíš řekne aby sis zboží za 5kč raději nechal než aby Ti musel hradit další poštovné....

Nicméně nevím jaký přesně máš problém. Podle webu
http://zasuvky.hw.cz/
mají v US a v Japonsku stejné typy zásuvek.


Avatar uživatele
Stříbrný

Drap se mýlí. Jde o reklamaci a v případě reklamace je nárok na náhradu škod vzniklých v souvislosti s vadným výrobkem (vadný výrobek poškodí další věci) i na náhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace (pošrovné, dopravné, cestovné...)


Avatar uživatele
Zlatý

Řešila bych to jako reklamaci, kde je nárok i na náklady spojené s reklamací (poštu).

Pokud byste zboží jen vrátil a odstoupil od smlouvy do 14 dnů,
náklady za odeslání zboží zpět prodejci byste hradil Vy.


Avatar uživatele
Zlatý

Na poštovné nárok nemáš. Byla by jen dobré vůle prodejce pokud by ti to vrátil. Pokud chceš vyměnit, musíš tu špatnou poslat zpět na své náklady. Další možností je vymáhat ztrátu soudně. Naděje na úspěch je však mizivá a soudní výlohy a právník by požadoanou částku převyšovaly mnohosetkrát.


Avatar uživatele
Zlatý

A co se takhle obrátit na prodejce. Přece nechceš aby se tady rozhodovalo kdo to zavinil!

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

Dochy

Funna: Myslím že je zbytečné používat "vrácení zboží bez udání důvodu" když podle popisu udělal prodejce chybu při expedici zboží. To by také mohl vyžadovat například nějaký poplatek za neúplné balení apod... Pokud je vše jednoznačné, tak jednoznačně reklamovat chybnou dodávku a veškeré náklady jdou k tíži prodejce.

Avatar uživatele
Stříbrný

Funna

pokud budeš bněco reklamovat, tak budeš čekat než se vyřídí reklamace - minimálně 30 dní a "jen toi pošlou nové zboží...pokud odstoupíš od smlouvy, musí ti vrátit všechny prachy a můžeš si objednat zboží jinde, protože já bych už k obchodu, co udělal takovou krpu neměla důvěru...

Avatar uživatele
Zlatý

Dochy

Pokud si alespoň trochu váží zákazníka, vyřídí to obratem a ještě do balíčku přihoděj nějaké bonbony :-) 30 dní je lhůta na vyřízení reklamace vč případné opravy.

"Podnikatel musí o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu poskytnuté služby a potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Dohodnete-li se s podnikatelem na lhůtě delší, pak musí být reklamace vyřízena do konce prodloužené lhůty."

Při záměně zboží nepředpokládám, že bude třeba extra čas na odborné posouzení vady...

Při vrácení bez udání důvodů bude muset platit poštovné a např. náklady na uvedení výrobku do původního stavu (pokud třeba roztrhl obal) a ten výrobek bude muset vracet. Pokud se v rámci reklamace služby s prodejcem dohodne telefonicky, prodejce mu pravděpodobně i zboží v bagatelní hodnotě ponechá, čímž zákazník ušetří čas nutný na zabalení a odeslání toho zboží.

Avatar uživatele
Stříbrný

Funna

nemáš pravdu...to co píšeš o náhradě za obal a poštovné platilo dřív, v NOZ je to ošetřeno tak, že po tobě nemůže nikdo chtít původní obal, navrácení do původního stavu, nezplacení vratného poštovného, náhrady za "přebalné" atd...
a rozhodnutí o reklamaci znamená, že ti do tří dnů pošlou peníze..nebuď naivní, tři dny mají na to aby ti jen oznámili, že reklamaci přijali a že ji budou řešit...sám píšeš: Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění...a věř tomu, že ono to nějaký úrok v tom množství "reklamací" hodí, takže proč by ti cpali prachy, když nemusí...

Avatar uživatele
Zlatý

Dochy

Hele, seriozní obchodník tohle vyřeší okamžitě a při omluvě se bude čelem dotýkat podlahy, což bude slyšet i po telefonu ;-)

OK, nejsem si jist úplně se všemi podrobnostmi. Já bych obchodníkovi zavolal a řešil to s ním. Většina si nechce kazit jméno a snaží se alespoň v podobných prkotinách chovat seriózně.

Avatar uživatele
Zlatý

Dochy

A s těma uloženkama: Sice máš pravdu, ale nejsou všude a pokud z nějakého důvodu jsem doma může být výhodnější si zaplatit tu poštu než se kvůli balíku kodrcat třeba do sousední vesnice. Navíc ne všechny eshopy to podporují a v některých případech třeba dané zboží v jiném eshopu nenajdeš... Třeba redukci za 5kč jsem nenašel ;-)

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 656
Zlatý marci1 358
Zlatý gecco 308
Zlatý annas 298
Zlatý mosoj 277
Zlatý hanulka11 271
Zlatý Kepler 238
Zlatý briketka10 180
Zlatý ivzez 179
Zlatý Lamalam 146

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.